Een visum voor gezinshereniging aanvragen in Duitsland

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    de Mervewehrl
    deelnemer

    Hallo vrienden, ik ben nieuw onder jullie. Ik heb veel op het forum gezocht, maar misschien heb ik het over het hoofd gezien. Daarom kon ik het niet vinden en besloot ik een nieuw topic te openen.

    Mijn vrouw en ik zijn een maand geleden in Denemarken getrouwd. Mijn vrouw is letterlijk Duits. Ik heb een visum voor Duitsland dat geldig is tot 27 oktober, met de laatste 90 dagen te gaan vanaf mijn 10 dagen recht.
    Tijdens dit proces hebben we veel onderzoek gedaan omdat mijn vrouw zei dat ik vanuit Duitsland kon solliciteren. Ik heb Duits op A2-niveau. Ik heb de cursus zowel in Duitsland als in Turkije gevolgd, maar heb nog geen goethe-certificaat. Mijn tijdslimiet is te veel en we hebben de gezondste advocaat aangenomen en met de advocaat gesproken.

    De advocaat vertelde ons dat ik een visum kan aanvragen bij de Duitse districtskantoren. Hij zei dat we eerst naar de gemeente moesten gaan en ons huwelijk in Denemarken moesten laten goedkeuren, en daarna dat mijn baan op het districtskantoor aan het toeval werd overgelaten. Voor het Goethe-certificaat hebben we naar alle landen gekeken, laat staan ​​Turkije, Duitsland, de datum, dat wil zeggen, als ik het kan krijgen voordat mijn visum verloopt, is het helaas onmogelijk en er is geen datum in de buurt van november. Omdat dit certificaat nodig was voor de visumaanvraag.

    Nadat hij de documenten echter op het kantoor van de districtsgouverneur had gepresenteerd, zei de advocaat dat als ik de cursussen die ik heb gevolgd bewijs, als ik zeg dat ik later het Goethe-examen zal afleggen, en als ik bewijs dat ik een beetje kan spreken, het bij het initiatief van de officier die ik tegenkwam, dat hij me een speciaal document kan geven voor het recht om te blijven (het recht om in Duitsland te blijven en te wachten in afwachting van het gezinsvisum).

    Kortom, toen ik dezelfde vragen stelde aan de visumadviseur in Turkije, zei hij dat de enige instelling die bevoegd is voor dit visum de Duitse consulaten in Turkije zijn, en dat ik niet vanuit Duitsland kan aanvragen. Maar de Duitse advocaat, die zich met deze zaken bezighoudt, zei het tegenovergestelde.

    Ik raakte erg gestrest. Maar voor de zekerheid heb ik op 25 oktober een afspraak gemaakt voor een examen in freiburg. Ik moet op de 27e terugkomen, maar we dachten dat het een mogelijkheid was om met mijn cursuspapieren en examenaanvraagdocument te bewijzen dat ik dit examen misschien vanuit Duitsland zal afleggen als ik het visum van tevoren aanvraag.

    Kent of heeft iemand ervaring met deze situatie? Ik heb hoofdpijn, mijn tijd is beperkt. Mijn vrouw houdt vol dat dit waar is, maar ik denk dat ze het deel overslaat dat ik een Turks staatsburger ben. Je weet dat deze dingen moeilijk voor ons zijn. Als iemand informatie heeft over dit onderwerp en deze zou willen delen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Bij voorbaat bedankt 

    Nesibe van
    deelnemer

    Laat me je vertellen, zoals je advocaat zei, je baan is afhankelijk van het toeval. :) Het spijt me, maar er is niet veel mogelijkheid, zelfs als u uw certificaat daar haalt, moet u terugkeren naar Turkije en uw gezinsherenigingsvisum uit Turkije halen. Er zijn gevallen die worden geaccepteerd zonder terug te keren naar Turkije. Wat ik weet is dat een dergelijke situatie zich kan voordoen zonder terug te keren naar Turkije, alleen in het geval van een asielzoeker. In andere omstandigheden keert u echter hoe dan ook terug naar Turkije en dient u helaas uw aanvraag in bij het Duitse consulaat in Turkije.

    volkanxnumx
    deelnemer

    Allereerst hoop ik dat deze reis waar je aan begonnen bent zo snel mogelijk en op de beste manier voor jou zal eindigen, mijn vriend.
    Een kennis van mij kwam uit Turkije met een toeristenvisum. Voordat het visum afliep, deed hij het A1-examen in Duitsland en won. Daarna trouwden ze met zijn vrouw in de gemeente en kreeg hij een verblijfsvergunning.Om op deze manier een verblijfsvergunning te krijgen zijn naar mijn bescheiden mening twee zaken onmisbaar.
    1- een vrouw die haar baan kent en niet zal opgeven ondanks bureaucratie en haar tot het einde toe zal zoeken
    2 - een goede officier tegenkomen die initiatief kan nemen
    Vrienden die al lang in Duitsland wonen, zullen beter begrijpen wat ik bedoel.

    harteloos
    deelnemer

    Je vrouw is in orde. Een. Als hij een baan heeft, heeft hij een goed inkomen VS heb je heel weinig kans, je kunt de sessie in Duitsland krijgen, het is aan het oordeel van de officier. Ik heb gehoord dat huwelijksaangelegenheden in Denemarken, die ik als de officier zal beschouwen, niet gemakkelijk in details zullen treden. De officier is beter dan wij, waarom je niet in Duitsland bent getrouwd, etc. Ze weten, om niet naar TR te gaan, om tijd te winnen voor gezinshereniging, enz. Ik wil je niet zwart maken, maar wees realistisch, als je partner een vaste baan heeft, heb je 100 kansen in 2%, maak je niet tevergeefs druk, geef jezelf geen geld aan een advocaat, het beste is om terug te keren naar tr, gezinshereniging goedkoper te maken ok mijn bescheiden advies

    de Mervewehrl
    deelnemer

    Beste vrienden, hartelijk dank voor uw interesse en suggesties. Ik ben het met je eens. Ik denk dat dit de beste manier is om een ​​gezinsvisum aan te vragen zonder tijd te verspillen. Ik denk absoluut niet dat mijn verblijfssituatie moeilijk is en dat ze ons initiatief zullen geven als er een soort visum is, zoals een gezinsvisum. Mijn vrouw heeft een goed inkomen en baan, maar zo ben ik niet. De documenten die ik kan laten zien zijn beperkt, ik heb nog niet eens een A1-certificaat en ik denk dat dit een droom zal zijn. In de laatste tien dagen die nog over zijn, gaan we daarheen en registreren ons huwelijk bij de gemeente. Daarna verschenen de wegen van het consulaat aan ons. :) Ik zal de ontwikkelingen met u delen. Ik hoop dat ik de resterende 10 dagen niet veel problemen heb bij de paspoortcontrole. :)

    harteloos
    deelnemer

    Als ik het goed begrijp, kom ik. Nee, gezinsherenigingsvisum zou een probleem zijn. Ik denk dat als je dat deed, je het mis hebt. Bij gezinshereniging is de inkomensstatus van de echtgenoot in tr niet belangrijk. Als de toestand van uw echtgenoot goed is, regel dan uw huwelijk met Rathaus terwijl u in Duitsland bent, maar het zal enige tijd duren om terug te keren naar tr. U keert zonder problemen terug, zie het niet over het hoofd, het belangrijkste is dat het inkomen van uw partner voldoende moet zijn om van te leven als u naar Duitsland komt. Ik weet niet in welke staat u zich bevindt, de huurprijzen variëren afhankelijk van de staat, 1-1500 euro. Ik denk dat het genoeg zal zijn als salaris.

    yenicerixnumx
    deelnemer

    Beste vrienden, hartelijk dank voor uw interesse en suggesties. Ik ben het met je eens. Ik denk dat dit de beste manier is om een ​​gezinsvisum aan te vragen zonder tijd te verspillen. Ik denk absoluut niet dat mijn verblijfssituatie moeilijk is en dat ze ons initiatief zullen geven als er een soort visum is, zoals een gezinsvisum. Mijn vrouw heeft een goed inkomen en baan, maar zo ben ik niet. De documenten die ik kan laten zien zijn beperkt, ik heb nog niet eens een A1-certificaat en ik denk dat dit een droom zal zijn. In de laatste tien dagen die nog over zijn, gaan we daarheen en registreren ons huwelijk bij de gemeente. Daarna verschenen de wegen van het consulaat aan ons. :) Ik zal de ontwikkelingen met u delen. Ik hoop dat ik de resterende 10 dagen niet veel problemen heb bij de paspoortcontrole. :)

    vrienden hebben al het nodige antwoord gegeven, ik wil alleen een paar toevoegingen doen. Ik had 3 jaar geleden hetzelfde probleem en we vroegen het Rathaus direct nadat we getrouwd waren. We zijn in Duitsland getrouwd, maar in Duitsland hebben ze geen visa voor gezinshereniging afgegeven. Ze zeiden dat je terug moest gaan en een visum voor gezinshereniging moest aanvragen.
    Ik zeg haal het A1-document op zonder tijd te verspillen. Ze vragen niet om een ​​document over je inkomen, ze willen gewoon je vriendin in Duitsland, wees gerust.

    hayirlisi krijgen.

    de Mervewehrl
    deelnemer

    Als ik het goed begrijp, kom ik. Nee, gezinsherenigingsvisum zou een probleem zijn. Ik denk dat als je dat deed, je het mis hebt. Bij gezinshereniging is de inkomensstatus van de echtgenoot in tr niet belangrijk. Als de toestand van uw echtgenoot goed is, regel dan uw huwelijk met Rathaus terwijl u in Duitsland bent, maar het zal enige tijd duren om terug te keren naar tr. U keert zonder problemen terug, zie het niet over het hoofd, het belangrijkste is dat het inkomen van uw partner voldoende moet zijn om van te leven als u naar Duitsland komt. Ik weet niet in welke staat u zich bevindt, de huurprijzen variëren afhankelijk van de staat, 1-1500 euro. Ik denk dat het genoeg zal zijn als salaris.

    Ja, dat is zo, de situatie en het salaris van mijn vrouw zijn goed. We logeren in het huis van zijn grootouders. Sinds we je dat huis laten zien, hebben we godzijdank geen problemen qua huur of salaris. Jongens, ik heb mijn familiereünieafspraak gemaakt voor 20 november. God zegene je

    de Mervewehrl
    deelnemer

    vrienden hebben al het nodige antwoord gegeven, ik wil alleen een paar toevoegingen doen. Ik had 3 jaar geleden hetzelfde probleem en we vroegen het Rathaus direct nadat we getrouwd waren. We zijn in Duitsland getrouwd, maar in Duitsland hebben ze geen visa voor gezinshereniging afgegeven. Ze zeiden dat je terug moest gaan en een visum voor gezinshereniging moest aanvragen.
    Ik zeg haal het A1-document op zonder tijd te verspillen. Ze vragen niet om een ​​document over je inkomen, ze willen gewoon je vriendin in Duitsland, wees gerust.

    hayirlisi krijgen.

    We belden Rathaus vandaag en ze zeiden dat als je niet in Denemarken was getrouwd, we je hier hadden laten blijven, maar je bent in Denemarken getrouwd, niet in Duitsland. Blij dat ik las wat je schreef. Ik zou binnen blijven en ik zou er spijt van krijgen dat ik niet in Duitsland zou trouwen. Maar voor zover ik begrijp, proberen ze voor alles een dekmantel te vinden en op te sturen. Goed dat je het me vertelde, ze besloten zo'n excuus te vinden en naar mij te sturen, dus we hebben de teleurstelling voorkomen voordat we vertrokken. Ik maakte een afspraak voor een directe familiereünie vanuit Istanbul. Succes mannen, ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

    de Mervewehrl
    deelnemer

    Ook, vrienden, ik nam de examendatum in freiburg op 25 oktober voor goethe. Denk je dat dit examen moeilijker is in Duitsland? Is er iets dat je me kunt aanraden? Eerlijk gezegd begin ik een beetje opgewonden te raken, ik vraag me af of ik een examendatum in Turkije kan krijgen.

    yenicerixnumx
    deelnemer

    Ook, vrienden, ik nam de examendatum in freiburg op 25 oktober voor goethe. Denk je dat dit examen moeilijker is in Duitsland? Is er iets dat je me kunt aanraden? Eerlijk gezegd begin ik een beetje opgewonden te raken, ik vraag me af of ik een examendatum in Turkije kan krijgen.

    Laat me nu iets zeggen over wat mij over dit onderwerp is overkomen. Ik deed het examen in Ankara. Aangezien de examendata in Istanbul vol zaten, heb ik vanuit Ankara een afspraak gemaakt en ben ik voor 1 dag gegaan. 1 leraar was Turks. Alle mensen voor me waren Turks. Zo zakte mijn opwinding een beetje weg en op de een of andere manier zei ik dat de mensen voor me Turks waren, dus ik was opgelucht en praatte.

    Als u echter het examen in Duitsland aflegt, zijn al uw docenten Duits, maar als ze het in een een-op-eengesprek tegenkomen, zijn het Turks. Dus ik weet het niet. Als je zeker bent van je kennis, kun je het examen afleggen.Ik denk dat ik het misschien niet had kunnen doen als ik het examen in Duitsland had afgelegd, aangezien ik op stressvolle momenten een beetje zenuwachtig was.
    Dit is geheel aan jou en jouw kennis. Maar als je het mij vraagt, als je zeker bent van je kennis, als je zegt dat je het gaat doen, kun je beter een A1-certificaat halen in Duitsland. Het heeft geen invloed op het proces omdat het geen voordeel is, aangezien het dezelfde instelling is die het examen afneemt. Maar als je hier komt, heb je de eerste stress voor andere examens als je het examen in Duitsland doet.

    Het is aan jou

Er worden 10 antwoorden weergegeven - 1 tot 10 (10 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.