Overgang naar Duits staatsburgerschap

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    volkanxnumx
    deelnemer

    Hallo vrienden,
    Zijn er onder u die het Duitse staatsburgerschap hebben verkregen nadat ze vanuit Turkije naar Duitsland waren gekomen?
    Zo ja, kunt u ons vertellen vanuit welke stad u zich heeft aangemeld en hoeveel maanden/jaren het in totaal heeft geduurd?
    Een prettig forum voor iedereen...

    https://www.almancax.com/almanca-aylar-ve-mevsimler.html

    Gemini
    deelnemer

    Eerlijk gezegd ben ik benieuwd naar het antwoord op deze vraag. Het is twee en een half jaar geleden dat ik naar Duitsland kwam. Aangezien mijn vrouw een Duits staatsburger is, denk ik dat ik het recht heb om een ​​aanvraag in te dienen wanneer ik mijn 3 jaar heb voltooid. Ik deed mijn Orientierung-cursus en behaalde mijn certificaat met volledige cijfers. Ook heb ik mijn laatste B2 Duits certificaat behaald en nu ga ik door met mijn C1. Ik werk nu gewoon niet. Ik weet niet zeker of er om familiale redenen een vereiste is om in sollicitaties te werken. Vorige week belden we het vreemdelingenbureau en ze zeiden: "Laten we van tevoren afspreken, u kunt uw aanvraag een maand indienen voordat uw 3 jaar om is." Wordt onze kennis van het Duits daar ook gemeten of zijn certificaten voldoende? Ik heb de opmerkingen nodig van vrienden die deze dingen weten en deze kant al eerder zijn gepasseerd.

    harteloos
    deelnemer

    Ten eerste, als je geen hulp krijgt van de staat, als je inkomen goed is, ook al werkt alleen de inspiratie, dan is dat geen probleem. Het gaat erom of u wel of geen overheidssteun krijgt. Het is gewoon interessant dat je een B2-document hebt.Je studeert nu C1 en je bent bang dat je naar het examen Duits wordt gebracht? Dit is wat ik begrijp uit wat je zei. Zelfs B1 is genoeg en als examen. Er is niets, ontspan erover.

    Gemini
    deelnemer

    Bedankt voor het antwoord @Harteloos. Eigenlijk staat er dat B1 voldoende is, maar ik heb een kennis die hier al jaren woont. Ze hadden hem veel problemen bezorgd. Leg een krant voor je neer en pak hem, vat hem samen etc. en stel vragen. De persoon over wie ik het heb, spreekt zonder problemen Duits. Misschien hebben ze een probleem veroorzaakt omdat ze geen certificaat hadden, ik weet het niet. Ik denk dat de aanpak kan variëren, afhankelijk van de staat en de officier die je tegenkomt. Hoe dan ook, zonder verder oponthoud trok deze persoon zijn aanvraag in. Er is ook veel informatievervuiling op internet. Daarom wilde ik profiteren van de kennis van jullie ervaren mensen.

    harteloos
    deelnemer

    Bij het door u beschreven voorval heeft u zelf de reden aangegeven, u zegt dat hij geen certificaat heeft, waarom zou hij hem laten studeren als hij wel een certificaat had? Ik hoop dat ik het kan uitleggen...

    İstanbullu is
    deelnemer

    Hallo,

    U kunt het staatsburgerschap in totaal binnen 3,5-4 jaar krijgen als uw echtgenoot de Duitse nationaliteit heeft (en als u voldoet aan de andere economische en sociale voorwaarden die zij willen). Het kan variëren, afhankelijk van ieders situatie. Daarna kunt u de blauwe kaart uit Turkije of het consulaat halen, direct nadat deze uit de bevolking is verwijderd.

    Na 3 jaar kunt u direct na ontvangst van Unbefristet een aanvraag indienen. (B1+ einbürgerunsprüfung had al geregeld moeten zijn) In mijn geval zorgden ze er goed voor dat ik al aan het werk was (ze willen een salaris- of bankafschrift) en de rentenversicherung regelmatig betaalden. Ook praat de officier daar tegen je, hoewel niet veel, maar het is niet zo moeilijk voor iemand die al B1 neemt.

    Voordat ze dit proces doorlopen, sturen ze je een lijst met documenten en kijken ze of je geschikt bent. Ik denk dat degenen die vragen hebben, solliciteren via e-mail bij Auslanderamt waar u rechtstreeks bij bent aangesloten, zij zullen u vertellen of u geschikt bent voor de toepassing.

    Maak het gemakkelijk.

    İstanbullu is
    deelnemer

    De laatste keer dat ik zo'n e-mail ontving voor de voorbereiding. Ik laat het hier achter als voorbeeld van de gevraagde documentatie. In mijn geval had mijn vrouw unbefristet vertrag en ik kleinunternehmen.

    Ze schreven de steekproef van de bevolkingsregistratie overigens in het Turks.:)

    Ich bitte daher um Mitteilung, ob Sie in Besitz der nachfolgenden Unterlagen sind:

    – gultiger Reisepass

    – gultiger Aufenthaltstitel (eAT)

    - Bevolking

    – Heiratsurkunde mit deutscher Übersetzung

    – Einbürgerungstest

      Hinweis: Sollten Sie den Test noch nicht abgelegt haben report Sie sich bitte zum Einbürgerungstest and teilen mir bitte den Testtermin mit

    – Sprachnachweis B1 (TELC, DSH of Goethe-Zertifikat)

    Alternative zum Einbürgerungstest / Sprachnachweis können auch vorgelegt werden: 

    – Nachweis Integrationskurs (met de 3 Zertifikaten: BAMF-Zertifikat Integrationskurs, TELC-Zertifikat für Zuwanderer en Bescheinigung Leben in Deutschland / 33 Fragen)

    – Mietvertrag of Nachweis Eigentum

    – Kindergeldbescheid

    – Rentenversicherungsverlauf

    – unbefristeter Arbeitsvertrag

    – die letzten 3 Gehaltsabrechnungen

    Alternatief: unbefristeter Arbeitsvertrag und Rentenversicherungsverlauf Ihrer Frau und die letzten 3 Gehaltsabrechnungen.

    Ich schaue mir dann die Unterlagen mal en und zwanger Ihnen eine Rückmeldung.

    Als u dit doet, kunt u ervoor zorgen dat de lopende wegen niet worden geëxploiteerd.

    ► Hinweis: Im Einbürgerungsverfahren werd ua Auskünfte beim Bundeszentralregister, Polizei und Verfassungsschutz eingeholt. Ik ben zelfverzekerd als u van mening bent dat u niet-rechtvaardige of niet-bestaande angsten hebt voor het vermogen of de erkenning van uw eigen vrijhandels- of geldstraf (§ 42 StAG) führen

    yenicerixnumx
    deelnemer

    Nou, ik heb nu al het papierwerk. Ik bedoel, ik kan overstappen naar het Duitse staatsburgerschap als ik dat wil. maar ik denk veel na over wat voor mij het pluspunt zal zijn, wat het minpunt zal zijn. Als ik morgen op een dag weer in Turkije wil wonen, zal ik dan moeite hebben om weer Turks staatsburger te worden? Zal mijn kwalificatie daar verdwijnen? Ik verblijf hier immers voor onbepaalde tijd en heb dezelfde rechten als Duitse staatsburgers.
    Wat denken jullie, vrienden, moet ik het Duitse staatsburgerschap krijgen?

    harteloos
    deelnemer

    Gegroet, zelfs als u afstand doet van het Turkse staatsburgerschap, krijgt u een blauwe kaart. Dit is blauw. Met de kaart heeft u niet alleen het recht om te stemmen en verkozen te worden, dat wil zeggen dat u niet kunt stemmen of kandidaat kunt zijn bij de verkiezingen in Turkije... Afgezien daarvan heeft u ook recht op erfrecht, uw recht om voor onbepaalde tijd te blijven, uw recht op werk, enz., al uw rechten blijven dezelfde als die van een Turks staatsburger. Mijn advies is om het Duitse staatsburgerschap te verkrijgen als u überhaupt het recht heeft om na te denken. Als hij het niet geeft, heb ik een plan om kom na 10 of 15 jaar terug. Ik wil mijn staatsburgerschap verkrijgen en vertrekken. Als ik er morgen of overmorgen spijt van heb, heb ik in ieder geval een kans om terug te keren. Zoals u weet, kunt u als u zes maanden buiten Duitsland verblijft voor onbepaalde tijd blijven. Je rechten sterven, je kunt niet meer terugkomen

    yenicerixnumx
    deelnemer

    Gegroet, zelfs als u afstand doet van het Turkse staatsburgerschap, krijgt u een blauwe kaart. Dit is blauw. Met de kaart heeft u niet alleen het recht om te stemmen en verkozen te worden, dat wil zeggen dat u niet kunt stemmen of kandidaat kunt zijn bij de verkiezingen in Turkije... Afgezien daarvan heeft u ook recht op erfrecht, uw recht om voor onbepaalde tijd te blijven, uw recht op werk, enz., al uw rechten blijven dezelfde als die van een Turks staatsburger. Mijn advies is om het Duitse staatsburgerschap te verkrijgen als u überhaupt het recht heeft om na te denken. Als hij het niet geeft, heb ik een plan om kom na 10 of 15 jaar terug. Ik wil mijn staatsburgerschap verkrijgen en vertrekken. Als ik er morgen of overmorgen spijt van heb, heb ik in ieder geval een kans om terug te keren. Zoals u weet, kunt u als u zes maanden buiten Duitsland verblijft voor onbepaalde tijd blijven. Je rechten sterven, je kunt niet meer terugkomen

    Dankje voor het antwoord
    Ik denk dat ik te laat kom voor het Duitse staatsburgerschap, maat. Ik denk dat dat het beste is, het is tenslotte altijd goed om een ​​burger te zijn, waar je ook woont.

    volkanxnumx
    deelnemer

    Hallo beste forumbewoners,

    Na een lang proces kreeg ik de Duitse nationaliteit. Laat me je iets vertellen over het proces. Ik hoop dat de informatie die ik heb verstrekt nuttig is.

    Maart 2017: Aankomst in Duitsland

    September 2019: Aanvraag voor het Duitse staatsburgerschap
    - Noodzakelijke documenten zijn verstrekt.

    (Mijn situatie op het moment van de aanvraag; ik was getrouwd met een Duitse echtgenoot, had een verblijfsvergunning voor 3 jaar, een voltijdse baan, een b1-taalcertificaat en een bewijs van burgerschapstest.)

    Mei 2020: Eerste brief van Landrasamt (d.w.z. de eerste 8 maanden heb ik gewoon op mijn beurt gewacht. Er is tijdens dit proces geen actie ondernomen.)
    - Benodigde documenten zijn verstrekt.

    Augustus 2020: 2e brief van Landrasamt
    - verzocht om aanvullende documenten

    September 2020: 3e brief van Landrasamt (naturalisatie gegarandeerd)
    -met dit document;

    September 2020: Aanvraag om afstand te doen van het Turkse staatsburgerschap bij het consulaat
    -De aanvraag is gedaan en het voltooiingsproces van de transactie is gevolgd met het online volgsysteem.

    November 2020: Verkrijgen van een uitreisbewijs van het consulaat met een vergunning van staatsburgerschap:
    – Het ontvangen document is naar de landrasam verzonden.

    December 2020: certificaat van Duits staatsburgerschap verkrijgen:
    – was de laatste brief van landrasamt. Ik maakte een afspraak en ontving mijn certificaat van Duits staatsburgerschap persoonlijk.

    Op dezelfde dag is bij de gemeente een aanvraag ingediend voor een staatsburgerschapsdocument, paspoort en identiteitsbewijs. Wachttijd 4 – 6 weken.

    Vanwege het Corona-proces verliep het hele proces tussen de eerste aanvraag en de datum waarop ik mijn burgerschapscertificaat ontving in de vorm van brieven en telefoons. Daarom denk ik dat het proces iets langer duurt dan onder normale omstandigheden.

    Dit proces is voor mij een moeilijk, lang en kostbaar proces geweest. Ik hoop dat je werk sneller zal worden afgerond. Er kunnen dingen zijn die ik ben vergeten of onvolledig heb geschreven, als iemand wil, kan ik privé schrijven, ik zal zoveel helpen als mijn kennis en ervaring.

    Fijne forumvrienden...

    harteloos
    deelnemer

    Allereerst denk ik dat Volkan de meest logische beslissing heeft genomen. Het is altijd het meest logisch om de meeste garantie te geven om burgerschap te kiezen in plaats van permanent of burgerschap wanneer er een onbepaalde verblijfsduur is. Ik denk dat het logischer is om te zeggen dat niet bekend is wat er morgen zal gebeuren. Zo veel. Ik geef commentaar, eerlijk gezegd, ik ben vergeten wat ik heb geschreven, ik wil schrijven ter informatie. Ik hoop dat ik niet eerder heb geschreven, maar ik neem mijn toevlucht tot uw vergeving :) Ik heb 4-5 maanden geleden een e-mail gestuurd naar het buitenlandse kantoor, als het B1 is, wordt de wachttijd teruggebracht tot 7 jaar. Als er B8 is, als het b1 is voor 7 jaar, werd gezegd dat het staatsburgerschap kan worden verkregen na 2 jaar. Natuurlijk, voor deze ongehuwde of gescheiden mensen, aangezien Volkan getrouwd is met een Duits staatsburger, werd het recht op staatsburgerschap geboren na 6 jaar, zodat ik het niet zou verwarren. Vanaf oktober volgend jaar heb ik 3 jaar sessie met mij, als ik van deze ziekte af ben, wil ik beginnen en Duits staatsburger worden als ik van deze ziekte af kom.

    volkanxnumx
    deelnemer

    Bedankt bro, alles zal naar hartelust zijn, inshaAllah ..

    İstanbullu is
    deelnemer

    Bedankt bro, alles zal naar hartelust zijn, inshaAllah ..

    Veel succes, misschien ontvangt u een blauwe kaart of de consulaire directie van de bevolking in Turkije. Ik kocht mijn bezoek aan Turkije. Ze wilden een vergoeding van 15 lira en je krijgt een deadline voordat je vertrekt. Het Turkse ID-nummer verandert niet, dus er is niet veel veranderd, maar als je een bankrekening hebt, ondertekenen ze een document waarin staat dat je een belastingplicht hebt in het buitenland. (als u dit meldt). Ik denk dat het niet anders is dan de dubbele nationaliteit, behalve stemmen en werken in de publieke sector.

    groeten

    volkanxnumx
    deelnemer

    Bedankt Istanbuls.

    uw eigen proces; Ik denk dat als je schrijft vanuit welke stad je solliciteert en hoeveel maanden / jaren je het in totaal ontvangt, je meer nuttige informatie zult verstrekken aan mensen die informatie over dit onderwerp zoeken.

    Omdat ik, terwijl ik dit onderwerp aan het openen was, me afvroeg wie het Duitse staatsburgerschap van welke stad kreeg en voor hoelang, in plaats van welke documenten ik nodig had. Zoals u weet, varieert de wachttijd en procedure van staat / stad tot stad, en mensen denken dat als ik hierover informatie krijg terwijl ik in dit proces wacht, ik een vergelijking kan maken. Net zoals de meesten van ons vragen hoe lang het visumproces duurt in afwachting van het visum voor gezinshereniging.
    Zijn er trouwens geen andere vrienden op het grote forum die uit trden kwamen en Duits staatsburger werden?
    Met vriendelijke groet, goede forums.

    harteloos
    deelnemer

    Tijdens het visumproces is iedereen hier, maar na permanent verblijf of staatsburgerschap rennen ze weg omdat ze hier geen baan meer hebben. Veel mensen zijn helaas egoïstisch. Hier is het niet moeilijk om te delen en te helpen zoals jullie ..

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (19 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.