Echtscheiding en verblijf in Duitsland

> Forums > Algemene afdeling over Duitsland en andere Europese landen > Echtscheiding en verblijf in Duitsland

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    phoneman
    deelnemer

    Hallo allemaal,

    Mijn vrouw is een Turks staatsburger van Duits. We zijn 9 jaar getrouwd en we hebben 2 kinderen met een dubbele nationaliteit. Turkije kwam 7 jaar naar TR en we woonden in nadat we met mijn vrouw waren getrouwd. We besloten ons 1.5 jaar geleden in Duitsland te vestigen en ons te vestigen. Ik heb een familiereünie georganiseerd door het Kind. Ik heb sessie tot november 2018. Ik heb hier B1-niveau Duits afgerond en het Jobcenter zal me vanwege mijn beroep naar B2- en C1-cursussen sturen. Mijn vrouw werkt en we zijn niet afhankelijk van R&D. Maar we willen scheiden omdat we niet met elkaar overweg kunnen. Het zal een onderhandelde echtscheiding zijn. Maar ik werk bij geen enkele baan, ik ben een machinetechnicus en ik kan geen baan vinden voordat ik een Duits of gevorderd niveau kan doen. En als we willen scheiden, krijg ik van R&D mijn huis pauze, enz. Maar zal dit een probleem zijn voor mijn sessie? November 2018 is de laatste dag. Als het een probleem oplevert als ik ga zitten en ze me terugsturen, zal het een groot probleem zijn voor ons gezin, want we leven voor onze kinderen. :) ​ Kan iemand die kennis heeft mij verlichten? Wat kunnen we doen? Tijdens de trainingsondersteuning van dit banencentrum voor mij, zal ik de hele dag werken en zal ik geen beroep hebben waar ik mijn verzekering kan betalen. Is het een probleem voor de sessie?

    fuk_xnumx
    deelnemer

    Er bestaat niet zoiets als een terugkeer omdat je kinderen hebt, maak je geen zorgen, het is oké

    phoneman
    deelnemer

    Heel erg bedankt voor het antwoord,

    Misschien helpt het voor vrienden die in mijn situatie zitten,

    In overleg met de advocaat hebben we de zaak vernomen.

    Hij zei dat als ik normaal gesproken via mijn vrouw bij Duitsland solliciteerde, we hier 3 jaar hadden moeten trouwen, dat ik minimaal 1 jaar op dezelfde werkplek verzekerd had moeten zijn en dat ik zonder problemen zou scheiden in mijn woonplaats .

    Maar hij zei dat sinds ik hier kwam met gezinshereniging over de kinderen, ik een rechtszaak en echtscheiding kon indienen wanneer ik maar wilde, ongeacht mijn verblijftijd. Ik zeg dat 100% van degenen die na een familiereünie via de kinderen komen, zeiden dat er absoluut geen probleem is en dat je vandaag na 3 maanden gaat scheiden.

    dit is een korte samenvatting :)

Er worden 2 antwoorden weergegeven - 1 tot 2 (2 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.