De eerste 8-maand in Duitsland ..

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    emrxnumx
    deelnemer

    Groetjes vrienden..

    Vandaag wil ik jullie vertellen over mijn 8 maanden in Duitsland en wat ik heb meegemaakt. Gezinshereniging visumaanvraag enz. Ik passeer deze plaatsen snel.Mijn visum kwam binnen 40 dagen uit en we kwamen naar Duitsland. Toen ik aankwam op Dusseldorf Airport, was het eerste wat ik meemaakte dat de Duitse politie mijn paspoort bekeek en vroeg waarom je kwam? :))) Het staat echter in het paspoort geschreven, want het is hoe dan ook gezinshereniging, ik legde de situatie uit met mijn a1 Duits, 1 minuut later stempelde het het paspoort af, we passeerden door GOD Bismillah te zeggen :)

    Toen ik voor het eerst kwam, keek ik rond als een vis in het water. :) Hoe dan ook, een paar dagen later ging ik meteen naar het buitenlanderskantoor, ik en mijn vrouw. Aangezien de procedures die hier moeten worden uitgevoerd altijd dezelfde zijn, ga ik dit deel niet uitbreiden. We spraken over het krijgen van een sessie, na ongeveer 15-20 minuten gaven ze me een paper waarin stond dat ik een sessie van 3 jaar had, en we waren blij dat het 3 jaar was. Ongeveer 2 maanden later ontving ik mijn ID. De eerste spijt die ik in Duitsland had, was dat ik 25 dagen na mijn aankomst een baan in een dönerfabriek begon, waarom zei ik spijt?

    Nee vriend, ik had eerst Duits moeten leren, ik heb een fout gemaakt. Na hier 1 maand te hebben gewerkt, zei ik nee, ik ga Duits leren en ontslag nemen.Daarna zijn we naar het arbeidsbureau gegaan en de situatie uitgelegd, ik en mijn vrouw natuurlijk. Vertel me dat ze de cursus Duits zullen betalen met behulp van huur. Hoe dan ook, we zijn hier gepasseerd, nu is het tijd om een ​​koers te zoeken. We gingen naar een paar cursussen, ze zeggen dat er geen plaats is in de regio Duisburg, uiteindelijk hebben we een plek gevonden in SFS. Er waren 2 opties, een b1 cursus van 1 jaar en een versnelde cursus van 4 maanden. Ik weet niet waarom ik aan de versnelde cursus ben begonnen.

    Trouwens, voordat ik aan de cursus begon, heb ik de eerste keer mijn Duitse rijbewijs gehaald, godzijdank. Het heeft me in totaal 850 euro gekost. (Ze hebben mijn Turkse rijbewijs in deze regio ingenomen, maar het is oké. Ik vertel het je ter informatie, zodat ik mijn Turkse rijbewijs in mijn zak kan hebben als ik wil. Je kunt nemen het uit als je naar Turkije gaat. :)

    We zeiden Bismillah en we begonnen de cursus 5 dagen per week van 8 uur 's ochtends tot 1 uur' s middags. Ik ben vastbesloten om DUITS te leren om minimaal B1 te halen. Trouwens, toen ik een verblijfsvergunning kreeg bij het vreemdelingenkantoor zei de man lachend dat als hij 3 jaar later kwam, hij een b1 document in zijn hand zou hebben. :) De persoon die voor ons zorgde kwam uit India :)

    Tijdens de cursus heb ik 2 vrienden gemaakt die net uit Turkije komen en we kunnen het goed met elkaar vinden. We gaan met z'n drieën naar de cursus en we spreken Duits tijdens pauzes voor praktische doeleinden :) Zelfs in onze WhatsApp-groep probeerden we altijd Duits te spreken, ook al schreven we Turks verboden verkeerd. Laten we tot de conclusie komen, de cursus is voorbij, we hebben onze B3-certificaten in 1 dagen gehaald, godzijdank. Hierbij wil ik een advies geven aan de nieuwkomers, MOET MAAR MOET JE EERSTE BAAN zijn om een ​​cursus DUITS te volgen. Geloof me, vrienden, je zelfvertrouwen komt eraan, je kunt alleen uitgaan, je kunt je kleine bedrijfje doen zonder je partner, het is echt goed voor deze persoon. B1 is natuurlijk niet genoeg, het is aan ons om het verder te ontwikkelen. Hiervoor is het kijken naar een Duitse zender bijvoorbeeld erg gunstig voor mij geweest, vooral als ik één film per dag kijk op NETFLIX.

    Ik schrijf wanneer ik maar kan bedenken, bijvoorbeeld, het BELANGRIJKSTE van wat ik hier heb verteld, is de steun van je vrouw. Het zal zijn om alle moeilijkheden op volgorde te overwinnen door met geduld samen te werken. Er kunnen stressvolle dagen zijn of ik weet het niet, je hebt je FAMILIE in Turkije gemist enz enz. Verlies het begrip en de tolerantie jegens elkaar niet, u zult elke moeilijkheid overwinnen.

    Ik schrijf wanneer ik eraan kan denken, maar trouwens, we hebben een kleine auto gekocht, hij snijdt onze voeten van de grond, hij ziet ons werk zonder problemen. Ik zei dat ik hier nog een advies wil geven, voor het geval het in me opkomt. :) Het juiste autoprijsverschil tussen Turkije en Duitsland, maar zeg niet dat ik op een bmw mercedes ga rijden zodra je komt. Mijn vriend, bij wie we in dezelfde maanden kwamen, kocht een Mercedes voor 14.000 euro, gebruikte hem en besefte later dat hij een fout had gemaakt. Eerst moet er orde komen, het werk moet aan de rails, dan kun je toch in de auto stappen die je wilt, geen haast, je bent toch in de autohemel.

    Ik blijf worstelen en hopelijk begin ik aan de cursus Duits B2. Ik raad je ten zeerste aan om met dezelfde discipline door te gaan en thuis altijd Duits te spreken. Ik denk dat ik geobsedeerd was door zoveel mogelijk Duits te leren. Nou, mijn vriend, ik ben 30. Ik denk dat hoe meer we de basis vanaf het begin versterken, hoe beter we zullen worden in deze Duitse taal. Kun je een baan vinden zonder Duits te spreken? Ja, het is te vinden, maar dan in een pizzeria of in een döner-restaurant. Het is niet dat ik het veracht, maar het zou goed voor ons zijn als we onszelf zouden verbeteren en nog een woord zouden leren.

    Er moeten dingen zijn gebeurd die ik heb gemist. Het is niet mogelijk om 8 maanden in deze artikelen te passen. Als u iets wilt vragen, zal ik graag proberen naar mijn beste weten te antwoorden. Geduld is het begin van alles, moge God ieders hartewensen vervullen, ik wens dat je je hele leven met schoonheid doorbrengt. GROEIEN EN LIEFDE.

    harteloos
    deelnemer

    Je hebt de weg naar Allah geopend, mijn broeder.

    Kılıçarslan
    deelnemer

    Mijnheer, moge Allah u leiden. Het is 3 weken geleden dat ik me heb aangemeld, ik kom naar Essen als ik geluk heb. Mijn eerste baan wordt een cursus Duits omdat ik een C1-certificaat moet halen om mijn werk te kunnen doen.

    emrxnumx
    deelnemer

    Harteloos bedankt.  :) Felicitaties aan Kılıçarslan, broeder, ik hoop dat uw visum zo snel mogelijk wordt afgegeven. Moge God jouw pad vrijmaken.

    Kılıçarslan
    deelnemer

    Harteloos bedankt.  :) Veel geluk voor Kılıçarslan, mijn broer, inshallah, je krijgt je visum zo snel mogelijk. Moge Allah je weg duidelijk maken.

    Bedankt. God zegene u voor uw goede wensen :)

    vrijen01
    deelnemer

    Als ik geluk heb, kom ik naar Düsseldorf en wacht ik op mijn visum.

    ahmet_antalya30
    deelnemer

    Hallo, ik ben Achmet. Bedankt voor het delen van deze informatie. Het zal erg nuttig zijn voor nieuwkomers.
    Ik ben 4 jaar getrouwd en we hebben een kind. 2 jaar geleden kreeg ik een sessie van 3 jaar. Ik heb Engels en ik kon niet beginnen met Duits omdat de plaats waar ik werk Engels is.Mijn vrouw komt oorspronkelijk uit het Duits.
    We werkten 5 jaar samen met mijn vrouw in Antalya (begeleiding) We kwamen dit jaar naar Duitsland, zodra we aankwamen, stierf haar vader.
    Nu wonen we in Hagen. Ik ken niemand. Mijn vrouw heeft nog nooit in haar leven een werkloosheidsuitkering of sociale bijstand ontvangen en ze heeft geen informatie.
    Mijn Duits is op A1-niveau en ik heb niet eens een diploma.
    We wonen bij de moeder van mijn vrouw. Zoals je weet is de enige dochter van het huis overleden in haar vader.
    We hebben ons aangemeld voor de cursus, we wachten af. Mijn vrouw krijgt 1100 euro (ik neem aan dat ze het niet-werkende geld krijgt dat ze 6 maanden van haar vorige bedrijf heeft gekregen.)
    Als ik nu naar de cursus ga, wie zal dan aan mijn behoeften voldoen? Moet ik een werkloosheidsuitkering aanvragen?
    Ik heb geen probleem met huur, maar als ik naar de cursus ga, zal de staat me dan betalen om sigaretten, bus, etc. te eten? ?
    Wat moet ik na deze tijd doen?
    opzichten

    emrxnumx
    deelnemer

    Hallo Ahmet, allereerst mijn condoleances. welkom in Duitsland,

    Ik zal proberen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Allereerst is het belangrijkste voor u om naar een taalcursus te gaan en Duits te leren. Als je de mogelijkheid en tijd hebt, zou ik je aanraden om de cursus te volgen. Laat me je iets vertellen over mezelf. Ik volgde mijn eerste sessie gedurende 3 jaar en op de dag dat ik die kreeg, hoorde ik bij de buitenlandersafdeling dat ik moest solliciteren bij het arbeidsbureau. U moet het arbeidsbureau over uw situatie vertellen en hen vertellen dat u naar de cursus wilt gaan, zij zullen dit waarschijnlijk accepteren, tenzij anders natuurlijk. Als je met de cursus begint, als de cursus die je volgt op een bepaalde afstand is, betalen ze ook wegentol, hier, na +3 km, geven ze je een wegentol van 50 euro.

    De reden waarom je geen WW-uitkering kunt aanvragen is dat je minimaal 1 jaar moet werken, maar je kunt wel een bijstandsuitkering aanvragen. Belangrijk hierbij is dat ze kijken naar het totale geldbedrag in je woning, maar aangezien uw situatie bijzonder is (aangezien u bij de moeder van uw vrouw woont), hoe berekenen ze het?Het zou verkeerd van mij zijn om enige informatie te geven.

    Stel je krijgt hier een bijstandsuitkering, ze geven je huurtoeslag + reiskostenvergoeding als je naar de cursus gaat + en een beetje zakgeld. Ze interfereren niet met roken :)

    Mijn advies aan jou is om een ​​deadline te halen bij het arbeidsbureau en de situatie te vertellen dat je Duits wilt leren en zij zullen de nodige berekeningen maken en je een antwoord geven. Wees niet bedroefd want er is niemand die je kent, ik geloof dat het ooit zal gebeuren.Ik kende ook niemand, maar nu heb ik vrienden waar ik contact mee houd. Het hebben van Engels is een pluspunt voor jou. Aangezien je in het begin geen Duits spreekt, kun je de gemakkelijke taken in je dagelijks leven met Engels aan. De meeste mensen in Europa spreken Engels (ik bedoel voor Duitsers) U kunt kinderbijslag aanvragen.

    Aangezien ieders ervaring anders is, kan niemand zeggen dat het 100% op deze manier moet. Hoop dat alles goed gaat broer.

    ahmet_antalya30
    deelnemer

    Emre34 mijn broer Sa
    Allereerst, laat je handen niet in de problemen komen door de tijd te nemen om mij te antwoorden. :)
    Ten tweede heb ik je een brief geschreven, ik weet niet wat er is gebeurd, de pagina werd voor mijn gezicht gesloten, ik schrijf opnieuw vanaf het begin.. schaam me :) halayy :)
    Bedankt aan ons allemaal voor uw straf. God zegene u.
    Er zijn 5 cursussen waar ik woon, maar slechts 1 is geschikt voor mij. De kamer is vrij ver, dus je kunt 45 minuten rijden met de auto. .:(
    Broeder Emre, als ik nu niet naar de cursus ga; Ik wou dat ik rustig thuis kon werken..? (Ik kreeg een visum via het kind.)
    De 3-jarige sessie eindigt volgend jaar. Ik bedoel, je bent niet naar de cursus geweest, we geven je geen visum, zal ik zulke problemen nog hebben?
    Ik denk erover om een ​​paar maanden te studeren en direct examen te doen..3 Er zijn hier 4 restaurants.
    Ik zou graag naar de cursus gaan, maar het zou lastig zijn omdat het vrij ver weg is. Ik woon in een bergachtig gebied met opritten. Ik moet 20 minuten lopen naar het bus- of treinstation. Dan is er nog 45 minuten reis.
    Dus ik ga 20 minuten lopen, ik neem de trein. Ik neem de bus weer..Totdat ik naar de cursus ga..Hetzelfde bij aankomst. Het zal erg lastig zijn.
    Het spijt me, ik heb hier een beetje gemorst.
    Eigenlijk ben ik niet zo geïnteresseerd in sociale bijstand, als je werkt, krijg je meer. Als de steen die ze geven explodeert, zijn het er 300. Je gaat ongeveer 300 keer totdat je een kamer krijgt:=)
    Engels helpt mij enorm.
    Ik hoop dat alles goed met je gaat. Blijf gezond.
    Goedeavond
    Met vriendelijke groeten.
    Ahmet

    emrxnumx
    deelnemer

    Mijn broer Ahmet, het is jouw beslissing of je naar de cursus gaat of niet, maar het is echt moeilijk om thuis Duits te leren. De reden is ziekteverzuim, dus je werkt 1 dag in het Duits en je verveelt je op de tweede dag. Ja, natuurlijk is sociale bijstand geen goede zaak, maar het helpt je in ieder geval om in leven te blijven totdat je een bepaald niveau Duits leert. Ik werkte in een fabriek toen ik hier voor het eerst kwam, maar ik had er spijt van omdat ik wist dat als ik doorging, zou ik in mijn leven geen Duits kunnen leren omdat 2% van de ongeveer 300 mensen in de werkomgeving Turks zijn. Een taal leren is een must om ons leven in een ander land voort te zetten. Voor zover ik begrijp, is uw echtgenoot een Duits staatsburger, ik denk niet dat er een probleem zal zijn bij het verlengen van de verblijfsvergunning, maar ze verlengen deze alleen voor een onbepaald verblijf (het kan verschillen naargelang de staten) en ze willen minimaal B98 niveau Duits zien en diploma + geen hulp krijgen etc. Daardoor denk ik niet dat er een probleem zal zijn met de verblijfsvergunning. Van en naar de cursus gaan is een beetje een probleem, ik denk net zoveel als je me vertelde, ik begrijp het, maar ik zeg keer op keer, doe in ieder geval b1.

    Nee, als je zegt dat je thuis kunt werken, als je het gedisciplineerd kunt doen, dan kun je thuis alleen werken.Er is veel informatie op internet en in verschillende programma's.

    ahmet_antalya30
    deelnemer

    Mijn broer Ahmet, het is jouw beslissing of je naar de cursus gaat of niet, maar het is echt moeilijk om thuis Duits te leren. De reden is ziekteverzuim, dus je werkt 1 dag in het Duits en je verveelt je op de tweede dag. Ja, natuurlijk is sociale bijstand geen goede zaak, maar het helpt je in ieder geval om in leven te blijven totdat je een bepaald niveau Duits leert. Ik werkte in een fabriek toen ik hier voor het eerst kwam, maar ik had er spijt van omdat ik wist dat als ik doorging, zou ik in mijn leven geen Duits kunnen leren omdat 2% van de ongeveer 300 mensen in de werkomgeving Turks zijn. Een taal leren is een must om ons leven in een ander land voort te zetten. Voor zover ik begrijp, is uw echtgenoot een Duits staatsburger, ik denk niet dat er een probleem zal zijn bij het verlengen van de verblijfsvergunning, maar ze verlengen deze alleen voor een onbepaald verblijf (het kan verschillen naargelang de staten) en ze willen minimaal B98 niveau Duits zien en diploma + geen hulp krijgen etc. Daardoor denk ik niet dat er een probleem zal zijn met de verblijfsvergunning. Van en naar de cursus gaan is een beetje een probleem, ik denk net zoveel als je me vertelde, ik begrijp het, maar ik zeg keer op keer, doe in ieder geval b1.

    Nee, als je zegt dat je thuis kunt werken, als je het gedisciplineerd kunt doen, dan kun je thuis alleen werken.Er is veel informatie op internet en in verschillende programma's.

    Nogmaals hallo broer.
    Ik ben het een beetje eens met wat je zei.
    Er is een cd-boek of zoiets. De woning is beschikbaar voor werk.
    Het kind gaat naar de kleuterschool, ik ben alleen boven, dus ik heb tijd om te werken.
    Ik koop ook B1 om voor onbepaalde tijd te kopen. Als ik zeg hulp, als ik sociale bijstand krijg, heb ik dan geen onbeperkt recht?
    Laten we zeggen dat ik 5 maanden hulp kreeg en daarna aan een baan begon. Als ik volgend jaar voor onbepaalde tijd solliciteer, wijzen ze je dan af omdat je hulp hebt gekregen?

    emrxnumx
    deelnemer

    Om een ​​sessie voor onbepaalde tijd te krijgen, denk ik dat het nodig is om een ​​B1-niveau taal en certificaat te hebben en te werken. Je hebt misschien hulp gekregen van de staat, maar als je solliciteert, denk ik dat je minimaal 1 jaar moet werken, dat is tenminste wat ze mij vertelden. Zoals ik al zei, ervaringen kunnen verschillen, helaas is wat de buitenlandse vestiging op punt A zegt en wat de persoon op punt B zegt soms niet hetzelfde.

    harteloos
    deelnemer

    Als u overheidssteun krijgt. Je kunt het zeker niet krijgen

    Nesibe van
    deelnemer

    Als u overheidssteun krijgt. Je kunt het zeker niet krijgen

    Dekt de staatssteun de reiskostenvergoeding voor de inburgeringscursus? Volgens hem zal ik een verzoek doen en ik denk niet dat ze het erg goed zullen geven, maar ik wilde het toch vragen. Is er korting op het sbahn-kaartje? Voor degenen die naar de inburgeringscursus gaan, er is geen uitgebreide uitleg in mvg, kan iemand de informatie delen?

    harteloos
    deelnemer

    Ik begreep het onderwerp niet helemaal. Als je hulp krijgt van de staat en naar een gratis cursus gaat, de weg op. Jij krijgt het geld. Maar als je vrouw werkt en je krijgt geen hulp van de staat en je betaalt je eigen cursus, dan is dat de manier. Je kunt het geld niet krijgen. Ik wilde beide manieren uitleggen.

    Nesibe van
    deelnemer

    Ik begreep het onderwerp niet helemaal. Als je hulp krijgt van de staat en naar een gratis cursus gaat, de weg op. Jij krijgt het geld. Maar als je vrouw werkt en je krijgt geen hulp van de staat en je betaalt je eigen cursus, dan is dat de manier. Je kunt het geld niet krijgen. Ik wilde beide manieren uitleggen.

    ok ik heb het antwoord op mijn vraag bedankt :)

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (52 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.