Cursus 1: voorlopige informatie

> Forums > Duitse tijden en conventies > Cursus 1: voorlopige informatie

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    almancax
    bezoeker
    LEER EEN ZIN TE MAKEN

    dikkat: Om dit en de onderwerpen die hierna zullen worden uitgelegd volledig te begrijpen, moet u voldoende kennis hebben van Turkse grammatica-onderwerpen.
    Als er informatie is over de zinnen en items in de Turkse grammatica, ga je in korte tijd weg.

    EENVOUDIGE SESSIE-INSTALLATIE

    We beschouwen zinnen die zijn samengesteld uit een onderwerp en een predikaat als eenvoudige zinnen.
    bijv.

    Ik ga.
    Je lacht.
    Ze zullen lezen.

    Cümleleri is een zeer eenvoudige zinsstructuur.Als je oplet, wordt compatibiliteit met het onderwerp-predikaat waargenomen in de drie bovenstaande zinnen.

    Subject-predicate-conformiteit is essentieel bij correcte en zinvolle aanwijzingen.
    Als een clausule onverenigbaar is met het onderwerp, dan is de zin vervormd en zinloos. Laten we de voorbeelden bekijken,

    Ik zal gaan.
    Je leest het.
    Je bent gekomen.

    Zin corrupt cümlelerdir.çünk wordt niet werkwoorden in deze zinnen verbuigen op onderwerp en subject-predikaat geschil is ontstaan.

    Bijvoorbeeld, de corrupte zin "I will go id moet worden gerangschikt volgens het onderwerp," I will go "of loading, yükleme They shall go".
    Omdat het onderwerp en het werkwoord altijd compatibel moeten zijn in een zin, kunnen we een idee krijgen over het onderwerp van de zin door alleen naar het predikaat van de zin te kijken.

    Ik kom eraan.
    U hebt geschreven.
    Ze schreven.
    Jij bent de volgende.

    Neem een ​​paar zinnen hierboven.
    In de zin "Ik kom yapan, de persoon die de taak uitvoert (onderwerp) is gemakkelijk te begrijpen als birinci I olan.
    "U schreefZoals u kunt begrijpen, is het onderwerp van de zin “siz& Quot;
    "Ze zullen schrijvenHet onderwerp van de zin is “zij”Is.
    "Je zal komenHet onderwerp van de zin is “sen& Quot;
    Natuurlijk kijken we naar het predicaat van de cümlenen, we kennen de essentie van dat cümlenin.
    Welnu, geven de werkwoorden ons gewoon informatie over het onderwerp van de clan?
    Natuurlijk niet.
    Tegelijkertijd geven de feiten ons informatie over het onderwerp cümlen, over wanneer het werk is gedaan, over het frame en de modus van de cümlen.
    Werkwoorden vormen het predikaat van de zin en werkwoorden zijn infinitief genaamd staat.
    Infinitief achtervoegsel van werkwoorden in het Turks –mek of -MAK Het is.
    In het Duits is dit infinitief achtervoegsel -en en soms -n  Het is.
    Laten we de werkwoorden in beide talen vergelijken om de situatie beter te begrijpen.

    spielen Turks equivalent van het werkwoord Speel Beide werkwoorden zijn in infinitiefvorm.

    spel -  en
    toneelstuk - MAK

    Zoals te zien is, is volgens de bovenstaande werkwoorden het infinitief-achtervoegsel en in het Duits en mak in het Turks.

    Als de infinitief van een werkwoord wordt gegooid, wordt de rest van het werkwoord als het werkwoord beschouwd.
    Terwijl de persoon- of tijdachtervoegsels aan het werkwoord worden toegevoegd, wordt het infinitiefachtervoegsel weggelaten en worden de achtervoegsels person, tijd enz. Toegevoegd aan de wortel van het resterende werkwoord. Laten we dit met een voorbeeld uitleggen.

    lezen We laten het infinitiefachtervoegsel van het werkwoord vallen en we hebben “okuHet woord " blijft staan. Laten we nu een persoon en een achtervoegsel in de tegenwoordige tijd aan dit woord toevoegen. Laten we bijvoorbeeld een achtervoegsel in de eerste persoon enkelvoud en een achtervoegsel in de tegenwoordige tijd toevoegen.

    lees - of - um

    Laten we nu de achtervoegsels uitleggen die we aan dit werkwoord toevoegen.
    lees: de wortels van het werkwoord
    yor: huidige tijd eki
    um: 1. individuele persoon (I)

    Laten we nu nog een paar foto's maken:

    LEZEN - TOR - ZON
    READ - DU - N
    READ - YOR - UZ
    READ - DU - K

    Laten we nu een punt maken, laten we bijvoorbeeld de werkwoorden nemen die we lezen en lezen.
    Beide zijn 1. ondanks het feit dat het een meervoudsvorm was, waarom kregen ze dan verschillende persoonsbijlagen?
    Dit houdt verband met de grammaticale structuur en is te wijten aan de verschillende gebruikte tijden In het Duits nemen werkwoorden ook verschillende toevoegingen aan volgens verschillende tijden en personen.
    Net als in onze taal wordt het infinitieve achtervoegsel van het werkwoord verwijderd en worden de achtervoegsels toegevoegd aan de wortel van het werkwoord.

    Laten we een Duits werkwoord vervoegen:

    Lerneren : Lerenmek
    We gooien de schalen van het werkwoord naar achteren lern het woord blijft.
    Laten we nu het achtervoegsel persoon en tijd aan dit woord lern toevoegen. Laten we bijvoorbeeld de achtervoegsels van het enkelvoud en de tegenwoordige tijd van de eerste persoon gebruiken.

    Lerner - En : Leren - Um - um
    Alleen zoals gezien -e Het achtervoegsel gaf het werkwoord zowel tegenwoordige tijd als eerste persoon enkelvoudige betekenissen.

    Lerner - t : Leren - jij bent -

    Leer – te : Leren - di - m

    We hebben een paar werkwoorden in het bovenstaande gegeven. We zullen grondig de suffixen leren die aan de werkwoorden zijn toegevoegd, afhankelijk van de tijden.

    Laten we nu uw aandacht op nog een punt vestigen.
    Zoals u kunt zien, hebben we de infinitieve achtervoegsels van de werkwoorden verwijderd en het werkwoord vervoegd door achtervoegsels toe te voegen aan de wortel van het resterende werkwoord. Hoewel de meeste werkwoorden op deze manier worden vervoegd, zijn er 200 onregelmatige werkwoorden die deze regel niet volgen.
    Als de wortel van een werkwoord niet verandert wanneer het werkwoord is geconjugeerd, dan is dit werkwoord Regelmatig werkwoord dene.
    Maar als de wortel van het werkwoord verandert tijdens het vervoegen, wordt dit werkwoord Onregelmatig werkwoord dene.
    Regelmatige werkwoorden soms zwakke werkwoorden, onregelmatige werkwoorden worden soms sterke werkwoorden genoemd.
    Dus hoe weten we of de wortels van het werkwoord zullen veranderen?
    Je moet alle onregelmatige werkwoorden onthouden om deze vraag te beantwoorden.
    In dit stadium kun je alleen beginnen met het onthouden van de meest gebruikte in het dagelijks leven.
    Maar laten we daar vooral op wijzen We hebben geen andere keuze dan deze werkwoorden en vervoegingen te onthouden!

    WAT IS HELP?

    In het Duits bestaat het concept van hulpwerkwoorden. Hulpwerkwoorden hebben verschillende functies in de zin. In wezen zijn er drie hulpwerkwoorden in het Duits. Dit zijn sein – haben – werden hulpwerkwoorden. Deze hulpwerkwoorden hebben geen Turkse equivalenten en hulpwerkwoorden kunnen niet alleen in de zin worden gebruikt. Absoluut. Ze moeten samen met een normaal werkwoord in de zin worden gebruikt, zodat ze de tijd of betekenis van het hoofdwerkwoord kunnen veranderen.
    De bovenstaande hulpwerkwoorden kunnen ook tegelijkertijd als normale werkwoorden worden gebruikt.
    Als ze als een normaal werkwoord worden gebruikt, hebben ze betekenis en kunnen ze alleen worden gebruikt. We zullen het helpende werkwoord gedetailleerder bekijken naarmate onze lessen vorderen.

    Hier hebben we wat grammaticale informatie gegeven voor enkele belangrijke punten.
    In de volgende lessen zullen we de grammaticale zinnenconfiguraties blijven uitleggen van de eenvoudigste zinsstructuren tot de meest complexe zinnen te allen tijde.
    We wensen jullie allemaal succes ...

    O man, is het mogelijk dat de persoon die je dit wapen gaf en zo een munt-i genade en een hathem-i kwalificatie gaf in die simi je onbeheerd achterliet, geen belang aan je hecht, geen aandacht schenkt aan je actie, het hele universum dat aan jou ondergeschikt is, is absurd.Zou hij van de genealogie van freak een rotte, verwende, onbeduidende boom maken? Laat hij zijn barmhartigheid ontkennen, die zo duidelijk is als de zon, en zijn wijsheid, die op geen enkele manier twijfels accepteert en die geen gebrek aan doeltreffendheid heeft? Hâşâ! .. (Lem'alar)
    heilige
    deelnemer

    Ik wilde de vriend bedanken die zijn Duitse onderwijsinformatie heeft gestuurd.Ik word lid van je forum, ik hoop dat je kunt helpen met informatie over Duits leren en het cd-boek als hulpmiddel.
    Ik denk dat de manier waarop ik schrijf vanuit Turkije, waar ik terug zeg, die worden verzameld door de beter dan Duitsland

    MuhaяяeM
    deelnemer

    Welkom.
    Ook onze cd- en boekpublicaties worden de komende jaren aan u gepresenteerd.

    klap
    deelnemer

    Hallo;
    Ik ben een van de nieuwkomers onder jullie.
    Mijn werkplek is een uitbesteed bedrijf hier gebruiken ze Duits en Zwitserduits, ik kan het verschil min of meer begrijpen, maar ik moest Duits leren.
    Zou het niet nuttiger en gedenkwaardiger zijn als we bronnen hadden zoals boeken of cd's, zoals hun vrienden zeiden?
    Thanks ..

    Toraman
    deelnemer

    wow, je hebt het je vrouwen heel goed verteld. dank je. :)

    erhanornek1981
    deelnemer

    Ik ben een nieuw lid geworden, het was een heel goede site danke

    droomjongen
    deelnemer

    hmm ik begrijp dat het mak eki betekent in het Turks in het Duits ;)

    xxdiablo
    deelnemer

    tskler, het is een erg nuttige site geweest ..

    MOEILIJK
    deelnemer

    Hallo, ik ben Serkan uit Istanbul en ik heb uw site leren kennen dankzij een vriend van mij die in München, Duitsland woont. Ik ben van plan de komende jaren in Berlijn te gaan wonen, dus ik wilde nu beginnen met het leren van Duits. Ik zou heel blij als je mij hiermee kunt helpen, wat kan ik doen en waar kan ik beginnen? Ik weet het helemaal niet... Ik wacht op je hulp en suggesties, liefde en respect.

    smyrna
    deelnemer

        Welkom mijn vriend... Kijk, je bent al op de juiste plek begonnen. :) Ja, probeer de lesnummers op volgorde te volgen, vanaf les 1, leer eenvoudige dagelijkse spraakpatronen langzaam uit je hoofd.. Laat jezelf op de site staan, je zult beseffen dat je bent begonnen met leren….

    iborotti
    deelnemer

    dank je, hoop dat het zal werken.

    muratxnumx
    deelnemer

    Bedankt voor uw informatie

    SYMBOOL
    deelnemer

    IK BEGON ONGEVEER DRIE MAANDEN GELEDEN MET DUITSE TAALONDERWIJS EN HET WAS ZEER GOED TOEN IK MIJN KENNIS TOT ZOVER EN DE GRAMMATICA DIE U IN HET TURKS HEBT GECOMBINEERD.. BEDANKT…

    KorteX
    deelnemer

    Bedankt voor alles, ik probeer alle mogelijke inspanningen te leren, dankzij jou zal ik deze taal leren. :)

    kermlik
    deelnemer

    Ik ben een NIEUW lid geworden, je site is erg goed, je doet het erg goed. InsAllah zou het beter zijn om mee te nemen. Dank je.

    hakan65
    deelnemer

    JE HEBT EEN SUPER SITE GEMAAKT, WAT KAN IK ZEGGEN, BEDANKT GEWELDIG

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (42 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.