Cursus 6: Inleiding tot de hele wereld

> Forums > Duitse tijden en conventies > Cursus 6: Inleiding tot de hele wereld

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    adalya
    bezoeker

    Hallo,

    In deze les gaan we de tegenwoordige tijd in het Duits onderzoeken.
    Het gebruik van tegenwoordige tijd in het Duits is hetzelfde als in het heden.
    Dat wil zeggen dat de huidige zinnen ook zijn
    het kan betekenen.
    achtervoegsels toegevoegd aan individuen, werkwoordvervoegingen, etc. is hetzelfde als nu
    en we zullen hier niet herhalen.
    Degene die de tegenwoordige tijd leert, betekent ook de tegenwoordige tijd.
    De algemene tijd is over het algemeen continu, elk moment, vaak met bepaalde tussenpozen
    repetitieve taken worden gebruikt om bewegingen aan te geven.

    Voorbeelden:

    ich gehe ins Kino

    huidige tijd: ik ga naar de bioscoop

    Brede tijd: ik ga naar de bioscoop

    ich lerne Deutsch

    Huidige tijd: ik ben Duits aan het leren

    wijde tijd: Duits leren

    Het bovenstaande zijn de werkwoord-zinnen.
    We zullen overgaan tot de volgende derste substantiefclausules.

    Besteed uw korte, sterfelijke leven niet aan sterfelijke zaken, zodat het niet sterfelijk is. Besteed het aan de dingen die over zijn, zodat het blijft (Bediuzzaman) 
    didosch1905
    deelnemer

    zeer gespannen tegenwoordige tijd hetzelfde als tegenwoordige ii

    Heilig_
    deelnemer

    Ik kan jullie vertellen dat deze informatie onjuist is. ik woon in oostenrijk en ik ken duits goed als je in de gewone tijd een zin in het duits wilt maken, er zijn bepaalde uitgebreide gespannen woorden die je hiervoor moet gebruiken:
    immer = continu
    jede = elke (jeden tag = elke dag)
    Wat betreft de voorbeelden van zijn vriend, de voorbeelden die hij in de huidige tijd gaf, zijn correct, maar als we ze ruim in de tijd zullen vertalen:
    ich gehe immer ins (zum) Kino = Ik ga de hele tijd naar de film.
    ich gehe jeden Mittwoch ins Kino = Ik ga elke woensdag naar de film.
    Als we ich gehe ins kino zeggen, is het tegenwoordige tijd en betekent het "Ik ga naar de bioscoop" en het werkwoord wordt nog steeds gedaan, de persoon die dit zegt is onderweg om naar de bioscoop te gaan.

    verheven
    deelnemer

    Hallo heilige,

    Danke voor de informatie die je hebt verstrekt…

    schwartz
    deelnemer

    Ik kan jullie vertellen dat deze informatie onjuist is

    hoi heilig

    huidige tijd: ik ga naar de bioscoop

    Brede tijd: ik ga naar de bioscoop

    Ademen naar de film gaan, komt in de huidige tijd
    Hij zegt dat hij naar het examen kan wanneer hij maar wil.

    ich gehe immer ins (zum) Kino = Ik ga altijd naar de film
    In deze zin stelt hij dat hij naar de film kan wanneer hij maar wil.
    Met andere woorden, zowel de definitie van onze vriend als die van je vriend passen in de brede definitie van tijd, dus we kunnen beide gebruiken.
    Voor hem, mijn beste broeder, geef zulke verklaringen alsjeblieft niet zonder het goed te begrijpen.

    Heilig_
    deelnemer

    jongens ik woon in oostenrijk en mijn duits is erg goed. Ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat ik geen taal zal kennen die ik elke dag spreek, dus als je het in het algemeen wilt gebruiken, moet je doen wat ik zeg, maar:
    Als iemand je vraagt ​​was machst du beruflich? = wat doe je professioneel?
    Als je als antwoord ich gehe zum schule zegt, betekent dit dat ik naar school ga, dit is nu een tijdzin, maar je kunt het ook in het Duits gebruiken, aangezien Duits niet veel tijd geeft, is het heel normaal dat je een zin moet gebruiken volgens het verloop van de natuurlijke zin of spraak. een verhuizing die voor jullie allemaal gemakkelijk wordt gemaakt ..

    sedaraslan
    deelnemer

    Ik ben het eens met wat onze heilige vriend zei, liefste!

    Cixx
    deelnemer

    Ja, omdat ik het heden leer, kan ik onmiddellijk de tegenwoordige tijd begrijpen


    Bedankt…

    GeweseJongen
    deelnemer

    Vanwege het feit dat de brede en de tegenwoordige tijd hetzelfde zijn, hebben we de moeite gehad om een ​​tijd met een patroon te leren! Super walla!

    wesader
    deelnemer

    Oke.. :)
    Weet iemand hoeveel keer in het Duits?

    diep water
    deelnemer

    Kun je me helpen met de toekomst? Zinnen als wird werden bedankt

    a_yschee
    bezoeker

    Hallo derinsuirem In de toekomst wordt het hulpwerkwoord werden vervoegd volgens de voornaamwoorden en wordt het andere werkwoord dat actie verklaart letterlijk aan het einde gebruikt.
    bijvoorbeeld “Ik kom morgen” – “ich werde morgen kommen” of “Ik zal morgen mijn vriend ontmoeten” – “ich werde morgen mich mit meiner freundin treffen”
    Werden's schot is:
    ich werde
    du meest
    er / sie / es wird
    wi werden
    ik ben geworden
    zie werden

    succes…

    diep water
    deelnemer

    Heel erg bedankt mijn vrienden die hebben geantwoord, ook ik wens iedereen een goed jaar

    diep water
    deelnemer

    De toekomst van wer is verleden tijd

    mikado
    deelnemer

    De toekomst van wer is verleden tijd

    Geworden = We kunnen nu zeggen: verleden tijd.

    zB Es is kalm geworden. (Het werd koud)

    Hoewel hier wordt vermeld dat de lucht voorheen eigenlijk warm was, maar nu koud wordt, is een verleden tijd logisch.

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (20 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.