Kinderopvang – deeltijdwerk en taalcursus

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    İstanbullu is
    deelnemer

    Hallo;

    Groeten aan alle Germanx-leden

    Wij verhuizen volgende maand naar Duitsland met ons zoontje van 1 jaar. Mijn vrouw is Duits staatsburger.

    Ik heb mijn baan in Turkije opgezegd. Mijn vrouw kreeg een baan in Duitsland.

    1) Ik zal de eerste maanden voor het kind zorgen. Is er hulp van de staat buiten Kindergeld? Ik denk dat Duitse burgers hulp krijgen bij de zorg voor het kind, geldt dit ook voor buitenlanders?

    2) Ik kan tegen een bepaalde vergoeding parttime vanuit huis werken voor het bedrijf in TR waar ik ontslag heb genomen. Verandert hierdoor de belastingklasse van mijn echtgenoot (steuerclasse)? Zal het een negatief of positief effect op ons hebben?

    3) Kan de staat mij verplichten een taalcursus te volgen omdat ik voor het kind zal zorgen? Ik heb een A2-document van Türkiye Goethe.

    Ik wacht op waardevolle opmerkingen van Germanx-leden die ervaring hebben met deze zaken.

    Met vriendelijke groet,

    Kaan
    deelnemer

    1) Ik weet het niet zeker, maar als het totale inkomen van het huis lager is dan € 1200, denk ik niet dat je andere steun krijgt dan Kindergeld, ik denk niet dat het een voorrecht is om een ​​Duitser of een burger van een ander land.

    2) Als je merkt dat je parttime vanuit huis werkt, kun je na een tijdje problemen krijgen met betalingen die TR aan jou via de bank doet.

    Over Steuerklasse
    https://www.steuerklassen.com/steuerklassenrechner/
    Vanaf dit adres kunt u rekenen. Dan kunt u nagaan welke invloed dit heeft op uw inkomen.

    3) Voor permanente zitting wordt u zeker gevraagd voor B1. Anders moet u het verlengen door de jaarlijkse vergoeding te betalen. Ik heb ooit op een forum gelezen dat je zonder naar een cursus in Duitsland te gaan, onbeperkte sessies kunt krijgen met het certificaat dat je krijgt door het B1-examen rechtstreeks bij Goethe af te leggen. Als je een goede kennis hebt op A2-niveau, denk ik dat het niet moeilijk voor je zal zijn om je voor te bereiden op B1. 

Er wordt 1 antwoord weergegeven (1 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.