Filosofische verklaring

> Forums > Cafe almancax > Filosofische verklaring

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    …mysterie…
    deelnemer

    “Als ik erover nadenk, denk ik dat de mooiste gedachten moeten zijn: nadenken over de vraag of je aan mij denkt of niet.”

    “Er zijn dingen in het leven waar je van droomt omdat ze bestaan, en dingen die zullen bestaan ​​omdat je ervan droomt...”
    (Henri Frederic Blanc - rijk van de slaap)

    “De ogen van mensen spreken woorden die de tong niet kan uitspreken.”
    (Crow-stam)

    “Klagen over problemen uit het verleden is het veroorzaken van nieuwe problemen.”
    (Shakespeer)

    “Breek de hoop van mensen niet. Misschien is dat alles wat ze hebben.”

    “Zodra de woorden uit je mond komen, beheersen ze je. Tenzij hij het je vertelt, heb jij controle over hem.’

    “De kunst van het tekenen zonder gebruik te maken van een gum heet leven.”
    (Johannes Christen)

    "Er zijn niet veel dingen in de wereld die op vrienden lijken, niets meer dan vrienden."
    (La Fontaine)

    “Let op je emoties
    Het wordt jouw gedrag...
    let op je gedrag
    Het worden je gewoontes...
    Let op je gewoontes
    verandert in jouw waarden...
    Let op je waarden
    transformeert in jouw karakter...
    Besteed aandacht aan je karakter
    Het wordt je lot..."
    (Mahatma GHANDI)

    “Denk dat deze dag nooit meer opnieuw geboren zal worden.”
    (DANTE)

    “Het geheim van problemen hebben is voldoende vrije tijd hebben om na te denken of we problemen hebben of niet.”
    (BERNARD SHAW)

    “Eigenlijk is niets goed of slecht. Het hangt allemaal af van hoe wij over hen denken.”
    (SHAKESPEARE)

    “Het belangrijkste in het leven is dat je je verdiensten niet gebruikt. Iedereen doet dit. Wat er echt toe doet, is dat we profiteren van onze verliezen. Dit vereist intelligentie; "Dat is het verschil tussen slimme mensen en domme mensen."
    (WILLIAM BOLITH)

    “We zijn niet naar deze wereld gekomen om begrepen te worden, maar om te begrijpen. Hoe mooi zou het leven zijn als we anderen met heel onze ziel zouden proberen te begrijpen, in plaats van verdrietig te zijn omdat we niet begrepen worden.”
    (RENAN)

    “Er zijn zoveel fouten die je kunt maken in het leven, het heeft geen zin om steeds dezelfde fout te blijven maken.”
    (SARTRE)

    “Iedereen rent richting plezier, maar weinigen weten hoe ze daarop moeten wachten.”

    “Als ik jou een appel geef, als jij mij een appel geeft, zal ik een appel hebben en jij zult een appel hebben.
    Als ik jou één stukje informatie geef en jij mij één stukje informatie, dan heb ik twee INFORMATIE en jij twee INFORMATIE.”
    (CONFICIUS)

    ‘Je zult de dood nooit ontmoeten. Dood Als je dat niet bent, als je geen dood hebt. In dat geval is angst voor de dood een idiotie.”

    “Als er ergens grote schaduwen worden geworpen door kleine mensen, betekent dit dat de zon daar ondergaat.”
    (Chinees gezegde)

    “Een dappere man wordt gezien in de strijd, een vriend wordt gezien in moeilijkheden, een volwassen man wordt gezien in woede.”
    (Arabisch spreekwoord)

    “Volg degenen die weten wat ze niet weten, waarschuw degenen die niet weten wat ze niet weten, onderwijs degenen die weten wat ze niet weten, vermijd degenen die niet weten wat ze niet weten.”
    (Conficus)

    “Hij die in zijn jeugd geen boom van kennis plant, zal op zijn oude dag geen schaduw voor troost vinden.”
    (Seneca)

    “Verdriet vervult zichzelf, maar om ten volle van geluk te kunnen genieten, moet je iemand hebben om het mee te delen.”
    (Mark Twain)

    “Troost komt als een gast, doet zijn best om niet weg te gaan, en uiteindelijk blijft het en maakt ons tot slaaf.”
    (Lee S.Bickmore)

    “Egoïsme is het gif van vriendschap.”
    (Balzac)

    “Wat ons moe maakt is niet het werk dat we doen, maar het werk dat we terzijde laten zonder het te doen.”
    (Ebner-Eschenbach)

    “Als je plan voor één jaar geldt, plant dan rijst, als het voor tien jaar is, plant bomen, als het voor honderd jaar is, onderwijs mensen.”
    (Huang-Che)

    “Mensen worden met rust gelaten omdat ze muren bouwen in plaats van bruggen.”
    (Newton)

    “Het probleem waar we mee kampen is niet het probleem van geldgebrek, maar het probleem van kennis.”
    (İ. İnönü)

    “Degene die het applaus op de stilste manier ontvangt, verdient het applaus.”
    (Emerson)

    “Denk nooit dat je alles weet. Zelfs als je echt veel kennis hebt, heb dan altijd de moed om te zeggen: "Ik ben onwetend". “
    (Ivan Pavlov)

    “Hij die over anderen zegeviert, is sterk, en hij die over zichzelf overwint, is machtig.”
    (Lao Tzu)

    “Onderwijs is niet alleen lezen. Het is het vermogen om na te denken over wat je leest.”
    (Hilty)

    “Als iemand anders iets zo goed kan als jij, laat hem het dan doen, doe het niet zelf.”
    (André Gide)

    “Als je voor anderen zorgt, kun je in twee maanden veel vrienden maken; Als je wacht tot anderen om je geven, zul je in twee jaar geen enkele vriend meer maken.”
    (Dale Carnegie)

    "Top wordt ook aangetroffen bij adelaars, en ook bij slangen. Maar een van hen kwam daar door te glijden, de ander door te kruipen."
    (Cenap shahabettin)

    “Wetenschap en kunst migreren van plaatsen waar ze niet gewaardeerd worden.”
    (Ibn Sina)

    “Een wijs persoon verzuimt niet wijsheid van zijn vijanden te leren.”
    (Baydaba)

    “Er zijn hanen die denken dat de zon opkomt omdat ze kraaien.”
    (L.Dumont)

    “De enige mensen die niet van gedachten veranderen zijn de gekken en de doden.”
    (T.Lowell)

    “Een mens kan de waarheid alleen zien als hij met zijn hart kijkt. De essentie van de waarheid kan niet met de ogen worden gezien.”
    (Exuperie)

    “Een lege zak blijft niet rechtop staan.”
    (Benjamin Franklin)

    “Een boom die zich geen zorgen maakt over knoppen is hout.”
    (NF Kisakurek)

    “Besluiteloosheid en vertraging zijn de oorzaken van mislukking.”
    (WE Channing)

    "Het is gemakkelijk om goed te zijn, het is moeilijk om eerlijk te zijn."
    (V.Hugo)

    “Uitvindingen worden gedaan door degenen die naar hetzelfde kijken als anderen en anders denken.”
    (AS Gyorgyi)

    “Lezen vervult een mens, praten met mensen bereidt hem voor, schrijven maakt hem volwassen.”
    (F. Spek)

    “Een mooie glimlach is als zonlicht dat een donker huis binnenkomt.”
    (Tolstoj)

    “Mensen zijn als korenaren; als ze leeg zijn, steken ze hun hoofd in de lucht, en als ze vol zijn, buigen ze zich voorover.”
    (Montagne)

    “Elk groot succes dat de wereld heeft gekend, was eerst een droom. "De grootste plataan was een zaadje, de grootste vogel zat verborgen in een ei."
    (Allen)

    “Gefluisterde woorden reiken vaak verder dan hardop uitgesproken woorden.”
    (Chinees gezegde)

    “We hebben twee oren en één tong om meer te luisteren en minder te praten.”
    (Diogenes)

    "Wil je begrijpen hoe het land wordt bestuurd? Luister naar de muziek. Overal waar harmonie bestaat uit prachtige werken, regeren gerechtigheid en deugd.”
    (Confucius)

    “De grootste vijand bevindt zich niet buiten jezelf, maar binnenin.”
    (R.Roland)

    “Alle dagen leiden tot de dood, de laatste dag breekt aan.”
    (Montagne)

    “Rechtvaardigheid die niet op geweld is gebaseerd, is machteloos; geweld dat niet op rechtvaardigheid is gebaseerd, is wreed.”
    (Pascal)

    gezegend
    deelnemer

    Slaap wordt "halfdood" genoemd. Omdat de slaap die halfdood wordt genoemd zo zoet is; smaak van de dood, bestaan, denk je.
    (Auteur onbekend)

    nacht2
    deelnemer

    “De ogen van mensen spreken woorden die de tong niet kan uitspreken.”
    (Crow-stam)

    Zeer mooie woorden, applaus :)

    …mysterie…
    deelnemer

    “De ogen van mensen spreken woorden die de tong niet kan uitspreken.”
    (Crow-stam)

    Zeer mooie woorden, applaus :)

    Ja…. :) :)

    de purju
    deelnemer

    “Let op je emoties
    Het wordt jouw gedrag...
    let op je gedrag
    Het worden je gewoontes...
    Let op je gewoontes
    verandert in jouw waarden...
    Let op je waarden
    transformeert in jouw karakter...
    Besteed aandacht aan je karakter
    Het wordt je lot..."
    (Mahatma GHANDI)

    hij heeft echt gelijk.... applaus:) applaus:)

    …mysterie…
    deelnemer

    alkis :) alkis :) alkis :)

    f_tubaxnumx
    deelnemer

    De leraar is als een kaars, hij geeft licht aan een ander door zichzelf te verteren.
    RUFFINI

    De opvoeding van degenen die niet het plezier van lezen krijgen, wordt onderbroken.
    P.PEACUT

    Lezen is voedsel, de mensheid die leest is de mensheid die weet.
    V. HUGO

    Als het woord uit het hart komt, gaat het helemaal naar het hart, als het uit de tong komt, kan het niet over het oor hangen.
    ARABISCH PROJECT

    Als je tegen me zegt: "Ik kan je pijn doen, ik kan je schoppen", weet dan dat je wrijft met een eigenschap die geschikt is voor een ezel en een paard, niet voor een mens.
    EPICTHETUS

    Hoe zwaarder en lastiger onze lading, hoe meer het traint en onze geest verheft.
    EEN.GIDE

    Er is geen erger doof dan degenen die niet willen horen.
    ITALIAANS spreekwoord

    Er zijn veel slechte mensen die minder gevaarlijk zouden zijn als ze geen goede punten hadden.
    LA ROCHEFOUCAULD

    Boeken zijn als vrienden, het zouden er maar weinig moeten zijn, maar goed gekozen.
    SJHARRIS

    Slecht nieuws heeft vleugels, goed nieuws heeft niet eens voeten.
    M. CAVENDISH

    Wie het ongeluk niet voorkomt, ook al kan het, moedigt het aan.
    LATIJNS PROVERSE

    Het leven is niet om het leven te zoeken, maar om onszelf te zoeken.
    C. PAVESE

    Het is noodzakelijk om het begin te veranderen, niet de resultaten.
    ALAIN

    Het gevaar van het verleden was gevangenschap, dat van de toekomst de robot.
    E.VANM

    Mensenmassa's hebben een groot hoofd en geen hersens.
    PIVAROL

    We mogen niet onder onszelf vallen, zodat we boven de samenleving kunnen uitstijgen.
    NECIP FAZIL KISAKUREK

    Alleen gelukkig zijn is iets om je voor te schamen.
    EEN.CAMUS

    Je zegt dat morgen een heel ander persoon zal zijn. Waarom begin je niet vandaag?
    EPICTHETUS

    Honden rennen zelf, maar jagen op hun meesters.
    SHAKESPEARE

    De papegaai begrijpt niet wat er wordt gezegd, maar onthoudt het wel.
    LESSEN

    Kon ik mijn hersens maar als een spons uitwringen om nutteloze informatie eruit te gooien...
    B.PFIZER

    Mijn hart is niet zo van mij dat het aan een enkele persoon kan worden gegeven.
    TAGORE

    Corrupte karakters kunnen zich niet aan het idee overgeven.
    EEN.KARREL

    Sterren zijn niet bang om voor vuurvliegjes te worden aangezien.
    TAGORE

    De vuist moet ondergeschikt zijn aan het hoofd.
    NECIP FAZIL KISAKUREK

    Stel dat we weten dat de grootste vijand van leren is.
    D.C.BERNARD

    Meer aandacht schenken aan die kleine dingen, grote dingen die daaruit voortkomen.
    PLATO

    De waarde die we hechten aan tijd bepaalt ons succes of falen.
    MALCOLM

    Er zijn enkele hanen die, ze zingen, denken dat de zon opkomt.
    G.DUMANT

    Als de liefde in de liedjes echt was, zou iedereen van elkaar moeten houden.
    F.ZAPPA

    Politiek vernietigt het menselijk karakter.
    BISMARK

    Water is zonder vis, vis kan niet zonder water.
    ARIF NIHAT AZIË

    Mensen horen alleen wat ze begrijpen.
    GOETHE

    Het is beter staand te sterven dan op je knieën te leven.
    FD ROOSVELT

    Kwaad voorkomen is ook goed.
    BALZAC

    Er zijn altijd twee soorten mensen actief. De één op zoek naar wetenschap, de ander naar geld.
    KAT STEVENS

    Als het leven geen doel heeft, stroomt het in het moeras van entertainment
    EEN.KARREL

    We hebben allemaal de kracht om Anderen te verdragen.
    LA ROCHEFONCAULD

    Mensen met schone handen hebben ook vieze gedachten.
    S.LEC

    Het meesterschap van de kapitein kan niet worden begrepen als de zee stil is.
    LUCIANUS

    Het is niet mogelijk dat een rechtvaardige gedachte geen vruchten afwerpt.
    TOLSTOJ

    De taak is niet om het grote werk te doen, maar om te doen wat nodig is.
    D.A.CARREL

    Ik kan beloven oprecht te zijn, maar nooit onpartijdig te zijn.
    GOETHE

    Onrecht doen is pijnlijker dan onrecht aangedaan.
    SOCRATES

    Degenen die zichzelf snijden om in hun omgeving te passen, zijn uitgeput
    R.HULL

    Kan een vos een bewaker worden alleen omdat hij het hok goed kent?
    H. TRUMAN

    Let op, niets verandert alles.
    GOETHE

    Wie niet ver denkt, is dichtbij te lang.
    CONFICYUS

    Beslissingen zijn als palingen. Het is gemakkelijk te vangen, maar moeilijk vast te houden.
    ADFIELEN

    Hij vraagt ​​niet zodat hij het weet, hij weet niet dat hij het moet vragen.
    SPREEKWOORD

    Niets werd uitgevonden, het werd herontdekt.
    RODIN

    Een snufje gras laat een kameel over een klif vliegen.
    REFIKI

    Hoge ideeën, zoals hoge bergen, beangstigen degenen die er niet aan gewend zijn.
    CENAP SAHABETTIN

    Is de boom vervloekt omdat zijn vrucht in de modder valt?
    HOUDER

    Ik wou dat mijn brein als een spons was. Ik zou het er af en toe uit willen persen om de onnodige informatie die ik heb geleerd kwijt te raken.
    B.PFIZER

    Het is niet duidelijk waar de dood ons wacht, we kunnen hem maar beter overal afwachten.
    MONTAIGNE

    De blijvende doorn van de roos maakte haar geurig.
    MEVLANA

    Het is niet de kracht van het water die de steen doorboort, maar de continuïteit van de druppels.
    SPREEKWOORD

    Wees niet jaloers op anderen, er zijn veel mensen die jaloers zijn op jouw leven.
    MEVLANA

    Waar het hart ook mee gevuld is, het gaat weg van de lippen.
    GOETHE

    Iemand die nergens in gelooft, is als een geurloze bloem in een glas.
    L.BORNE

    Wat een trieste zaak om mens te zijn en het leven minder te begrijpen dan dieren.
    P.ISTRATI

    De belangrijkste gesprekken zijn met onszelf. Maar dat verwaarlozen we vaak.
    OXENSTIERN

    Moeders houden de handen van hun kinderen vast in plaats van hun geest.
    DUPOLOUP

    Het meest humane wat je kunt doen, is voorkomen dat iemand in verlegenheid wordt gebracht.
    NIETSCH

    …mysterie…
    deelnemer

    f_tuba26 heel erg bedankt voor het delen, ik vond sommige ervan erg leuk…. schaam je ervoor:) ;D

    hasan27
    deelnemer

    Delen is geweldig. Bedankt iedereen. Oké :)

    gezegend
    deelnemer

    * Terwijl Mevlana met een van zijn discipelen op pad was, zag hij verschillende honden in elkaars armen slapen. Zijn discipel zegt: Een goed voorbeeld van broederschap. Ik zou willen dat mensen hier een les uit zouden trekken. Mevlana reageert met een glimlach. Gooi een bot tussen hen in en zie hun broederschap….

    *Ze vroegen de leraar O. Demirci, die preekte in de Kadıköy-moskee: - Leraar. Als we een hoefijzer aan de deur van ons huis hangen, zal dat dan geluk brengen? De smidleraar antwoordde: - Ik denk het niet. Ieder paard heeft vier van die hoefijzers, maar ze worden de hele dag geslagen...

    *Ze vroegen aan Salazar, die vijftien jaar lang Portugal regeerde: hoe kon je al die jaren met deze mensen omgaan? Salazar antwoordde: – Met drie dingen… MUZIEK, ENTERTAINMENT, VOETBAL….

    *Toen de Britse ober tegen de Turkse klant zei: - We vinden je niet zo aardig omdat je veel van onze soldaten in Çanakkale hebt vermoord. Hij kreeg van ons deze zeer koelbloedige reactie: - Wat deed je daar?

    **Een man die naar Mevlana kwam zei: - Toen hij trots werd door te zeggen: "Ik zei dit tegen deze persoon en ik gaf dit antwoord daarop", donderde Zijne Excellentie Mevlana: - Niet met die antwoorden. Wees bezig met de antwoorden die je morgen aan God zult geven.

    * De blanke adelaar Sheikh Shamil vroeg de Russen om hem een ​​plek te wijzen waar hij kon bidden terwijl hij in gevangenschap was. Ze brachten hem naar de kerk van het paleis. Terwijl Sheikh Shamil zich voorbereidde op het gebed, probeerden de Russen het idool in de kerk te bedekken voor zijn troost. Shamil kwam tussenbeide en zei: Laat het zo blijven. Laat hem in de apocalyps getuigen dat Shamil hier en in gevangenschap bad.

    *Iemand die mensen onderdrukt, vroeg aan een islamitische ouderling: - Welke van de aanbidding is beter? Hij kreeg het volgende antwoord: - Het is beter voor je om tot de middag te slapen. Want zolang je slaapt, doe je de mensen geen pijn...

    *Degenen die Mehmet Akif Ersoy tijdens zijn eerste termijn als parlementslid bezochten, vroegen naar zijn mening over enkele bestuurders. Hij gaf het volgende antwoord: - Als je de hoop voor je land niet wilt opgeven, leer de grote mannen dan niet van dichtbij kennen.

    *Toen een paraplureparateur zijn gedichten ter beoordeling naar Shakespeare stuurde, was het antwoord van de beroemde schrijver: - Mijn vriend, jij maakt paraplu's, maakt altijd paraplu's, maakt alleen paraplu's.

    * Toen een man tijdens zijn afwezigheid Hazrat Ali begon te prijzen, hoewel hij hem tijdens zijn afwezigheid belasterde, kreeg hij het volgende antwoord: -Ik ben inferieur aan wat ze zeggen, maar superieur aan wat ze hebben meegemaakt.

    *Toen een man de wond aan het been van Muhammad bin Vasi zag en zei: "Ik heb medelijden met je", ontving hij het volgende antwoord van hem: - Ik ben dankbaar dat dezelfde wond niet op mijn oog verscheen.

    *Toen Falih Rıfkı Atay zei: "Als de Islam ter sprake komt, komt de geur van voeten naar mijn neus", kreeg hij het volgende antwoord van een man naast hem: - Wat naar je neus komt is niet de geur van voeten, maar de geur van het ufunet in uw longen.

    *Aan Hazrat Ali: – Hoe brengt Allah zoveel mensen ter verantwoording? Toen ze vroegen: - Hij antwoordde terwijl hij in zijn levensonderhoud voorziet.

    *Materialistische leraar tegen zijn leerling: - Vertel me, waar is Allah? Ik geef je een sinaasappel als je het weet. Student: – Laat mij zien waar Hij niet is, en ik zal je een tuin vol sinaasappels geven.

    hasan27
    deelnemer

    'Bouw nog een school, dan heb je een gevangenis minder.'
                                                                              (Victor Hugo)

    …mysterie…
    deelnemer

    'Bouw nog een school, dan heb je een gevangenis minder.'
                                                                              (Victor Hugo)

    klap klap klap :)

Er worden 11 antwoorden weergegeven - 1 tot 11 (11 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.