AUSBULDING MENGDE MIJN HOOFD

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    caglarkayan
    deelnemer

    VRIENDEN, IK BEN AFGESTUDEERD VAN EGE UNIVERSITY FISHERY INGENIEUR EN MIJN DIPLOMA VOLGENS HET BOLOGNA-PROCES
    ONZE DECAAN EN LERAREN HEBBEN CONSTANT GEZEGD DAT HET IN EUROPA VAN TOEPASSING WAS, MAAR IK HEB VRAAGTEKENS IN MIJN HOOFD,

    1- MOET IK GELIJKWAARDIGHEID AAN MIJN DIPLOMA KRIJGEN ALS IK NAAR DUITSLAND GAAN? WAAR MOET IK AANVRAGEN ALS IK MOET KOPEN?

    2- OF MOET IK AUSBULDEN? (2 OF 3 JAAR MOET IK HEBBEN?)

    caglarkayan
    deelnemer

    Ondertussen ga ik naar een taalcursus en leer ik de taal volledig, zoals voorgesteld door onze andere vrienden, dus ik heb aanleg voor de taal en ik zou graag leren. HET IS EEN ONDERWERP WERKVERBINDING

    Kaan
    deelnemer

    ten eerste
    https://www.anerkennung-in-deutschland.de/html/tr/
    adres zal je helpen met het diplomagat.

    Het tweede probleem Op het gebied van zeevruchten zult u in Duitsland zeker een hogere reputatie hebben dan in Turkije.

    caglarkayan
    deelnemer

    kaanK bedankt mijn vriend voor je antwoord.

    Ik zal de link controleren. En zoals u al zei, als we visserijingenieur zeggen, worden we een lachertje in ons land. Ik heb 4 jaar gestudeerd, voorbereidingspatroon is 5 jaar. Ik heb een goed niveau Engels en ik ben een 3-sterren duiker.Ik heb veel armbanden, maar ze zeggen dat ik privé moet beginnen met een salaris van 1300 TL. Als ik de staat wil betreden, is er het probleem van KPSS. We zijn als beroep al onderwerp van spot geweest, er zijn voorbeelden in elke film en elke tv-serie. Maar er is een feit, geloof me, zelfs Turkije heeft visserij-ingenieurs hard nodig, maar het beleid in het land enz. maakt dit beroep kapot. Ons land zal in de toekomst begrijpen dat dit beroep net zo belangrijk is als dokter zijn. Ik lees mijn vak met plezier en heb er nooit spijt van gehad. Voor nu zeggen ze kom maar werken in Duitsland met een salaris van 3000 euro. Veel succes, we gaan kijken.

    modelleur
    deelnemer

    Hallo daar;
    https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications
    Ik raad je aan om naar deze link te kijken. Ook is 3000€ waarschijnlijk het brutoloon, wat volgens mij gelijk is aan 2100€ netto. Als het bruto jaarsalaris lager is dan € 49600,- kunt u geen tewerkstellingsvergunning krijgen. Hieronder kunt u de pdf bekijken.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/MiiG_Guide_to_Working_in_Germany.pdf

    caglarkayan
    deelnemer

    Hallo daar;
    https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications
    Ik raad je aan om naar deze link te kijken. Ook is 3000€ waarschijnlijk het brutoloon, wat volgens mij gelijk is aan 2100€ netto. Als het bruto jaarsalaris lager is dan € 49600,- kunt u geen tewerkstellingsvergunning krijgen. Hieronder kunt u de pdf bekijken.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/MiiG_Guide_to_Working_in_Germany.pdf

    mijn modelbouwvriend, betekent dat dat ik meer betaald krijg? :D :D :D

    modelleur
    deelnemer

    Het betekent helaas niet dat je meer salaris krijgt. Als je de baan vindt en het contract maakt, onderzoekt de Duitse regering of het salaris dat je wordt gegeven laag is, als een baan met een marktwaarde van 6000 je voor 5000 kost, mag dat niet. De reden voor de minimumlimiet van € 49600 is om ervoor te zorgen dat gekwalificeerde mensen naar het land komen. Aangezien een ongekwalificeerd persoon dit salaris niet kan ontvangen, hebben ze een automatische bescherming gecreëerd. Deze voorwaarden zijn van toepassing op degenen die een Europese blauwe kaart willen krijgen en in Duitsland willen werken. De Europese blauwe kaart heeft veel voordelen.

    Het tweede alternatief is om zich in Duitsland te vestigen door een werkvergunning te verkrijgen zonder een Europese blauwe kaart te verkrijgen. Voor hem moet hij een van de beroepen in de onderstaande lijst hebben, en
    je moet het Duitse equivalent hiervan hebben.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/whitelist.PDF

    Onthoud dat als ze een Duitse moedertaalspreker vinden voor het salaris dat ze je geven, ze hem het liefst aannemen. Reeds in deze richting in de wet; Als je een baan vindt en solliciteert, kijken ze hoe lang het bedrijf al op zoek is naar personeel voor deze functie. Als het bedrijf al een tijdje op zoek is naar personeel en geen Duits staatsburger kan vinden, wordt uw aanvraag geaccepteerd. Zo wordt voorkomen dat de Duitse arbeidsmarkt verschrompelt door mensen uit het buitenland tegen een lagere kostprijs te halen.

    mijn advies is om de gelijkwaardigheidsopdracht die je leraren zeggen van je school te vergeten; Ontvang een Engels transcript en een Engels diplomasupplement. Ik neem aan dat je het originele diploma hebt. In de links die ik eerder gaf, staat het adres van kmk. Ik herinner me de instelling in Bohn City. Een gelijkwaardigheid vraagt ​​u online aan. Het downloadt een formulier voor u. Vul het in en stuur het met de nodige documenten op. Wanneer ze de instelling bereiken, sturen ze je de bankgegevens waarop je een bedrag tussen 400-600 € stort. Haal hier uw gelijkwaardigheidscertificaat en voeg het toe aan uw CV.

    caglarkayan
    deelnemer

    Ik maakte een grapje over het salaris, maar ik weet nu al dat als ik aan gezinshereniging doe, ze me een verblijfs- en werkvergunning zullen geven. Ik heb de door u gestuurde links bekeken en zelfs mijn equivalente beroep gevonden en gelezen wat vereist was, maar het lijkt onmogelijk dat deze werkvergunning niet zal worden afgegeven. Bedankt voor jullie aandacht.

    caglarkayan
    deelnemer

    Trouwens, mijn vriend, ik heb deze POSITIVELIST beoordeeld. mijn beroep staat niet op die lijst, maar zoals u zei, zal ik beginnen met de procedures om gelijkwaardigheid te krijgen. Is het niet beter als ik deze gelijkwaardigheidsopdracht in Duitsland doe nadat ik de nodige documenten heb ingevuld?

    modelleur
    deelnemer

    Als u met een familiereünie gaat, zult u niet veel problemen hebben. je werk is gemakkelijk. Het zal gemakkelijker zijn als u de gelijkwaardigheidsprocedures doet wanneer u zich in Duitsland vestigt, u kunt tenminste een Duits adres opgeven. Laat me u eraan herinneren dat uw beroep in de gereglementeerde beroepsgroep valt omdat het techniek is. Beroepen zijn verdeeld in twee, namelijk reglementierten en nicht-reglementierten. Om je ingenieursberoep uit te oefenen, moet je je aanmelden bij KMK en gelijkwaardigheid krijgen. Aangezien mijn beroep bijvoorbeeld niet-gereguleerd is, kan ik werken zonder een gelijkwaardigheid te verkrijgen. U kunt een Europese blauwe kaart krijgen nadat u zich in Duitsland heeft gevestigd, of u kunt een Europese blauwe kaart aanvragen in een ander EU-land. EU-kaart is erg handig voor degenen die in verschillende landen in Europa zullen werken, u hoeft niet voor elk land opnieuw een aanvraag in te dienen. Aangezien de uwe een familiereünie is, zult u waarschijnlijk in Duitsland blijven.

    caglarkayan
    deelnemer

    Hartelijk dank mijn vriend voor uw informatie. ;)

Er worden 10 antwoorden weergegeven - 1 tot 10 (10 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.