Trots tafel van onze grote leider

> Forums > Cafe almancax > Trots tafel van onze grote leider

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.

    Mustafa Kemal Atatürk (1881 – 10 november 1938) was de militaire en politieke pionier en leider van de Onafhankelijkheidsoorlog, de strijd voor nationale onafhankelijkheid die na de Eerste Wereldoorlog in Anatolië begon; Hij is de oprichter en eerste president van de Republiek Turkiye.

    Mustafa Kemal Atatürk ontving vele medailles en medaillons tijdens het Ottomaanse Rijk en de Republiek Turkije. Deze medailles en medaillons staan ​​​​vermeld in de onderstaande tabellen.

    De medailles en insignes van Atatürk, evenals de bezittingen van Atatürk geschonken door zijn geadopteerde zonen Afet Inan, Rukiye Erkin en Sabiha Gökçen, worden tentoongesteld in het Anıtkabir Atatürk and War of Independence Museum.

    Geboorteplaats: Thessaloniki Plaats van overlijden: Dolmabahçe-paleis, Istanbul

    Trouw: Ottomaanse Rijk (1893-24 mei 1920) Turkse Grote Nationale Vergadering (23 april 1920)

    Dienstjaren: 1893-1938

    Rang: Ottomaans: Mirliva (generaal-majoor) Turkije: Müşir (maarschalk)

    Onder bevel van: 19th Division, 16th Corps, 2nd Army, 7th Army, Yıldırım Army Group, 9th Army (3rd Army), Turkish Grand National Assembly Army

    Medailles 

    Medjidi-medaille van rang 1 werd toegekend voor zijn uitstekende diensten in Damascus, waar hij diende toen sultan Abdulhamid II stafchef was. Zilver 2

    Osmani Order of 2 Rank werd gegeven aan sultan Abdulhamid II voor zijn succes in de Benghazi-oorlogen, waaraan hij als vrijwilliger deelnam. Zilver 2

    3 Legion d'honneur Order of the French Government, Command Staff Mediterranean Crew Forces, Operation sb. Hij werd geëerd met de rang van ridder vanwege zijn prestaties terwijl hij in de rang van luitenant-kolonel was in zijn directoraat. 11.03.1914

    Orde van Osmani van rang 4. De 5e Mehmed Reşad kreeg het bevel over de 19e divisie in Tekirdağ vanwege zijn succes bij het opzetten en voorbereiden van een divisie als resultaat van zijn vrijwillige opdracht. Zilver 01.02.1915

    5 De Orde van San Alexander, de rang van commandant, werd toegekend aan koning Ferdinand I van Bulgarije voor zijn heldhaftigheid in de Gallipoli-oorlogen. 23.03.1915

    6 Concessiemedaille 5. Mehmed Reşad werd uitgereikt voor zijn uitstekende prestaties toen hij commandant van de 19e divisie was. Zilver 30.04.1915

    7 Medaille van Verdienste 5. Mehmed Reşad werd uitgereikt voor zijn uitstekende prestaties in de Gallipoli-oorlogen. Zilver 01.09.1915

    8 IJzeren Salip (Kruis) Order Duitse keizer II. Toegekend aan Wilhelm voor zijn uitstekende prestaties in de Gallipoli-oorlogen. IJzer 28.12.1915

    9 Medaille van Verdienste 5. Mehmed Reşad werd toegekend voor zijn buitengewone prestaties toen hij commandant van de Anafartalar-groep was. 25 17.01.1916

    Osmani Order of Rank 10 werd toegekend aan Mehmed Reşad 5 voor zijn uitstekende prestaties in de Kaukasische frontoorlogen. Zilver 01.02.1916

    11 War Merit Medals toegekend aan de Oostenrijks-Hongaarse regering voor hun uitstekende prestaties in de Eerste Wereldoorlog. Mijn 27.07.1916

    De Orde van Verdienste en het Kruis van Rang 12 werden toegekend aan de Oostenrijks-Hongaarse regering voor hun uitstekende prestaties in de Eerste Wereldoorlog. 27.07.1916

    Medjidi-medaille van rang 13 werd toegekend aan Mehmed 5th Reşad voor zijn buitengewone prestaties toen hij de 16th Corps Commander was. Midden Goud 12.12.1916

    De Orde van het IJzeren Salip (Kruis) van rang 14 werd toegekend aan de Duitse regering voor haar uitstekende prestaties in de Eerste Wereldoorlog. IJzer 09.09.1917

    De Orde van het IJzeren Salip (Kruis) van rang 15 werd toegekend aan de Duitse regering voor haar uitstekende prestaties in de Eerste Wereldoorlog. IJzer 09.09.1917

    De 16e Rank Medal of Merit werd toegekend aan de Oostenrijks-Hongaarse regering voor hun uitstekende prestaties in de Eerste Wereldoorlog. 09.09.1917

    17 Gouden Concessiemedaille met dubbel zwaard Deze medaille werd uitgereikt aan 5th Mehmed Reşad toen hij commandant was van de 16th Division tijdens de Eerste Wereldoorlog, omdat zijn eenheid Muş, Bitlis en Tatvan heroverde op de Russen. Goud 23.09.1917

    De Orde van Mecidi met Zwaard van Rang 18 werd toegekend aan Mehmed Reşad 5 voor zijn uitstekende prestaties in de Eerste Wereldoorlog. Midden goud 16.12.1917

    De Orde van Krone der Preussen (Pruisisch koord met zwaard) van rang 19 werd toegekend aan de Duitse keizer voor zijn uitstekende prestaties in de Eerste Wereldoorlog. 19.02.1918

    20 Oorlogsmedaille 6. Mehmet (Vahidettin) Veteranenmedaille uitgegeven door Sultan Mehmed 1. Reşad speciaal voor de 5e Wereldoorlog Zilver Fakfon 11.05.1918

    21 Orde van Aliyülala Afghaanse koning Amanullah Khan Middle Gold 27.03.1923/XNUMX/XNUMX

    22 Medals of Independence - Toegekend met rode strepen (frontlijndienst) en groene strepen (achterfrontdienst) voor zijn opperbevelhebber bij de overwinning van de Turkse Grote Nationale Vergadering in de Onafhankelijkheidsoorlog. Messing 21.11.1923

    23 Murassa Engagement werd gegeven aan de Turkse Luchtvaart Vereniging (voorheen Tayyare Society) voor het oprichten van de Turkse Luchtvaart Vereniging. Platina 20.05.1925

    24 Loyaliteit Zilver Dienstverlener Zilver 12.11.1931

    medaillons  

    1 Overwinningsmonument 1927
    2 4e congres van geallieerde agentschappen, 1929
    De herinnering aan de bezoeken van de 3 Iraanse sjah aan Turkije, 1934
    4 1st Army manoeuvre geheugen 20.08.1937
    5 2st Army manoeuvre geheugen 13.10.1937
    6 De herinnering aan de 18e verjaardag van zijn aankomst in Ankara 27.12.1937
    7 parlementsbadge

    [img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/f/f7/Ataturk_Time.JPG[/img]
    De omslag van het tijdschrift Time, 24 maart 1923

    Atatürk-1905-Zubeyde-Makbule.jpg

    Ataresm.gif

    993_815_seri_nolu_2._ata_nufus_cudani.jpg

    fbahce.jpg

    Fenerbahce Club wordt door alle partijen gewaardeerd.
    Gehoord over de werktijden en deze club en kenners bezocht.
    Het was mijn plicht hem te feliciteren.

      De vervulling van deze plicht kon alleen vandaag worden gerealiseerd.
    Ik mag mijn waardering en felicitaties hier opschrijven.
             
                                            3.5.1334 (1918)

                                 Commandant van het leger
                             M. Kemal

    Handtekening_van_Mustafa_Kemal_Ataturk.jpg

    blauwe vorst
    deelnemer

    goed werk, leuk delen, danke sehr


    Graag gedaan, kom makkelijk.

    Arzt
    deelnemer

    bedankt goede informatie over onze leider :)

    We hebben meer gedetailleerde informatie over Mustafa Kemal Atatürk op ons forum, dit onderwerp gaat alleen over de medailles die hij ontving, zelfs de medailles van zo iemand, veel artikelen, ik wou dat een Mustafa Kemal in deze datum had geleefd, maar waar. ..

    Arzt
    deelnemer

    We hebben meer gedetailleerde informatie over Mustafa Kemal Atatürk op ons forum, dit onderwerp gaat alleen over de medailles die hij ontving, zelfs de medailles van zo iemand, veel artikelen, ik wou dat een Mustafa Kemal in deze datum had geleefd, maar waar. ..

    Ik wens het het beste, maar het is in de handen van de Turkse natie en haar jeugd om nieuwe Mustafa Kemals te worden en groot te brengen... Zelfs als we niet zo goed kunnen zijn als hij, hoop ik dat we zijn pad kunnen volgen. :)

    Ik hoop dat zelfs het volgen van zijn pad ons respect voor hem zal tonen.

    emo
    deelnemer

    Mustafa Kemal ATATÜRK betekent veel voor mij, ik probeer voor alles over hem te zorgen. Bedankt voor het zoveel mogelijk delen.

    ijzer
    deelnemer

    zeer zinvolle informatie,
    Op dit moment heeft niet alleen onze natie hem nodig, maar de wereld.
    Heel erg bedankt

Er worden 8 antwoorden weergegeven - 1 tot 8 (8 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.