Over Perfekt-zin !! 1 zin Ik wacht op uw hulp

> Forums > Vragen en antwoorden over Duitse lessen > Over Perfekt-zin !! 1 zin Ik wacht op uw hulp

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    Muurschildering
    deelnemer

    Mein Freund…… ins Kino……..

    De perfecte tijd wordt gedaan met zowel durfen / fahren.

    Ik heb de zin zo gesteld

    Mein Freund darf ins Kino fahren, is deze zin goed of fout, nu bedankt

    mehmetxnumx
    deelnemer

    voltooide verleden tijd...je zin is zowel fout als in de tegenwoordige tijd geconstrueerd...kun je in het Turks opschrijven wat je bedoelt? Laat me daar een zin over maken.

    mehmetxnumx
    deelnemer

    Ik was even verrast... de zin is tegenwoordige tijd.. de juiste zin.. maar je zei perfect.. perfect is verleden tijd..

    Muurschildering
    deelnemer

    Is modal la perfekt niet klaar? Ik dacht dat het mogelijk was, dus ik vroeg het

    Muurschildering
    deelnemer

    Is modal la perfekt niet klaar? Ik dacht dat het mogelijk was, dus ik vroeg het

    Kan dit cijfer een zin zijn? 

    Mein Freund darf ins Kino gefahren 

    brutaal 21
    deelnemer

    modale werkwoorden worden niet gebruikt met perfect. Het is grammaticaal niet verkeerd, maar het wordt moeilijk te begrijpen of zoiets. omdat mensen het niet gebruiken. in plaats daarvan is het in de verleden tijd geschreven met behulp van de modale verbler prateritum. dus in jouw voorbeeld:

    Mijn vriend durfde in zijn Kino gehen.

    het zal de meest correcte vorm zijn.

    mer19
    deelnemer

    Mein Freund…… ins Kino……..

    De perfecte tijd wordt gedaan met zowel durfen / fahren.

    Ik heb de zin zo gesteld

    Mein Freund darf ins Kino fahren, is deze zin goed of fout, nu bedankt

    Mein Freund darf ins Kino fahren (tegenwoordige tijd met modaal werkwoord dwz Präsens
    Mein Freund durfte ins Kino fahren (Past dwz Präteritum met modaal werkwoord
    Mein Freund hat ins Kino fahren durfen (Past, d.w.z. Perfekt met modaal werkwoord

    Er is maar één belangrijk punt: als je een zin gaat perfectioneren met een modaal werkwoord, moet je altijd het hulpwerkwoord HABEN gebruiken. bv .. hoewel fahren een werkwoord is met beweging, als je opmerkt, heb ik het hulpwerkwoord haben gebruikt. Dat wil zeggen, de zin die in de verleden tijd met Modalverb wordt gebruikt, wordt nooit met SEIN gebruikt en altijd met HABEN. Het werkwoord aan het einde van de zin is in infinitief en neemt niet -ge

    Ich soll zu Hause gehen (ik moet naar huis) NU TIJD
    Ich sollte zu Hause gehen (ik moest naar huis gaan) VERLEDEN
    Ich habe zu Hause gehen sollen (ik moest naar huis) PAST perfekt

    Heeft u mijn verstand? ja :)

    netalman door
    deelnemer

    vrienden,

    Natuurlijk heeft het werkwoord durfen ook een perfect (gedurft) maar de Duitsers gebruiken de verleden tijd praeteritum.

    en door thuis te zeggen heet het -nach Hause. -Zu hause- betekent thuis.

    mer19
    deelnemer

    vrienden,

    Natuurlijk heeft het werkwoord durfen ook een perfect (gedurft) maar de Duitsers gebruiken de verleden tijd praeteritum.

    en door thuis te zeggen heet het -nach Hause. -Zu hause- betekent thuis.

    oo ja nu heb ik het gemerkt. waar
    ich bin naar huis
    ich gehe nach hause

    Entschuldigung... bedankt :)

    mer19
    deelnemer

    Mein Freund darf ins Kino fahren (tegenwoordige tijd met modaal werkwoord dwz Präsens
    Mein Freund durfte ins Kino fahren (Past dwz Präteritum met modaal werkwoord
    Mein Freund hat ins Kino fahren durfen (Past, d.w.z. Perfekt met modaal werkwoord

    Er is maar één belangrijk punt: als je een zin gaat perfectioneren met een modaal werkwoord, moet je altijd het hulpwerkwoord HABEN gebruiken. bv .. hoewel fahren een werkwoord is met beweging, als je opmerkt, heb ik het hulpwerkwoord haben gebruikt. Dat wil zeggen, de zin die in de verleden tijd met Modalverb wordt gebruikt, wordt nooit met SEIN gebruikt en altijd met HABEN. Het werkwoord aan het einde van de zin is in infinitief en neemt niet -ge

    Ich soll zu Hause gehen (ik moet naar huis) NU TIJD
    Ich sollte zu Hause gehen (ik moest naar huis gaan) VERLEDEN
    Ich habe zu Hause gehen sollen (ik moest naar huis) PAST perfekt

    Heeft u mijn verstand? ja :)

    Het spijt me, ik heb het verkeerd geschreven, ik zal het onmiddellijk corrigeren. Ik besefte later… het juiste is als volgt:
    ich soll nach hause gehen
    Ik sollte nach Hause gehen
    ich habe nach Hause gehen sollen (dit heeft over het algemeen niet de voorkeur.)

Er worden 9 antwoorden weergegeven - 1 tot 9 (9 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.