Zam antwoord op 's werelds duurste paspoort.

> Forums > Algemene afdeling over Duitsland en andere Europese landen > Zam antwoord op 's werelds duurste paspoort.

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    fuk_xnumx
    deelnemer

    De stijging van de paspoortkosten met het nieuwe jaar schokte de burgers. Paspoorten met een geldigheidsduur van 2012-162 jaar, die in 4 10 euro waren, stegen tot 49 euro met een stijging van 211 euro, waarmee het zijn positie als de duurste ter wereld verstevigde. Burgers die reageerden op de verhoogde tarieven eisten dat de verhogingen onmiddellijk werden ingetrokken.

    Burgers die in het nieuwe jaar in EUROPA naar de consulaat-generaal gingen om paspoorten te halen, kregen een 'raise shock'. Een nieuw 10-jarig paspoort werd verhoogd met 49 euro. Het nieuwe paspoort met een geldigheidsduur van 2012-162 jaar, dat in 4 10 euro was, steeg naar 211 euro. Duitse burgers betalen 10 euro voor een 59-jarig paspoort, 25 euro voor Spanjaarden, 42.50 euro voor Italianen en 84 euro voor Grieken die worstelen met de economische crisis. Duitsland rekent ook slechts 26 euro voor een 10-jarig paspoort van zijn burgers onder de 37.50 jaar. Onze burgers, die hard reageerden op de exorbitante stijging, vroegen: "Is het zo duur om een ​​Turks staatsburger te zijn?" Dit zijn de reacties op de wandeling:

    HOE WERKLOZEN ZULLEN BETALEN?
    Hakan Büyükkaya (Düren): “Ik kwam voor een nieuw paspoort. Ik was geschokt om te horen dat de vergoeding is verhoogd van 162 euro naar 211 euro. Volgend jaar geven we het paspoort van de dame af. Er zijn ook twee kinderen. Hoe gaan de werklozen en gepensioneerden dit geld betalen?

    GELEERD IN DE ZAAK
    Ramazan Kalay (Burscheid): “Ik hoorde bij de kassa dat het nieuwe paspoort is verhoogd naar 211 euro. Ik wil de autoriteiten duidelijk maken dat niemand tevreden is met de verhoging. Ik weet niet of iedereen het zich kan veroorloven om deze prijs te betalen."

    OFFICILE overval
    Özgür Çetinkaya (Keulen): “Ik heb drie kinderen. Mijn vrouw heeft hem vorig jaar gekocht voor de oude prijs. Ik zag gisteren de prijsstijging van paspoortkosten op het nieuws. Dit is regelrechte diefstal. De militaire dienstvergoeding is al hoog, nu wordt het paspoort verhoogd. Denken de autoriteiten dat mensen die in het buitenland wonen veel geld hebben?”

    GEEN OUD DUITSLAND
    Ali Yamak van Olpe, Haydar Taşkıran van Refrath en Kemal Yılmaz van Olpe verklaarden ook dat de verhoging van de paspoortkosten bij consulaten onaanvaardbaar was. Yılmaz en Yamak zeiden dat ze gezinnen van drie hebben en zeiden: “We zullen ongeveer 150 euro meer betalen voor elk gezin. De economische crisis heeft iedereen getroffen. Duitsland is niet langer het oude Duitsland. Hoe zullen de armen en gezinnen met veel kinderen deze vergoeding betalen?

    Shame on me Hüseyin Koç (Bochum): “Wat is de rechtvaardiging voor deze wandeling? Ik weet niet waar het vandaan komt? Er is een stijging tot 30 procent. Ik veroordeel en veroordeel.”

    ZO VEEL Fikret Afat (Dortmund): “Niet zo veel. Als werkloze burger heb ik een gezin van vijf. Mijn drie kinderen studeren ook. Hoe komen we uit deze wandeling? In de economische crisis in Europa is dat te veel.”

    HEET NIEUWJAARSCADEAU Fahrettin Ertürk (Dortmund): “Er is bijna 50 euro opgehaald. Het is als een bitter nieuwjaarscadeau. Ik veroordeel deze stijging en eis dat de autoriteiten de situatie heroverwegen. Probeert onze regering het begrotingstekort te dichten vanwege ons Europese Turken?”

    NIETS TE ZEGGEN
    Volkan Afat (Dortmund): “Er valt niets meer te zeggen. Ze martelen. Ik veroordeel deze verhoging. De economische crisis in Europa heeft ons al de rug toegekeerd. Laat de ambtenaren van onze staat alstublieft beseffen dat de verhoging van bijna 50 euro onterecht is. Ik ben student, hoe kan ik zoveel geld betalen?"

    IK KRIJG GEEN TURKS PASPOORT
    Mehmet Koç (46) Barber: “De toename van paspoorten is zinloos. Dit is de mentaliteit om in het buitenland wonende burgers te zien als te plukken gans, als in militaire dienst. Aangezien ik, mijn vrouw en mijn kinderen de Belgische nationaliteit hebben, kopen we een Belgisch paspoort voor 150 jaar voor 10 auro en gaan we naar Turkije. We krijgen geen Turkse paspoorten meer.”

    ONZE STAAT IS ONRECHTMATIG
    Mehmet Topkaya (58) Gepensioneerd: “Elke dag worden de consulaire diensten uitgebreid. Deze prijs is als geen ander in de wereld. Is er zo'n paspoort? Is er zo'n burgerschap? Er wordt gezegd dat ik burgers in Europa heb. Ik denk dat de staat Turken in Europa onrechtvaardig behandelt, net als het leger.”

    ERNSTIG OF EEN GRAPJE
    Mithad Serhadlıoğlu (62) Apotheker: “De meeste Turken die ik sprak, zeiden: 'Is dit serieus of is het een grap?' zei. Ik verwelkom deze verhoging met een glimlach, moge het nuttig zijn!”

    GERETOURNEERD
    Zübeyde en haar voetballer, zoon Demircan Dikmen, zeiden: "Met het nieuwe jaar zijn de televisie- en radiobelastingen verhoogd. Terwijl huur, elektriciteit en levensomstandigheden met de dag toenamen, bracht de toevoeging van paspoortkosten ons in een moeilijke situatie. De wandelingen moeten zo snel mogelijk worden ingetrokken.”

    WE MAKEN GEEN BETEKENIS Yusuf en zijn zoon Alaaddin Kaplan: Vader en zoon, die de verhoging van de paspoortkosten niet begrijpen, "Mensen hier hebben het al moeilijk om met elkaar om te gaan. De levensomstandigheden worden elke dag duurder. Hoe betalen grote gezinnen deze vergoeding?

    49 EURO BESPAREN Mehmet Şahin: Mehmet Şahin, die in december 2012 162 euro betaalde voor een nieuw paspoort voor het aanvragen bij het Consulaat-Generaal, sprak zijn blijdschap uit door te zeggen: "Ik ben blij dat ik van tevoren heb gehandeld en 49 euro heb bespaard".

    IK HEB NIET ZO VEEL
    Gönül Turgut: Gönül Turgut, die naar het consulaat-generaal kwam voor een nieuw paspoort, verklaarde dat ze van een bijstandsuitkering leefde en zei: "O, dat wist ik niet. wat zal ik nu doen? Ik heb geen 211 euro bij me", en vroeg een familielid om geld over de telefoon te brengen.

    WIJ ZIJN NIET DE GEIT OM TE GAAN
    Hayati Aktürk (visser): “We worden nog steeds gezien als te plukken gans. De vergoedingen waren exorbitant hoog toen deze tienjarige paspoorten net werden vrijgegeven, en dit is enigszins verlaagd met de terugslag van onze burgers en de steun van de media. Nu begrijp ik niet waarom het weer wordt verhoogd."

    WIJ VERWACHTEN DAT NIET VEEL
    Orhan Yanık, die samen met zijn zoon Gökhan en zijn vrouw Fatma in de paspoortwachtrij voor het consulaat van München stond, zei: "We verwachtten aan het begin van het jaar een verhoging van de paspoortkosten. Maar we hadden er niet zoveel van verwacht. Nu betalen drie mensen 150 euro meer. Er zijn ook nevenkosten, zoals twee keer hierheen gaan en een foto laten maken, het is een beetje een genade", zei hij.

    HOE, ONMOGELIJK
    Zafer Aksüt, die op zijn beurt stond te wachten in de lange rij voor het consulaat, zei: “Hoe kan het, het is onmogelijk. Gisteren nog, ik keek online, er stond 162 euro. Waarom kondigen ze dit niet van tevoren aan? Laat ze tenminste het prijskaartje op internet veranderen, laat de mensen dienovereenkomstig met voorraden komen. Het was al duur, nu is het geweldig” en Mahmut Türkoğlu, die naar het consulaat kwam voor een nieuwe transactie, zei: “Als het paspoort is verhoogd, zijn de andere ook verhoogd. We zullen zien wat voor verrassing ons te wachten staat als we naar boven gaan."

    BETAALD VANAF 2012 SCHEMA
    İlknur Savam, moeder van drie kinderen, die vorig jaar haar paspoort van het consulaat van Frankfurt ontving en 2012 euro betaalde voor een 10-jarig paspoort van het tarief van 162, ontdekte dat 10 euro moest worden betaald voor een 211-jarig paspoort in de nieuwe jaaraanvragen . 'Er zijn veel Turken die dit niet aankunnen', zei Savam. Haar zus Semra Savam vestigde ook de aandacht op het feit dat een gezin met drie kinderen 55 euro moest betalen voor vijf paspoorten en zei: “Sinds mijn zus vorig jaar een aanvraag indiende, kwam ze weg met 162 euro. De komende dagen zal hij zich echter opnieuw aanmelden voor zijn kinderen. "We hebben veel burgers die het niet kunnen betalen", zei hij.

    IS ER EEN CRISISTIJD?
    Famil Aras, die samen met zijn zoon een nieuw paspoort kwam halen, zei: "We kwamen vorige week omdat er een verhoging zou zijn voor het nieuwe jaar. De oude tarieven zijn van toepassing. Maar door een ontbrekend document konden de transacties van mij en mijn zoon niet worden uitgevoerd. Verhuisd naar het nieuwe jaar. De agenten zeiden dat er een verhoging zou komen, maar hoeveel was niet bekend. nu kwam ik het hier te weten. Het paspoort van de dame is ons van het oude tarief, dat is van het nieuwe tarief. 50 Euro wandeling per paspoort. Is er zo’n verhoging in tijden van crisis?”

    WAAR IS DIT GELD besteed?
    Mustafa Akyol, Seyfettin Bozkurt en İlhan Gümüş, die in de rij stonden te wachten, reageerden zowel op de wandeling als op de lange wachttijd in de winter. Mustafa Akyol zei: "Militaire dienst is verhoogd, paspoort is verhoogd, dus wat zal deze beproeving zijn?" zei: "Er wordt zoveel geld ingezameld bij de burgers, maar waar wordt het aan uitgegeven? Ik kom al jaren op dit consulaat, de volgorde is nog steeds hetzelfde. Kom op, we zijn een beetje jong, er staan ​​oude mensen in de rij", zei hij.

    CONSULAAT: HET WAS TE VEEL
    Ambtenaren van het Zwitserse consulaat in Zürich denken, net als burgers, dat het stijgingstempo hoog is. Een ambtenaar van het consulaat verklaarde dat ze sinds gisteren 40 paspoortverlengingen hebben doorgevoerd en de nieuwe tarieven hebben toegepast: “Mensen zijn duidelijk niet tevreden, maar we hebben tot nu toe geen luide klachten ontvangen. Het is echter zeker dat de klachten zullen beginnen", zei hij.

    WIJ ZIJN GESCHOKT
    Volkan en Sibel Erçin: “We zijn officieel geschrokken van de aangekondigde paspoortverhogingen in het nieuwe jaar. Zwitserland is een rijk land, maar wij Turken halen geen geld uit bomen. Een gezin van vier zou meer dan duizend frank betalen voor een paspoortverlenging. Het is niet te begrijpen wat voor logica dit is.”

    WIJ ZIJN MOEILIJK OM ONZE HUUR TE BETALEN
    Selma Özcan: “Onze salarissen blijven waar ze zijn. De economische crisis heeft iedereen al getroffen. Bovendien zal de toename van consulaire procedures onze burgers nog meer in de problemen brengen. We betalen amper onze huur. Niemand is blij met de verhoging van het paspoort.”

    DENK AAN ONS
    Mehmet Özkan: “Ik heb 1500 kronen uitgegeven om van Arhus naar Kopenhagen te komen. Dit komt omdat ik niet werk. Werknemers verliezen hun baan als ze met verlof gaan. Als een groot gezin uit Arhus komt, moeten ze 5-6 duizend kronen uitgeven. Ik denk dat de kosten al hoog waren, nu zijn ze nog hoger. Waarom moeten we altijd aan onze staat denken? Laat onze staat aan ons denken en een consulaat openen in Arhus.”

    WIJ WINNEN NIET ZOALS JE DENKT
    Erol Tınas: “Ik heb moeite om de reden van deze hoge wandeling te begrijpen. Hoewel onze consulaten in het buitenland ons een betere service zullen bieden, zijn we genoodzaakt hogere tarieven te betalen. De economische situatie van de mensen is niet zo goed als onze staat denkt.”

    NIET ZO VEEL IN ELK LAND
    Yusuf Can Çayır en Yusuf Çayır: “Geen enkel ander land in Europa heeft zo'n hoge paspoortvergoeding. Wij begrijpen de toepassing van een prijsverhoging boven de inflatie niet. Zoals bekend is de economische nood in Europa extreem hoog. Werkloosheid schaadt onze burgers. Veel van onze burgers proberen alleen van sociale uitkeringen te leven. De wandelingen moeten worden heroverwogen.”

    WIJ ONDERTEKENEN EEN RECORD
    Hakan Karakaş: “Ik was verbaasd over de paspoortverhoging. Een gezin van 5 moet 1055 euro betalen voor een nieuw paspoort. Turkije heeft een recordverhoging van de vergoedingen bereikt. Werklozen en uitkeringstrekkers kunnen dit loon niet uitbetalen. Deze verhogingen leiden tot de beëindiging van het staatsburgerschap. Turkse niet-gouvernementele organisaties mogen niet onverschillig blijven voor de kwestie.”

                                                                                                                              Geciteerd uit European Freedom.

    reyyan naar
    deelnemer

    Hier moet streng op worden toegezien. Als je Turkse consulaten in Duitsland binnenstapt, willen ze geld. Ik heb soortgelijke problemen ondervonden. ze hebben me officieel bedrogen over de foto voor het paspoort. :) Ze hielden niet van de biometrische foto die ik buiten had gemaakt (wat een standaardfoto was) en had het van de foto binnenin zelf genomen. Tegelijkertijd hield de officier daar niet van 3 verschillende foto's die hij in het consulaat van een oude gepensioneerde oom had gemaakt en keer op keer liet maken. Toen ik dit hoorde, nam ik de oom mee en ging naar de directie en klaagde, maar ze gaven het uitgegeven geld niet terug. Ook zei een andere zeer grappige medewerker dat er voor mij geen foto nodig was. eerlijk gezegd kwam het tot mijn domheid. omdat ik net mijn paspoort had laten verlengen  ;D . maar dit zijn erg lelijke dingen. Ik zal nooit meer naar het consulaat van Mainz gaan.
    horizon moet ik eind dit jaar mijn paspoort vernieuwen. verloopt. Ik ga in mei naar Turkije. Ik vraag me af of ik het in Ankara had laten doen, het minder zou kosten. Ook is er geen consulaat waar ik woon. zo ver weg. Dus mijn pas verloopt in november 2013. Is het goed als ik dit in Turkije doe als ik op vakantie ga, niet in Duitsland?

    reyyan naar
    deelnemer

    maar de vergoeding die ze wilden voor de elektronische verblijfsvergunning van het vreemdelingenbureau leek me duur. Ik heb morgen een vergadering. De vergoeding was 135 euro.  :-

    EL-TURCO
    deelnemer

    Verlengen kan natuurlijk in Turkije, maar is duurder in Turkije! Google

Er worden 3 antwoorden weergegeven - 1 tot 3 (3 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.