Hoe Duits en vreemde talen het beste leren?

> Forums > Actief leren en Duitse methoden voor het onthouden van woorden > Hoe Duits en vreemde talen het beste leren?

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    esma 41
    deelnemer

    Vreemde taal... hoe leer je die het beste?? ?

    U wilt naar een land waar de taal die u leert, wordt gesproken, en u weet dat dit de gemakkelijkste en snelste manier is om die taal te leren. Maar een nieuw land binnenstappen lijkt in eerste instantie misschien vreemd. dat wil zeggen, het zal even duren om te wennen aan een nieuwe omgeving, cultuur en taal. U kunt er ook last van hebben als u zich in een andere tijdsperiode bevindt. Maar wees gerust en probeer uw nieuwe omgeving waar te nemen.

    1- Maak fouten (!): Maak zoveel mogelijk fouten in de taal die je leert... Je hoeft niet altijd correct te spreken. Als mensen kunnen begrijpen wat u zegt, maakt het niet uit of u fouten maakt, tenminste in het begin. Wonen in het buitenland is geen grammaticatest.

    2- Vraag of je het niet begrijpt: Als anderen aan het woord zijn, hoef je niet elk woord op te vangen. Het begrijpen van de hoofdgedachte is meestal voldoende. Maar als je denkt dat het punt dat je niet begrijpt belangrijk is, VRAAG het dan! Enkele nuttige woorden over dit onderwerp: Pardon? voor het Engels. Pardon, wat zei u? Kunt u alstublieft langzamer spreken? Zei je dat... Ik heb dat niet verstaan... Kunt u dat alstublieft herhalen? Wat was dat? Het spijt me dat ik je niet hoorde. Sorry, wat betekent “…………….” gemeen? (Maar gebruik niet: Spreek je Engels? Doe alsjeblieft je mond open als je spreekt! Geef me een pauze!) Voor Duits (Entschuldigung, wie bitte? Entschuldigung, was haben Sie gesagt?, Würden Sie bitte langsamer sprechen? of Bitte, Je kunt uitdrukkingen gebruiken als sprechen Sie langsam!, Haben sie gesagt das…, Können Sie das wiederholen bitte? Was war das? Entschuldigung, was bedeutet das?

    3- Integreer de taal die u leert in uw interessegebieden: Mensen praten graag over dingen die voor hen interessant zijn. Wat zijn je interesses? Probeer zoveel mogelijk woorden over deze onderwerpen te leren. Vraag mensen om je heen waar ze in geïnteresseerd zijn. Dit is een fascinerende methode en helpt je altijd nieuwe woorden te leren. Op deze manier zul je zien dat je anderen beter begint te begrijpen. Belangen zijn als vruchtbare regen die op een tuin valt. Door over uw taalvaardigheid te praten, leert u sneller, sterker en beter. Enkele nuttige woorden: Waar ben je in geïnteresseerd? voor Engels Mijn favoriete hobby is … Ik hou echt van …..ing… Al vele jaren heb ik…. Wat ik leuk vind aan…..is… Wat zijn je hobby’s? Voor Duits…

    4- Praat en luister: er is altijd wel iets om over te praten. Kijk om je heen. Als iets je vreemd of anders lijkt, duik dan meteen in het gesprek. Dit zal je ook helpen je vriendschap te verbeteren. Luister naar mensen, maar luister om de uitspraak van woorden en het ritme van de taal op te vangen. Zorg ervoor dat u gebruikt wat u weet. In veel talen zijn woorden van elkaar afgeleid. Probeer in dit geval de betekenis van het woord af te leiden uit de betekenis ervan in het onderwerp. Wanneer u met autochtone burgers van het land praat, probeer dan het gesprek gaande te houden. Raak niet in paniek als je niet begrijpt wat de ander zegt. Probeer het hoofdidee te begrijpen en zet het gesprek voort. Als je het nog steeds moeilijk vindt om het te begrijpen, vraag hem dan om de zin te herhalen. Als je blijft praten, wordt het onderwerp in de loop van het gesprek begrijpelijker. Dit is een goede manier om je taal te verbeteren en nieuwe woorden te leren, maar wees voorzichtig: zoals ze zeggen: "geloof niet alles wat je hoort, geloof de helft van wat je zegt"...

    5- Probleem, stel vragen: er is geen betere manier om onze nieuwsgierigheid te verlichten. De vragen helpen je niet alleen om te praten, maar helpen je ook om te blijven praten.

    6- Besteed aandacht aan het gebruik: Het woord van gebruik is meestal om te kijken hoe mensen spreken. Soms kan het erg leuk zijn om te gebruiken. Het lijkt u misschien vreemd dat de manier waarop mensen spreken, woorden anders uitspreken dan u zegt. Gebruik in zijn eenvoudigste vorm verwijst naar hoe de taal algemeen en natuurlijk wordt gebruikt.

    7- Draag een notitieboekje: Zorg dat u altijd een notitieboekje en een pen bij u heeft. Als je een nieuw woord hoort of leest, schrijf het dan meteen op. Probeer deze woorden dan in uw toespraak te gebruiken. Leer nieuwe idiomen. Een van de grappigste dingen bij het studeren van vreemde talen, die meestal idioomtalen zijn, is het leren van idioom. Schrijf deze uitspraken in uw notitieboekje. Als je het geleerde toepast op je toespraak, zul je het je onthouden en sneller spreken.

    8- Lees iets: de drie beste manieren om een ​​andere taal te leren: lezen, lezen en lezen. Als we nieuwe woorden leren door te lezen, passen we ook toe wat we al weten. Later zal het gemakkelijker zijn om deze woorden te gebruiken en te begrijpen wanneer we ze horen. Lees kranten, tijdschriften, borden, advertenties, busbanen en alles wat u maar kunt vinden.

    9- Onthoud dat iedereen een tweede vreemde taal kan leren, wees realistisch en geduldig, onthoud dat het leren van een taal tijd en geduld vereist.

    10- Het leren van een nieuwe taal is ook het leren van een nieuwe cultuur: wees vertrouwd met culturele regels. Houd bij het leren van een nieuwe taal rekening met de regels en gewoonten van die cultuur die mogelijk hard voor u zijn. Je moet praten om erachter te komen. Wees niet bang om binnen of buiten de klas vragen te stellen.

    11- Neem verantwoordelijkheid: u bent verantwoordelijk voor uw eigen taalleerproces. Bij het leren van een vreemde taal zijn uiteraard de leraar, de cursus en het boek belangrijk, maar vergeet de regel niet dat “de beste leraar jezelf bent”. Voor een goed leerproces moet je je doelen bepalen en het werk doen dat je helpt je doelen te bereiken.

    12- Organiseer de manier waarop u leert: door op een georganiseerde manier te leren, kunt u onthouden wat u hebt gestudeerd. Gebruik een woordenboek en goed cursusmateriaal.

    13- Probeer ook van je klasgenoten te leren: alleen omdat andere studenten in dezelfde klas hetzelfde niveau hebben als jij, wil nog niet zeggen dat je niets van hen kunt leren.

    14- Probeer van je fouten te leren: wees niet bang om fouten te maken, iedereen kan fouten maken. Als u vragen stelt, kunt u uw fouten omzetten in een voordeel bij het leren van een vreemde taal. Is er een andere manier om de zin die je gebruikte uit te spreken?

    15- Probeer te denken in de taal die je hebt geleerd: beschrijf jezelf bijvoorbeeld wanneer je in de bus zit waar je bent, waar je bent. Zo oefen je je taal zonder iets te zeggen.

    16- Tenslotte, veel plezier tijdens het leren van een taal: maak verschillende zinnen met de zinnen en uitdrukkingen die je hebt geleerd. Probeer dan de zin die je hebt gemaakt in een dagelijks gesprek, kijk of je deze op de juiste manier kunt gebruiken. Er wordt gezegd dat het leven draait om ervaring, een vreemde taal leren is precies zo...

    esma 41
    deelnemer

    Vrienden, lees de eerste stappen om Duits te leren van u, waardevolle leden.
    Hoe ben je begonnen met het leren van Duits?

    Ik begon Duits te leren op de kleuterschool.  :)
    Nou, mijn Duits is niet slecht.

    Dus jij ?

    Ik wacht op uw opmerkingen. 
    Bij voorbaat bedankt.  ;)

    lengte
    deelnemer

    1- Maak fouten(!): Maak zoveel mogelijk fouten in de taal die je leert...  Als mensen kunnen begrijpen wat je zegt Het maakt niet uit of je het fout hebt, tenminste in het begin….

    Het probleem is dat mensen helaas niet kunnen begrijpen wat ik zeg, ze kijken naar mijn gezicht. ;D

    14- Probeer van je fouten te leren: wees niet bang om fouten te maken, iedereen kan fouten maken. Als u vragen stelt, kunt u uw fouten omzetten in een voordeel bij het leren van een vreemde taal. Is er een andere manier om de zin die je gebruikte uit te spreken?

    Oooo, ik maak zoveel fouten dat als het zonde was om valse zinnen te maken, ik zeker een hel zou zijn.

    16- Tenslotte, veel plezier tijdens het leren van een taal: maak verschillende zinnen met de zinnen en uitdrukkingen die je hebt geleerd. Probeer dan de zin die je hebt gemaakt in een dagelijks gesprek, kijk of je deze op de juiste manier kunt gebruiken. Er wordt gezegd dat het leven draait om ervaring, een vreemde taal leren is precies zo...

    Nou, ik probeer plezier te hebben, maar de problemen die ik ervaar bij de eerste 2 opties worden eerder kwelling dan plezier.

    Eerst begon ik met het volgen van de cursussen bij het Duits Cultureel Centrum, daarna nam ik een lange pauze en probeer ik nu te leren door educatieve sets, boeken en deze site te gebruiken. :)

    esma 41
    deelnemer

    1- Maak fouten(!): Maak zoveel mogelijk fouten in de taal die je leert...  Als mensen kunnen begrijpen wat je zegt Het maakt niet uit of je het fout hebt, tenminste in het begin….

    Het probleem is dat mensen helaas niet kunnen begrijpen wat ik zeg, ze kijken naar mijn gezicht. ;D

    14- Probeer van je fouten te leren: wees niet bang om fouten te maken, iedereen kan fouten maken. Als u vragen stelt, kunt u uw fouten omzetten in een voordeel bij het leren van een vreemde taal. Is er een andere manier om de zin die je gebruikte uit te spreken?

    Oooo, ik maak zoveel fouten dat als het zonde was om valse zinnen te maken, ik zeker een hel zou zijn.

    16- Tenslotte, veel plezier tijdens het leren van een taal: maak verschillende zinnen met de zinnen en uitdrukkingen die je hebt geleerd. Probeer dan de zin die je hebt gemaakt in een dagelijks gesprek, kijk of je deze op de juiste manier kunt gebruiken. Er wordt gezegd dat het leven draait om ervaring, een vreemde taal leren is precies zo...

    Nou, ik probeer plezier te hebben, maar de problemen die ik ervaar bij de eerste 2 opties worden eerder kwelling dan plezier.

    Eerst begon ik met het volgen van de cursussen bij het Duits Cultureel Centrum, daarna nam ik een lange pauze en probeer ik nu te leren door educatieve sets, boeken en deze site te gebruiken. :)

    Lengur terwijl je dit doorzettingsvermogen hebt  :) Ik ben er zeker van dat u op het moment van afstuderen Duits kunt spreken zoals uw moedertaal.  :)

    Mädchen
    deelnemer

    De docent gaf de praktijk van het onderwerp dat we in de les behandelden elke dag, zo vorderde de docent.

    Mädchen
    deelnemer

    mijn probleem is een beetje uitspraak, mijn stem is een beetje dun, dus het past niet goed: S

    lengte
    deelnemer

    Lengur terwijl je dit doorzettingsvermogen hebt  :) Ik ben er zeker van dat u op het moment van afstuderen Duits kunt spreken zoals uw moedertaal.  :)[/ b]

    Hopelijk.Franse schrijver Balzacje had een beroemd gezegde;”Om de meester van kennis te zijn, is het noodzakelijk een dienaar van het werk te zijn.” hij.
    En ook Napoleon 'un “Onmogelijk is een woord dat alleen in de woordenboeken van dwazen voorkomt.” belofte. Haahhh, dit is mijn principe. :) Ze is sowieso te Frans  ;D

    esma 41
    deelnemer

    Lengur terwijl je dit doorzettingsvermogen hebt  :) Ik ben er zeker van dat u op het moment van afstuderen Duits kunt spreken zoals uw moedertaal.  :)[/ b]

    InshaAllah.Franse Auteur Balzacje had een beroemd gezegde;”Om de meester van kennis te zijn, is het noodzakelijk een dienaar van het werk te zijn.” hij.
    En ook Napoleon 'un “Onmogelijk is een woord dat alleen in de woordenboeken van dwazen voorkomt.” belofte. Haahhh, dit is mijn principe. :) Ze is sowieso te Frans  ;D

    Konfuzius zegt bijvoorbeeld: ik weet niet zeker of ik niets weet. ' ;D

    Wat Arksilao zei:  ;D 'Heb ik de informatie? Ik weet het niet."

    Wat zei Socrates:  :)  'Ik weet niets anders dan ik weet niets.'

    Wat zei Mark Twain:  ;D  “Onderwijs is alles. perziken waren ooit een bittere amandel;
    Bloemkool is niets meer dan een hoogopgeleide kool. " ;D

    Benjamin Disraeli: "Over het algemeen is de meest succesvolle persoon in het leven degene met de beste kennis."

    "Een ding is zeker. Om aan de waarheid van iets te twijfelen.

    twijfelen is denken.

    Denken is bestaan.

    Het lijdt dus geen twijfel dat ik besta.

    Ik denk, dan ben ik.

    Mijn eerste kennis is deze solide informatie.

    Ik kan nu alle andere informatie uit deze informatie halen. "

    Rene Descartes


    'Ik weet niet zeker of ik niets weet.'
    ;D (hoe duidelijk verbaal)

    Arxilaus

    Mijn citaten zijn behoorlijk internationaal geworden, niet Frans.  ;D zo internationaal  :)

    esma 41
    deelnemer

    -update

    SEDAT08
    deelnemer

    Sinds ik voor het eerst naar Duitsland kwam, heb ik alles zonder aarzelen gevraagd, want het is jammer om het niet te weten, het is jammer om niet te leren. Ik koos mezelf als doel, ik leer 2 woorden per dag, ik schrijf op papier en vergeet het nooit, ik heb veel nuttige woorden geleerd. Ik lees de krant, ik kijk tv, ik wil na een tijdje in het boek lezen.

    dePrivé
    deelnemer

    InshaAllah.Franse Auteur Balzacje had een beroemd gezegde;”Om de meester van kennis te zijn, is het noodzakelijk een dienaar van het werk te zijn.” hij.
    En ook Napoleon 'un “Onmogelijk is een woord dat alleen in de woordenboeken van dwazen voorkomt.” belofte. Haahhh, dit is mijn principe. :) Ze is sowieso te Frans  ;D

    Je bent een beetje Frans over dit onderwerp :)

    serakanu
    deelnemer

    mrb vrienden,
    Ik kwam 17 dagen geleden naar Duitsland en mijn cursus is nog niet begonnen, maar de mensen om me heen vragen hoe ik zoveel heb geleerd en ik ben ook verrast als ze dat zeggen :)
    Op basis van mijn indrukken is mijn eerste advies om je "niet te schamen" voor alles wat je doet, omdat de perceptie van de omgeving hier niet hetzelfde is als in TR. Vrijdag, zaterdag, ga zeker naar de bars! Ga mensen ontmoeten, hier communiceren mensen niet op basis van elkaar kennen maar op basis van het feit dat ze op dezelfde plek zijn. Ga naar de bioscoop of het treinstation en observeer, de eerste periodes heb je sowieso veel tijd. :) Bovendien, als je een beetje Engels kent, komt alles goed, maar sta erop Duits te spreken. en ten tweede: "een minnaar krijgen die lokaal in dat land is" :) Ik heb geluk, misschien had ik een vriendin tijdens mijn eerste weekend, dus hoewel het tegenwoordig erg lastig is, zal elk Duits meisje dat tevreden is met haar toestand het misschien niet koken. Meer icip probeer te ontspannen :D En een kladblokpen is overal een must .. Ik wens al het gemak van iedereen die zich probeert aan te passen aan een nieuwe taal en cultuur zoals ik. Als iemand een Duitse e-mailvriend wil maken, zou ik willen dat ik honger had, zeg niet dat het vonnis in zo'n korte tijd werd onderbroken.

    dePrivé
    deelnemer

    @Serakanu

    Ik dacht dat Duitse meisjes bevooroordeeld zijn tegen Turken omdat ze erg Turks zijn.

    Voelde je zoiets?

    anoniem
    bezoeker

    Hallo,
    Ik raad het uitgebreide internetwoordenboek aan dat ik net heb ontdekt tijdens het leren van Duits.

    blijf blazen

    blue_mavis
    deelnemer

    Zoals lieve Esma zei, natuurlijk zullen er fouten gemaakt worden, het belangrijkste is om de waarheid te vinden, onderzoek te doen, en het is ook belangrijk dat iemand de vastberadenheid heeft om te leren. Natuurlijk heb ik interesse gehad in het leren van Duits sinds ik een kind was. Eigenlijk is dit mijn geluk. Ik leer meestal woord voor woord. Wat er ook in me opkomt, ik leer Duits uit mijn hoofd, maar ik heb wat problemen met de ontslagen. Hoe kan ik het oplossen? Kun je me helpen?

    logboek
    deelnemer

    Mijn enige probleem is dat ik opgewonden ben en een beetje schaam me als ik met iemand in het Duits praat: beschaamd: ik heb niet veel moeite, maar als ik spreek, weet ik niet hoe ik moet komen ??? een foto is naar mijn hoofd gegooid  :(

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (28 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.