Les 10: Duitse Artikeller

> Forums > Basis Duitse lessen helemaal opnieuw > Les 10: Duitse Artikeller

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    Lara
    bezoeker
    ARTIKELEN (ARTIKEL – GESCHLECHTSWORT)

    Over het algemeen wordt het onderwerp van artikelen weergegeven als een van de moeilijkste onderwerpen voor leerders van het Duits. We zullen dit onderwerp in dit gedeelte introduceren en hopen dat u zult zien dat het geen erg gecompliceerd onderwerp is met wat we hebben uitgelegd. zullen we over dit onderwerp brede groeperingen maken en onderzoeken welke soorten woorden bij welk artikel worden gebruikt.

    In het Duits worden alle gewone zelfstandige naamwoorden voorafgegaan door een van de woorden "der, das, die", een zogenaamde lidwoord. Deze woorden hebben geen Turkse equivalenten en kunnen niet volledig in onze taal worden vertaald. Deze woorden zijn als een deel van het zelfstandig naamwoord ze staan ​​ervoor. Wanneer je een zelfstandig naamwoord leert, moet je ook het lidwoord ervan samen met het zelfstandig naamwoord gebruiken. Het is noodzakelijk om het samen te leren alsof het een enkel woord is.
    Als u het woord gewoon uit uw hoofd leert zonder het artikel ervan te leren, zal het woord dat u hebt geleerd niet veel doen, u zult in onze volgende hoofdstukken duidelijk begrijpen waarom.
    Het woord artikel wordt in sommige bronnen gebruikt als 'definitie' en in andere als 'definitieartikel'. Bovendien worden artikelen in veel woordenboeken en bronnen afgekort zoals hieronder weergegeven. Houd rekening met de weergegeven afkortingsletters.

    In de meeste bronnen wordt het artikel als volgt afgekort:

    der artikeli weergegeven met de letters m of r.

    die artikeli wordt getoond met de letters f of e.

    Het das-artikel wordt weergegeven met de letters n of s.

    Dit is dus het lidwoord ‘der’ van het woord dat wordt weergegeven door de letters m of r,
    De kelimenin gearticuleerd met de letters f of e zal "sterven" zijn
    Het is de bedoeling dat het "das" is met de kelmenin gearticuleerd met de letters n of s.

    Als aanvullende informatie zijn deze letters gemaakt met behulp van de initialen van de Duitse woorden voor mannelijk, vrouwelijk en onzijdig geslacht (Maskulinum, Feminum, Neutrum) en de laatste letters van de woorden “der, das, die”.
    Over het algemeen kiezen bronnen een van deze twee vormen van gebruik en gebruiken ze in de hele bron de letters “m – f – n” of de letters “r – s – e”.

    Er zijn twee soorten artikelgroepen in het Duits, die we in de volgende paragraaf zullen onderzoeken.

    Als je het bredere onderwerp van deze cursus wilt lezen, DUITSE ARTIKELEN u kunt op de link klikken.

    Ja, niets weegt zwaar op de kracht die een grote vijgenboom van een vijgenzaad en een grote meloen met een dunne steel verbindt.
    BSN
    storax
    deelnemer

    Dank u meneer...

    anoniem
    bezoeker

    Zijn de woorden opgenomen in woordenboeken Duits-Turks met al hun artikelen Is er een woordenboek dat u kunt aanbevelen?

    MuhaяяeM
    deelnemer

    Ja, u kunt het woordenboek in het menu gebruiken.

    verheven
    deelnemer

    De temperatuur ligt goed in je hand

    tan_umut_xnumx
    deelnemer

    Danke schön, aan alles is gedacht op deze site, bedankt voor alles………….. :)

    sedayld
    deelnemer

    gezondheid voor uw handen, uw arbeid :)

    Atlantis
    deelnemer

    Hartelijk bedankt.

    verzorging
    deelnemer

    hallo nogmaals, het is twee dagen geleden dat ik je site heb ontmoet, maar ik kon nu niet opstaan ​​van de computer, ik heb deze site eerder gezien, geloof me, ik zou perfect Duits spreken, maar ik ben nergens voor te laat, ik ben nergens voor te laat.

    remzi55
    deelnemer

    es jicht

    youngc29
    deelnemer

    Hallo vrienden, heel erg bedankt aan degenen die hebben bijgedragen aan deze zeer nuttige site.

    eda4
    deelnemer

    Hallo allemaal, het is een hele leuke site….. Maar Duits is zo'n rare taal.  :P Helaas wonen we hier en moeten we heel goed leren :embarassed: Bedankt voor je hulp.

    rico0
    deelnemer

    ahh als ik het 2 maanden geleden zag, zou ik niet in het Duits blijven: S: D

    ben
    deelnemer

    Het is óf heel goed, óf dankzij jou krijg ik er 4 uit het Duits

    ONTWIKKELING
    deelnemer

    Is wat je een artikel noemt, dat wil zeggen de maagdelijke mannelijkheid van een woord: S.

    verheven
    deelnemer

    Is wat je een artikel noemt, dat wil zeggen de maagdelijke mannelijkheid van een woord: S.

    Ja, er kan worden gezegd dat... en er zijn 3 bepaalde artikelen...

    hét ultieme krachtcentrum van het lichaam. Als hij sterk en getraind is, helpt dit niet alleen blaaszwakte en incontinentie te voorkomen. Met sterke bekkenbodemspieren geniet je van intensievere seks, heb je minder rugklachten en ervaar je de voordelen van een heel ander lichaamsgevoel: met een sterke core ervaar je meer fysieke tonus, heb je een betere houding en profiteer je uiteindelijk van de vitaliteit. Boek
    de Tafel
    sterven Kinderen

    staan ​​aan het begin van namen en elke naam heeft een artikel``,
    Daarom is het noodzakelijk om de namen met hun artikelen te onthouden...

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (45 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.