Duits onderwijs

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    Mikail
    deelnemer

    DUITSE LEERSTAPPEN

    Beste Duitse studenten en degenen die willen leren:
    Hoewel de stappen om Duits te leren min of meer variëren van boek tot boek, volgt grammatica over het algemeen de onderstaande stappen. Als je probeert een taal te leren zonder de volgorde te volgen, raken ze allemaal door elkaar en wordt het misschien onbegrijpelijk. Hier is er een voortgang van eenvoudig naar moeilijk. Alleen focussen op grammatica is geen goede methode bij het leren van Duits. Grammatica zou slechts 20 – 25% moeten bestrijken van wat er geleerd wordt. Om te kunnen herkennen en versterken hoe de geleerde grammatica-onderwerpen in teksten en dialogen worden gebruikt, moeten leespassages en luisterteksten worden aangeboden die passen bij het niveau. Je mag nooit naar een ander onderwerp gaan voordat je een onderwerp grondig hebt geleerd. Toen ik Duits begon te leren, schreef ik "Waarom Duits?" in de Duitse Kennisbank. en "Terwijl je een vreemde taal leert..." in de sectie Actief leren. Het is nuttig om de teksten met de titel "Tijd, geduld, werk" te lezen. Succes.

    Hier zijn de leeronderwerpen:

    Lektion -1 Ich und die anderen (Me and Others) Stel jezelf voor in een paar korte zinnen
    Contact / relatie Iemand begroeten, een dialoog aangaan
    Jemanden begrüßen (Iemand begroeten)
    Sich vorstellen (Even voorstellen)
    Sich verabschi (Afscheid nemen) In deze unit worden meestal patroonzinnen geleerd.
                               
    Grammatica: het kunnen gebruiken van de werkwoorden 1e en 2e persoon enkelvoudige onderwerpen “I” en “You”
    Aussagesatz (Expressieve zin) De Duitse zinsstructuur begrijpen (onderwerp + werkwoord + object)
    Ja - Nein - Frage (Ja - Geen vraag) De vraagzin kunnen vormen en beantwoorden waar het werkwoord aan het begin komt.
    Ontkenning: negatieve zinnen maken met de woorden “Nicht” en “kein”

    Lektion - 2 Wir und die anderen (Us and Others)
    Wer ist das? (Wie is dit?) Om anderen te kunnen introduceren en korte informatie over hen te geven
    Zahlen bis 20 (tellen en schrijven naar 20)

    Grammatik: Verb 1., 2. en 3. Person Singular (in staat zijn om 1e, 2e, 3e persoon enkelvoud te gebruiken)
    Ja/Nein/Doch (Ja-Nee-Ja (“Doch” is een uitdrukking die we gebruiken als we een ontkennende vraag bevestigend beantwoorden.)

    Lektion - 3 Familie (Familie)
    Ich und meine Familie (Me and My Family) Informatie kunnen verstrekken over haarzelf en haar familie
    Das deutsche ABC (Duits alfabet) Het alfabet en de uitspraak van letters leren

    Grammatik: bestimmter und unbestimmter Article (Definitief en onbepaald artikel) ein / eine
    Possessivartikel (bezittelijke voornaamwoorden: mijn / jouw) mein / dein
    Zahlen über 20 (leernummers boven de twintig)
    Uhrzeiten (Hours)

    Lektion - 4 Schule (School) (Deze eenheid is meestal voor degenen die naar school gaan.)
    Die Unterrichtsfächer (Lessen)
    Stundenplan (syllabus)
    Schulen in Deutschland (scholen in Duitsland)
    Notensysteem in Deutschland (Grading System in Duitsland) In Duitsland zijn de cijfers het tegenovergestelde van de onze. 1 = wel, 2 = wel
    Wie is...? Bijvoeglijk naamwoord (…. Hoe is het?) Enkele bijvoeglijke naamwoorden leren en gebruiken

    Grammatica: Werkwoord – Vervoeging enkelvoud/meervoud
    Das Modalverb: mögen (De vervoeging en het gebruik van het modale werkwoord begrijpen) ich mag: love / like

    Lektion - 5 Die Schulsachen (Schoolartikelen / -benodigdheden) (Deze sectie is bedoeld om de woordenschat te verbeteren)
    Räume in der Schule (afdelingen van de school)
    Personen in der Schule (mensen op school)

    Grammatica: bezittelijk-, en
    Negativartikel (Leerartikelen van bezittelijk en negativiteit) mein Lehrer / meine Mami / kein Lehrer / keine Mami
    Nomen im Plural (Meervoud leren maken in het Duits)
    Verben mit Akkusativ (om werkwoorden te leren waarvoor de -i staat vereist is)

    Lektion - 6 Meine Freunde (My Friends)
    Miteinander reden (met elkaar praten)
    Miteinander leben (Samenwonend)
    Wer macht was? (Wie doet wat?)
    Wer mag was? (Wie houdt van wat?) Deze eenheid heeft tot doel de woordenschat over de vriendenkring te verbeteren.

    Grammatik: Verben mit Vokalwechsel (Tijdens de vervoeging van sommige werkwoorden treden klankveranderingen op in de 2e en 3e persoon enkelvoud. Het is bedoeld om deze werkwoorden hier te begrijpen.) Zoals ich sehe / du siehst / er sieht
    Modalverben: möchten (Modaal werkwoord “möchten begrijpen)
    Satzklammer (De zinsstructuur begrijpen met behulp van modale werkwoorden)
    Imperativ (het bestelformulier in het Duits leren)
    Höflichkeitsform - Sie (Respectvol adres: Jij)
    Akkusativ (Personalpronomen) (-i naamval persoonlijke voornaamwoorden)

    Lektion - 7 (In deze unit wordt woordenschat met betrekking tot jongeren aangeleerd)
    Junge Leute (jongeren)
    Wie leben die Jungen? (Hoe leven / leven jongeren?)
    Interessen (belangen)

    Grammatik: Fragepronomen - Wer? / Wen? / Was? (Vragende voornaamwoorden: wie? / Wie? / Wat? / Wat?)
    Das Modalverb - können (om het modale werkwoord can / can te leren)
    Verben mit dem Dativ (om werkwoorden te leren waarvoor de staat -e vereist is)
    Personalpronomen im Dativ (-e geval om persoonlijke voornaamwoorden te begrijpen)

    Lektion - 8 Alltag und Freizeit (Dagelijks leven en vrije tijd)
    Was machst du heute? (Wat doet u vandaag?) Uw vrijetijdsactiviteiten kunnen beschrijven
    Hobbys (hobby's)
    Berufe (beroepen)

    Grammatik: Das Modalverb: Müssen (Modaal werkwoord begrijpen) Müssen = moeten
    Trennbare Verben (leerwoorden met scheidbaar voorvoegsel)
    Zeitangaben (tijdmarkeringen)
    Temporale Präpositionen (voorzetsels die tijd uitdrukken)

    Lektion - 9 Guten Appetit (Bon Appetit) Woordenschat ontwikkelen met betrekking tot eten en drinken
    Das essen wir (we eten deze)
    Das trinken wir (we drinken deze)

    Grammatica:
    Präteritum von „haben“ und „sein“ (leren van de verleden tijdvorm van de hulpwerkwoorden haben en sein)
    Farben (kleuren)

    Lektion - 10 Reisen / Ferien (reizen / vakantie)
    Wohin fahren wir? (Waar gaan we naartoe?)
    Deutschsprachige Länder (Duitstalige landen leren kennen) (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)
    Tourismus (Toerisme)

    Grammatik: Präpositionen (voorzetsels)
    Pronomen - man (leer het onzekere onderwerp van de mens)
    Einige Verben mit festen Präpositionen (Enkele belangrijke werkwoorden leren die met voorzetsels worden gebruikt) (zoals sprechen mit)

    Lektion - 11 Der Körper (Menselijk lichaam)
    Was tut weh? (Waar doet het pijn?)
    Wie bleibt man gesund? (Hoe gezond te zijn?)

    Grammatik: Fragepronomen – Welche? (Het vragende voornaamwoord leren “Welke?”)
    Steigerung des Adjektivs (Leren van de beoordeling van bijvoeglijke naamwoorden)
    Modaal werkwoord: mussen

    Lektion - 12 Sport (Verbetering van sportwoordenschat)
    Sportarten (soorten sporten)
    Wie findest du…? (Meningen over sport vragen en beantwoorden)
    Meinungen sagen (gedachten uiten)

    Grammatik: Possessivpronomen (alle Formen) (Bezittelijke voornaamwoorden-All)
    Das Modalverb: durfen (om het modale werkwoord te begrijpen dat moet worden toegestaan)
    Nebensatz mit „weil“ (clausule maken met „weil”) Redenen geven

    Lektion - 13 Mein Alltag zu Hause (Dagelijks thuiswerk)
    Was hast du gestern gemacht? (Wat heb je gisteren gedaan)

    Grammatik: Perfekt (Schwache Verben) (verleden tijd met -di / reguliere, zwakke werkwoorden)
                         Perfekt (Starke Verben) (onregelmatige, sterke werkwoorden)

    Lektion - 14 Unser Haus (ons huis)
    Wohnen (residentie, residentie)
    Mein Zimmer (My Room)
    Traumhaus (droomhuis, het droomhuis vertellen)

    Grammatik: Präpositionen mit Dativ (voorzetsels waarvoor - staat)
    Verben mit dem Dativ und Akkusativ (voorzetsels die de -e en -i status vereisen)
    Modalverben: sollen / wollen (om modale werkwoorden te leren die nodig zijn en willen)

    Lektion - 15 Fernsehen (televisie)
    Was gibt es im Fernsehen heute? (Wat is er vandaag op tv?)
    Fernsehprogramm (televisieshow)

    Grammatik: Reflexive Verben (Reflexieve werkwoorden)
    Verben mit Präpositionen (Werkwoorden gebruikt met voorzetsels)
    Nebensatz mit „dass“ (clausule met dass-conjunctie)

    Lektion - 16 Die Kleidung (Woorden leren over jurken)
    Modus

    Grammatik: Adjektive im Nominativ, Akkusativ und Dativ (Learning the adjective conjugation)
    Mit dem bestimmten Artikel (Definite Article)
    Konjunktiv-11 (optionele modus)

    Lektion - 17 Reisen (Reizen)
    Eine Reise machen (op reis)
    Unterwegs (onderweg)

    Grammatik: Adjektivdeklination mit unbestimmtem Artikel (Uncertain Artikelle adjective conjugation)
    Nebensatz mit “um … zu/damit” (De doelclausule leren)
    Präteritum (Het verhaal van de verleden tijd leren)
    Genitiv (van staat)

    Lektion - 18 Essen / Trinken (eten / drinken)
    Geburtstag feiern (verjaardag vieren)
    Lebensmittel und Getränke (eten en drinken)

    Grammatica:
    Relativsatz - Relativpronomen (Relativ zin leren)
    Konjunktiv-1 (Leren Knjunktiv-1 / indirecte expressie)

    (Eenheden kunnen optioneel worden weggelaten, maar de grammaticale leervolgorde mag niet worden overgeslagen.)

                                      MIKHAIL

    de abdulhamidh
    deelnemer

    Heel erg bedankt, leraar, voor onze vrienden die net met Duits zijn begonnen.
    tijd is een kalender waar we naar kunnen kijken.

    atoom
    deelnemer

    Bedankt, hocom, dankzij jou zal ik Duits leren.

    Mikail
    deelnemer

    Het hangt af van je ijver, beste Atom. Als u regelmatig werkt, waarom niet. Succes.

    Heel erg bedankt, mijn beste leraar, voor de ongeduldigen zoals ik, een (kalender) om te volgen zoals Abdulhamidhan schreef!
    Blijf in vrede!

    Mikail
    deelnemer

    Je bent mijn lieve wonder; De grammaticastappen, in plaats van de vakken, gaan min of meer als volgt. Taalleerlingen moeten deze fasen volgen. Als er een lager vak ontbreekt, blijft de schakel van de keten onvolledig en wordt het ontbreken van dat onderwerp altijd gehoord.
    Groeten.

    april
    deelnemer

    danke schön mijn leraar inshaALLAH IK ZAL U LEREN

    mustafa40
    deelnemer

    Dit is wat ik zocht. Hoe te beginnen met het leren van Duits. Ik hoop dat het nuttig zal zijn. Hartelijk dank. ;) :D

    Mikail
    deelnemer

    Beste Mustafa, ik wens je veel succes bij het leren van de taal. Er is geen sprake van opgeven als je met moeilijkheden wordt geconfronteerd. Vergeet nooit de zin "Ik zal deze taal zeker leren". Hallo.

    mustafa40
    deelnemer

    Ik dank je heel erg, mijn vriend, maar het is erg moeilijk, maar ik moet naar een dokter als ik in Oostenrijk woon, het is erg moeilijk om naar de dokter te gaan, dat wil zeggen om te leven, als je geen Duits kent , Ik dank je hartelijk voor je hulp, ik heb niet veel hoop van mezelf, het spijt me heel erg dat ik mijn best probeer te doen 

    Alperen
    deelnemer

          Hoe betalen we uw schuld, Sir Mikail?
                      Met vriendelijke groeten…

    Mikail
    deelnemer

          Hoe betalen we uw schuld, Sir Mikail?
                      Met vriendelijke groeten…

    Wat een schuld Beste Alperen! Als de onderwerpen die ik schrijf van weinig nut zijn voor onze jeugd, betekent dit dat ik mijn doel heb bereikt. Bedankt en veel succes.

    Muratayan
    deelnemer

    Ik wens u en uw gezin gezonde en gelukkige dagen.
    Gezegend zij uw olielamp van Berat.

    Mikail
    deelnemer

    Weet, beste professor Murat! Hartelijk dank, groeten en groeten. Alles wat je hartje begeert.

    Leylabeytu
    deelnemer

    Bedanktrrrrrr……

    augustus
    deelnemer

    Gezondheid voor uw handen en arbeid.
    Ik zou het op prijs stellen als je ze classificaties geeft zoals A1.1 A1.2 A2.1 A2.2.
    Bij voorbaat bedankt

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (43 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.