Artikelli zin instelling dativ akkusativ evenement

> Forums > Vragen en antwoorden over Duitse lessen > Artikelli zin instelling dativ akkusativ evenement

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    de hectische
    deelnemer

    Vrienden, ik kon de gebeurtenis van het vormen van zinnen met artikelen niet waarnemen. Omdat volgens de zinsstructuur woorden als dem den zum ins om beurten worden omgezet in woorden. Ik denk in gevallen van wo wohin. Hoe zal ik dit vatten?

    tugce_doerj is
    deelnemer

    Het is eigenlijk heel gemakkelijk, je hoeft alleen de vraag te weten die je moet stellen en het antwoord dat je moet geven. Namelijk,

    Wie neemt altijd dativ
    Wohin neemt akkusativ.

    artikelen zijn ofwel akkusativ of dativ, afhankelijk van het antwoord.
    Hoezo? Ich bin in der Schule
    Wat denk je? Ich gehe in die Schule.

    Evenzo veranderen Präpositions in akkusativ of datief, afhankelijk van de situatie. sommige zouden gewoon worden verspreid, sommige alleen akkusaiv. Als er beweging in de zin zit alsof je ergens heen gaat, als je ergens iets meeneemt, dan wordt het akkusaitv. Als de situatie niet verandert of er is geen beweging, dan wordt dit gedicteerd. Als je dit onderscheid kent, wordt het gemakkelijker.

    Ich bin in the Schule aber in ainer Stunde fahre ich nach Hause.

    Ich lege mein Buch auf den Tisch, Jetzt liegt mein Buch auf dem Tisch. Als we zeggen dat ik het boek op tafel leg, zeggen we vanwege de beweging, maar dan zeggen we auf omdat het boek op tafel ligt en de beweging voorbij is.

    Ich gehe ins Krankenhaus denn meine mama liegt im Krakenhaus. Op dezelfde plek, zei ik in das, met andere woorden ins omdat er beweging was terwijl ik naar het ziekenhuis ging, en ik zei dat omdat mijn moeder in het ziekenhuis lag en de handeling voorbij was.

    zu dem == zoom
    in das == ins
    auf dem == aufm
    Er zijn afkortingen zoals auf das == aufs, maar het is meestal voor zoom en ins. Aufm en aufs worden zeer zelden gebruikt.

    Je moet ook artikelen leren als nominatief, akkusativ, datief en genetisch. Evenzo leer je de namen in hun artikelen en in hun drukke vorm. Net zoals er vormen van zelfstandige naamwoorden in het Turks zijn, zijn er ook Duits.

Er wordt 1 antwoord weergegeven (1 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.