Les 23: Bijvoeglijke naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden in het Duits

> Forums > Basis Duitse lessen helemaal opnieuw > Les 23: Bijvoeglijke naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden in het Duits

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    MuhaяяeM
    deelnemer
    Bijvoeglijke naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden in het Duits

    • I. TOEVOEGINGEN
    • [/ List]

      De staten, kleuren, vormen, aantallen, soorten, plaatsen, enz. Van wezens. worden bijvoeglijke naamwoorden genoemd.
      Bijvoeglijke naamwoorden komen voor namen en worden gebruikt met namen.

      Kocaman in een tuin Uzun populieren ...
      Populieren in een tuin ...

      Spelen in een kinderpark Güzel kinderen in hun handen kırmızı ballonnen ...
      Kinderen spelen in de speeltuin, met ballonnen in hun handen ...

      jong man, yaşlı de man gaf de plaats in de bus ...
      De man gaf hem ruimte in de bus ...

      Verwijder de donkere we steeds een onbegrijpelijke zinnen met bijvoeglijke naamwoorden geschreven woorden betekent een daling ten opzichte van de görüyoruz.özellikl we de laatste zin te verwijderen in de bovenstaande zin uit een sıfattır.sıfat zin.
      Als ze de toestanden, kleuren, vormen, getallen, posities, plaatsen, enz. Van de wezens zouden herdefiniëren. De rode bijvoeglijke naamwoorden om het woord met vermelding van de eigenschappen denir.örneg, groot, klein, oud, oud, nieuw, mooi, lelijk woorden zoals bijvoeglijke naamwoorden.
      (In de Turkse grammatica zijn deze woorden geen bijvoeglijke naamwoorden als ze alleen worden gebruikt, het zijn slechts zelfstandige naamwoorden. Als ze echter worden gebruikt met een zelfstandig naamwoord zoals 'rode pen', krijgen ze bijvoeglijke naamwoordeigenschappen, in welk geval 'rode pen' een zelfstandig naamwoord wordt. bijvoeglijk naamwoord. Als deze woorden vóór een werkwoord worden gebruikt, worden dit bijwoorden genoemd.)

      In het Duits zijn woorden als jung (jong), grün (groen) en gut (goed) bijvoeglijke naamwoorden.
      Cümlede kan alleen worden gebruikt, handelende als een enveloppe als daad.
      Het aantal bijvoeglijke naamwoorden dat alleen op deze manier in het Duits wordt gebruikt, is echter zeer gering.
      De meeste bijvoeglijke naamwoorden vereisen een naam ernaast, en de hoofdtaak van het bijvoeglijk naamwoord is om elk wezen te karakteriseren. Daarom zou het beter zijn om het woord rood als een bijvoeglijk naamwoord te zien in de woorden "rode ballon ansa in plaats van als rood" alleen.

      Enkele van de meest gebruikte bijvoeglijke naamwoorden in het Duits zijn:

      darm: goed
      schlecht: slecht
      hässlich: lelijk
      schön: mooi
      groen: groen (en alle kleuren zijn bijvoeglijke naamwoorden)
      jung: jong
      onderkant: ouderen
      fout: lui
      gesund: gezond
      zwengel: patiënt
      tief: laag
      hoch: hoog
      fleissig: hardwerkend
      klein: klein
      neu: nieuw
      onderkant: oud
      Klug: slim
      sauber: schoon
      lang: lang
      .
      .
      .

      Er is niet veel informatie die alleen kan worden gegeven over het gebruik van adjectieven. Het belangrijkste onderwerp dat we hier zullen onderzoeken, is de definitie van adjectieven, de meest gebruikte plaats van bijvoeglijke naamwoorden.

    • II. ADJECTIEF VOLTOOIINGEN
    • [/ List]

      Een of meer adjectieven, een of meer namen, kleuren, formulieren, nummers, etc. is het adjectief werkwoord voor de vocabulaire groepen.
      Woordgroepen zoals rode ballon, groene stropdas, snelle processor, jonge man, lange populierenboom zijn bijvoorbeeld enkele bijvoeglijke naamwoorden.
      Terwijl in het Turks bijvoeglijke woordgroepen worden gevormd door de combinatie van een bijvoeglijk naamwoord en een zelfstandig naamwoord, wordt het volgende algemene patroon gebruikt voor bijvoeglijke naamwoorden in het Duits:

      ARTIKELEN + ADJ + NAAM

      Zoals je kunt zien aan de hand van het bovenstaande, bevinden de adjectieven zich tussen het artikel en de naam.
      Aangezien er bepaalde soorten artikelen zijn, zoals bepaald, onbepaald, negatief ambigu in het Duits, passen bijvoeglijke naamwoorden zich ook aan het artikel aan.
      en volgens elk artikel hebben adjectieven verschillende aanhangsels. Ondertussen veranderen adjectieven die worden ontvangen door bijvoeglijke naamwoorden alleen volgens het artikel
      het zou verkeerd zijn om te zeggen.
      De achtervoegsels van de bijvoeglijke naamwoorden, het artikel, de enkelvoud of meervoudsvorm van de naam, zijn afhankelijk van de naam.

      AANVULLENDE REGEL MET NAMEN MET ARTİKELİ DER - DİE - DAS

      ARTIKELEN + ADJ + TOEGEVOEGD E TEAKIS + NAAM

      Adjectief: rot: Rood
      Naam: das Buch: Boek
      Compilatie: das rote Buch (Rood boek)

      Adjectief: lager: Ouder
      Naam: der Mann: Adam
      Compositie: der alte Mann (oude man)

      Adjectief: klein: Small
      Naam: die BLume: Flower
      Samenstelling: die kleine Blume (kleine bloem)

      Zoals we in de voorbeelden hebben gezien, gebruiken we add-e-tag, waarbij we de der-die-das articels gebruiken.
      De bovenstaande voorbeelden zijn in enkelvoudige namen, laten we nu naar het meervoud kijken.
      Zoals je weet, werden ze gebruikt dobbelstenen met meervoudige namen.
      Als we samenstellen met meervoudige namen, gebruiken we dit keer -en in plaats van -e, dus we zullen -len -jack toevoegen.

      Adjectief: rot: Rood
      Naam: die Bücher: Books
      Compositie: die roten Bücher (rode boeken)

      Adjectief: lager: Ouder
      Naam: die Männer: Adam
      Samenstelling: die alten Männer (oude mannen)

      Adjectief: klein: Small
      Naam: die BLUMEN: Flowers
      Samenstelling: die kleinen Blumen (kleine bloemen)

      ARTIKELİ EIN - UITVOERINGSREGEL MET NAMEN

      Zoals we weten, is het onbepaalde lidwoord van der en das ein, en het onbepaalde lidwoord van het artikel is eine.
      Als een verfijning met een artikel moet worden gemaakt, dan:

      E + SEX VOOR NAME (DAS) toegevoegd TAKI ADJ ES + NAME

      EIN + ERIL VOOR CITY NAMES (DER) VOEG TOE AAN WISSEN UITERLIJK + NAAM

      EINE + VOOR VROUWELIJKE GESLACHTSNAMEN (DIE) VOEG E SIERADEN TOE AAN AANPASSING + NAAM

      De bovenstaande regel moet net als de andere worden onthouden.

      Adjectief: lager: Ouder
      Naam: der Mann: Adam
      Samenstelling: ein alter Mann (An old man)

      Adjectief: klein: Small
      Naam: die BLume: Flower
      Samenstelling: eine kleine Blume (een kleine bloem)

      Adjectief: rot: Rood
      Naam: das Buch: Boek
      Samenstelling: ein rotes Buch (een rood boek)

      Zoals je je herinnert, werden ein en eine niet in het meervoud gebruikt.
      Dus voor meervoudige namen kan de volgende regel worden gegeven:

      VOEG E E-MAIL TOEGEVOEGD + NAAM TOE

      Adjectief: lager: Ouder
      Naam: der Mann: Adam
      Samenstelling: alte Männer (oude mannen)

      Adjectief: klein: Small
      Naam: die BLume: Flower
      Samenstelling: kleine Blumen (Kleine bloemen)

      Adjectief: rot: Rood
      Naam: das Buch: Boek
      Samenstelling: rote Bücher (rode boeken)

      Hierboven gaven we voorbeelden van bijvoeglijke naamwoorden die worden gebruikt met enkelvoudige namen.
      Alle voorbeelden waren samengesteld uit eenvoudige namen.
      In de komende lessen zullen we kijken naar de toevoegingen aan de bijvoeglijke naamwoorden voor de andere vormen.
      Ook bijvoeglijke naamwoorden volgens het zelfstandig naamwoord in het Duits; De bijvoeglijke naamwoorden die in de -I-vorm worden gebruikt, zijn onderverdeeld in drie, de bijvoeglijke naamwoorden die in de -E-vorm worden gebruikt en de bijvoeglijke naamwoorden die in de -in-vorm worden gebruikt. We zullen ze in de volgende onderwerpen opnemen.

      We wensen succes.

      Als u de smaak en het plezier van het leven wilt, breng uw leven dan tot leven door geloof en versier het met toewijding en bewaar het door zonden te vermijden.

      Zei Nursi

    …mysterie…
    deelnemer

    Bedankt beheerder…. ;D Ik heb alleen het einde gelezen, dus er zijn hier een paar UITZONDERINGEN... ja :) Ik kende dit onderwerp wel, dus ik heb er niet naar gekeken, maar ik zal er later naar kijken, ik denk dat ik het wel kan' Nergens anders vind je zo'n duidelijke uitleg... yuppie:) toch bedankt... :angel:

    houtskool
    deelnemer

    bedankt voor je moeite

    babbelbox
    deelnemer

    VEEL GELUK MET UW INSPANNING.. HARTELIJK BEDANKT...

    michaelar
    deelnemer

    :het beleid: Hartelijk dank Postbode... Je bracht me heel blij nieuws... klap :) dans :)

    ik-ba
    deelnemer

    Bedankt en dank voor uw inzet

    MuhaяяeM
    deelnemer

    We wensen succes.

    wachtwoord
    deelnemer

    dank

    dromerig
    deelnemer

    Ik heb veel baat bij je lessen, bedankt voor je maaltijd.

    heer
    deelnemer

    Ik denk dat we de nominatieve vorm kunnen gebruiken bij het maken van zinnen met het werkwoord “sein”.

    "Der Mann is alt." Of doe ik het verkeerd?

    archetype
    deelnemer

    Het werkte heel goed, dank je

    Talos
    deelnemer

    Heel erg bedankt, leraar, de informatie die ik nodig heb.

    blauw
    deelnemer

    Het is verbazingwekkend, ik heb zoveel boeken doorgenomen om het te begrijpen, ik ben nu lid, ik ben blij dat ik dat gedaan heb, maak je er geen zorgen over :) waarom heb ik je niet eerder ontdekt ……….

    Schwertl naar
    deelnemer

    Bedankt.. (zelfs de leraar beveelt deze site aan op school, je bent erg goed in je werk… :))

    Er zitten hele leuke lessen bij klappen :) hiihi :)

Er worden 14 antwoorden weergegeven - 1 tot 14 (14 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.