Les 18: Duitse naam-I (Akkusativ Lecture Expression)

> Forums > Basis Duitse lessen helemaal opnieuw > Les 18: Duitse naam-I (Akkusativ Lecture Expression)

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    Lara
    bezoeker
    NAAM-I HALİ (AKKUSATİV)

    Namen in het Duits (met uitzondering die we later zullen geven) door hun artikelen te wijzigen
    Artikelen worden als volgt gewijzigd:

    Artikel "der" Om we deze in-de namen "zegt hij" lidwoord "the" We zullen van vorm veranderen.
    Artikel "das" of "die" als er geen verandering wordt aangebracht in het artikel en namen.
    In feite blijft het woord "eine" ongewijzigd.
    Artikel als "e" wordt gewijzigd door het woord "einen" vorm krijgt. (Der)
    In feite blijft het woord "keine" ongewijzigd.
    als "kein" wordt gemodificeerd door het woord "keinen" vorm krijgt.

    Laten we eens kijken naar de uitzondering die we hierboven noemden;
    Bij het beschrijven van het meervoud van zelfstandige naamwoorden, zijn sommige zelfstandige naamwoorden meervoudig door aan het eind -n of -en te nemen.
    Dit waren namen met de laatste letters -schaft, -heit, -keit, -in, -lei, -rei, -ung.
    Van deze zelfstandige naamwoorden met het lidwoord "der", wordt bij het converteren van het zelfstandig naamwoord naar de accusatiefvorm het lidwoord "der" "den".
    en het woord wordt gebruikt in het meervoud, dat wil zeggen, het meervoud waaraan de achtervoegsels -n of -en en het lidwoord moeten voldoen
    Alle zelfstandige naamwoorden met ‘der’ worden altijd in de meervoudsvorm gebruikt in de accusatiefvorm van het zelfstandig naamwoord. Deze uitzondering geldt alleen
    -i is geen kenmerk dat specifiek is voor de staat, het is geldig voor alle staten van de naam.
    Dit zijn de regels voor de -i staat van de naam. Zie de voorbeelden hieronder.

    MAKKELIJKE VORM


    accusatief geval

    der Mann (man)


    Den Mann (man)
    der Bal (bal)


    van Bal
    der Sessel (fauteuil)


    den Sessel (zitplaats)
    Zoals je ziet, wordt er gezegd dat er geen verandering in het woord is.

    der Student


    van Studenten (student)
    der Mensch (mens)


    van Menschen (mensen)
    Omdat de uitzondering die zojuist in de twee bovenstaande voorbeelden is genoemd, de woorden zijn
    Het werd gebruikt in de meervoudige spellingen in -i

    das Auge (oog)


    das Auge (oog)
    das Haus (huis)


    das Haus (huis)
    die Frau (vrouw)


    die Frau (vrouw)
    dobbelsteen Wand (muur)


    dobbelsteen Wand (muur)
    Zoals we hierboven hebben gezien, is er geen verandering in das- en die-artefacten en woorden.

    ein Mann (één man)


    een Mann (een man)
    ein Fisch (één vis)


    een vis (een vis)
    kein Mann (geen man)


    keinen Mann (geen man)
    Kein Fisch (geen vis)


    Keinen Fisch (geen vis)
    Zoals je kunt zien is er een verandering van ein-einen en kein-keinen.


    keine Frau (geen vrouw)


    keine Frau (geen vrouw)
    keine Woche (geen week)


    keine Woche (geen week)
    Zoals hierboven te zien is, is er geen verandering in eine en keine artikelen en het woord.

    De halal cirkel is breed, het is genoeg voor plezier. Het is niet nodig om te zondigen. (Woorden)
    zegrose
    deelnemer

    Bedankt voor de moeite…

    yazyagmuruxnumx
    deelnemer

    In het geval van de naam, zou ik iets vragen dat in mijn hoofd opkomt vanuit het gedeelte waar sommige woorden dicht geschreven zijn. IK BEGIN KIJK NIET VOORUIT)

    yazyagmuruxnumx
    deelnemer

    admin, mijn vraag is nog steeds niet beantwoord, ik zou het leuk vinden als je me hierover informeert.

    nalanw
    deelnemer

    Burda den Studenten is geen meervoud, het is enkelvoud en accusatief….
    In de accusatief nemen alle meervoudsvormen DIE….
    In de datief worden meervouden gemaakt van den en wordt het achtervoegsel n toegevoegd aan het einde van het woord…..

    Ece
    deelnemer

    Wanneer het woord "KEİN" de vorm van een zelfstandig naamwoord heeft, wordt het lidwoord "KEİNEN" voor das. Is het "KEINEN" alleen voor het artikel der? Ik aarzelde hier. Bedankt…

    Nazira
    deelnemer

    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=21.0

    Hier vindt u informatie over keine.
    Zoek eerst ..

    AKKUSATIV = ISMIN (I) TAPIJT
    DER = DEN
    STERVEN = STERVEN
    DAS = DAS

    ICH = I = MEINEN = VATER = MIJN VADER
    DU = SEN = DEINEN = VATER = JE VADER
    ER = O = SEINEN = VATER = ZIJN VADER
    SIE = O = IHREN = VATER = ZIJN VADER
    ES = O = SEINEN = VATER = ZIJN VADER
    WIE = BIZ = UNSEREN = VATER = ONZE VADER
    IHR = SIZ = EUREN = VATER = UW VADER
    SIE = ONLAR = ihren = VATER = HUN VADER
    SIE = SIZ = IHREN = VATER = UW VADER

    RUF DEN VATER ___ BEL JE VADER Het blijkt dat accusatieven alleen ogenblikkelijk zijn, en de gemakkelijkste waren toch accusatieven. :)
       

    tan_umut_xnumx
    deelnemer

    Ik wil iemand vragen.:) Weet je, het woord 'ein' wordt 'einen' voor het lidwoord, maar blijft 'ein' hetzelfde voor das?

    tan_umut_xnumx
    deelnemer

    Laat me je nog iets anders vragen, bijvoorbeeld: waarom staat der Wand in de zin “An der Wand ist ein poster”???

    Atlantis
    deelnemer

    Door de (En) bijlage te plaatsen, bijvoorbeeld meinen vater, heel erg bedankt mijn vader, begreep ik.

    nazmert
    deelnemer

    Hallo vrienden, ik ben het eens met deze site. Maar we moeten met elkaar chatten zodat we onszelf kunnen verbeteren. Ik ben hier meestal 's avonds. Niemand is op dit moment online.
    Ik leer ook Duits, ik zou het op prijs stellen als u mij ook zou kunnen helpen.auf wiedersehen!

    steenbok
    deelnemer

    Deze site is waarschijnlijk heel goed, danke lehrer für deutsch…

      door firat…

    anoniem
    bezoeker

    Gegroet, ik ben een nieuw lid, allereerst zeg ik gezondheid tegen uw inspanningen voor een goede website.
      Wohin? Akk beantwoordde de vraag.
    wo? Het antwoord op de vraag is dat.
    in, auf, neben, vor, unter, hinter, über, an, zwischen (in voorzetsels)
    Akk. of dat. wo waar we rondhangen? en wohin? Hij zal je vragen en je het juiste antwoord geven.

    munt
    deelnemer

    A K K                                           D A T I V   G E N T I V
    DER den einen – keinen – meinen dem einem – keinem – meinem des eines – keines – meines
    zus die een – keine – mijne der een – keiner – meiner der einer – keiner – meiner
    DAS das eines – keines – meines dem einem – keinem – meinem des eines – keines – meines (hier wordt het achtervoegsel S toegevoegd aan het einde van het lidwoord)
    DIE (MEERVOUDIG) die keine – mijne de keinen – meinen der keiner – meiner
    Ik denk dat je dat wilde leren, ik hoop dat het helpt.

    ozgexnumx
    deelnemer

    Hartelijk dank voor uw uitleg, maar ik begrijp heel goed de nominatief, accusatief en datief waar ik last van heb. Zullen we door middel van vraagvormen begrijpen dat dit nominatief, accusatief en datief is?????????????
            Voorbeeld:Nominatief……wer?……was? Akkusativ……..wen? en wie? 
              Datief……wem? wo? en wie? We hebben dit tijdens de cursus geleerd: als de vraag zo is: waar? Moeten we antwoorden met behulp van nominatieve lidwoorden en accusatieve lidwoorden????? BIJ VOORBAAD DANK!!!

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (52 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.