Les 11: Duitse specifieke Artikeller

> Forums > Basis Duitse lessen helemaal opnieuw > Les 11: Duitse specifieke Artikeller

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    Lara
    bezoeker
    SPECIFIEKE ARTIKELEN (BESTIMMTE ARTIKEL)

    In de vorige paragraaf werd informatie gegeven over artikeller, twee soorten artikel existents genoemd, in dit gedeelte geven we informatie over deze twee artikelgroepen.

    Er zijn twee groepen artikelen in het Duits.

    1) Specifieke Artikeller
    2) Onbepaalde Artikeller (positief-negatief)

    In deze sectie zullen we onze eerste groep, specifieke artikelen, onderzoeken, maar laten we eerst de begrippen definitief en onzeker uitleggen.
    Door middel van een bepaald concept is het mogelijk om de eerder bekende, afmeting, breedte, kleur, etc. te gebruiken. eigenschappen waarvan de eigenschappen bekend zijn.
    Met het onbepaalde concept wordt elke willekeurige entiteit bedoeld.
    We zullen deze uitleg duidelijk maken met de voorbeelden die we hieronder zullen geven. Als je de onderstaande voorbeeldzinnen bekijkt, kun je het verschil tussen de twee concepten gemakkelijk begrijpen.

    Voorbeelden:

    1- Zijn vader vroeg Ali om het boek te brengen.
    2- Zijn vader vroeg Ali om een ​​boek mee te nemen.

    Laat me de eerste zin hierboven onderzoeken:
    Zijn vader vroeg Ali om het boek te brengen, maar wat voor boek is dit, wat is de kleur, wat is de naam, waar is de auteur? Dit alles is niet gespecificeerd.
    Afhankelijk van of gespecificeerd Ali, te begrijpen wat er zal dit nieuwe boek van het vonnis te brengen en zei dat getiriyor.y bekende boek, niet een willekeurig boek.
    Met andere woorden, Ali begrijpt welk boek in het boek wordt genoemd.
    In dit geval betekent dit dat het specifieke artikel hier beschikbaar is.

    De tweede is:
    Ze vraagt ​​haar vader om een ​​boek mee te nemen, dat wil zeggen elk boek.
    Je boek is hier geschreven, kleur, maat, naam, etc. Het maakt niet uit. Het is genoeg om een ​​boek te zijn. Het is een zin uit boeken, hoe het ook is.
    In dat geval worden hier onbepaalde artikelen gebruikt.

    Laten we doorgaan met onze voorbeelden voor een beter begrip:
    We hebben bijvoorbeeld een tafel nodig in Ali's kamer, laat Ali en zijn vader als volgt praten;

    Ali: Pa, laten we een tafel in de kamer nemen.

    Welke tafel hier moet worden gekocht is onzeker, omdat er wordt gezegd "een tafel". Zijn de kenmerken ervan duidelijk? Nee, het is niet duidelijk, ik bedoel welke tabel dan ook.
    De tweede zin ziet er als volgt uit:

    Ali: Pa, laten we die tafel betalen.
    Het is duidelijk dat de tafel eerder is gezien of dat de tafel van de tafel al is gepasseerd. De twee zijden kennen ook de tafel.
    Vanwege de zekerheid wordt hier een bepaald artikel gebruikt.

    Laten we nog een paar zinnen schrijven;

    – Er is vanavond een tv-serie op tv (het woord serie is dubbelzinnig)
    – Er is vanavond weer die tv-serie op tv (het woord tv-serie is specifiek)

    - Ik moet een jurk kopen. (jurk onzeker)
    - Ik moet die jurk absoluut nemen. (jurk specifiek)

    - Laten we een bloem pakken. (bloem onzeker)
    - Laten we de bloem water geven. (bloem specifiek)

    We hebben geprobeerd de specifieke en onbepaalde concepten hierboven uit te leggen.
    Hier worden bepaalde woorden gebruikt voor bepaalde woorden die worden gebruikt in zinnen, en vage woorden worden gebruikt voor dubbelzinnige woorden.
    Er zijn drie specifieke artikelen in het Duits, der, das en die.
    Zoals we eerder hebben vermeld, is elk kalf kunstmatig veranderd.
    Daarom moeten de woorden samen met de artiesten worden geleerd. In veel bronnen wordt de artikeller als volgt ingekort:

    wordt aangegeven door de letter r of m.
    De dobbelsteen wordt aangegeven door de letter e of f.
    das wordt aangegeven door de letter s of n.

    In de volgende paragraaf zullen we de onbepaalde artikelen onderzoeken.

    De toestemming van de Almachtige God wordt verkregen door oprechtheid.
    Allah is voldoende voor degenen die hun vertrouwen in Allah stellen.
    (BSN)
    fbasakg
    deelnemer

    Ik begrijp het onderwerp heel comfortabel, bedankt ..

    mc-denis
    deelnemer

    Ik wil ook een voorbeeld geven ..!
    1) – Moet ik nagellak dragen? (Welke nagellak?, welke kleur?, etc. is onduidelijk.)
        -Ik moet de rode nagellak op mijn plant aanbrengen. (De kleur is helder, waar het helder is, dus een bepaald artikel wordt gebruikt.)

    2) – Ik zou het huis moeten kopen. (Welk huis? Waar is het huis? Wat voor soort huis is het? Het is onduidelijk omdat hij geen informatie heeft.)
          -Ik zou dat huis in het zomerverblijf moeten kopen.

    Heb ik mijn leraren goed begrepen?

    Dank u  :)

    verheven
    deelnemer

    uw voorbeelden zijn erg aardig en informatief. Maar ik denk dat het veel mooier en nuttiger zou zijn als je voorbeelden in het Duits geeft. veel succes met je werk  :D :D :D

    zwartewolf_91
    deelnemer

    Ik ben het ook met mijn vrienden eens: de studie is goed, maar het zou in voorbeeldzinnen moeten zijn.

    heer
    deelnemer

    Ich möchte ein Auto kaufen. (Onzeker) Ik wil een auto kopen. Iedereen. Het zal worden beslist na wat het is. Carrosseriekleur, vorm, model etc.
    Ich möchte diese Auto kaufen. (Specifiek) Ik wil deze auto kopen. Hij weet welke auto hij moet kopen, er is een geselecteerd object in het midden ..

    sedayld
    deelnemer

    Ik denk dat ik dit onderwerp ook begreep :)
    Bedankt voor het delen

    djuha
    deelnemer

    Hallo

    Ik schreef een kleine dialoog

    A) Hast du dir schon ein Auto gekauft? (onzeker)
    B) Nein, aber ich habe jetzt ein Auto gefunden, bei dem alles stimuleren, wie der Preis, de Farbe usw.). (Met deze zin geef ik de Arabier aan waar ik het over heb!)
    A) Super, bist du dir sicher, dass du das auto kaufen willst? (specifiek)
    B) Ja.

    Opmerking: Baylaz heeft een kleine fout gemaakt
    “Ich möchte diese Auto kaufen” is niet waar. Ik kan die autokaufen overwegen. (das Auto) (akkusativ)

    lg
    Djuha

    Atlantis
    deelnemer

    Ik begreep dit onderwerp heel goed, neem bijvoorbeeld een boek mee (geen kleur, vorm, object), maar ik zei: breng het gele grote boek, het gaat in een bepaald artikel. Jeder Danke :D

    leonidas
    deelnemer

    geniaal richtig

    bezoeker007
    deelnemer

    Vrienden, ik denk dat we, voor zover ik heb geleerd (gedurende 4 maanden), sommige kenmerken van die zin niet hoeven te noemen om bepaalde artikelen te gebruiken.

    Ich will das Auto kaufen (ik wil de auto kopen.)
    Ich will ein Auto kaufen (ik wil (elke) auto kopen.)

    Als we het hebben over iets waarvan de kenmerken in de voorgaande zinnen zijn gespecificeerd, bijvoorbeeld als we het hebben over onze vader die ons geld stuurt, kunnen we in de volgende zinnen het bepaald lidwoord gebruiken als we het over ‘geld’ hebben, omdat het zo is: niet langer zomaar geld, maar het geld dat ‘onze vader zal sturen’.
    Met andere woorden, in het Turks voegt u 'elke' of 'één' toe aan het begin van hetzelfde woord. Als dit past, kunt u het onbepaalde lidwoord gebruiken.

    ozgexnumx
    deelnemer

    Dankzij jou precies anladim.kursta bleef de helft van de leerkracht in de lucht maar ik doe het hier nog eens bedankt

    beymo
    deelnemer

    Hallo, alles is erg leuk, je hebt een probleem, ik zou het op prijs stellen als je de kamersamples in het Duits geeft.

    Nachtigall
    deelnemer

    vrienden, ik zou degenen die dit probleem begrijpen willen helpen door een vergelijking te maken
    Deze specificatie wordt het achtervoegsel "The" in het Engels en "El" in het Arabisch.
    dat wil zeggen, degenen die ze kennen, begrijpen de zekerheid zonder enige moeite.

    vsslm

    vuslatım_schatz
    deelnemer

    of ik heb veel van dit artikel niet begrepen of zelfs helemaal niet begrepen, heeft bitte mij geholpen?

    erenrecep
    deelnemer

    Heel erg bedankt .. Ik zag Duits op de middelbare school. Ze werden goed onderwezen. De basis was solide, maar we zijn er nooit overheen gegaan. Onthoud nu wat u volgt vanaf deze site. Zeer goed voorbereide site.

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (36 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.