Les 13: gebruiksgebieden van Artikel

> Forums > Basis Duitse lessen helemaal opnieuw > Les 13: gebruiksgebieden van Artikel

WELKOM BIJ ALMANCAX FORUMS. ALLE INFORMATIE DIE U ZOEKT OVER DUITSLAND EN DE DUITSE TAAL VINDT U IN ONZE FORUMS.
    Lara
    bezoeker

    Over het algemeen worden in het Duits alle generieke namen samen met artikelen gebruikt, terwijl eigennamen geen lidwoord hebben.
    In sommige gevallen kunt u echter zien dat generieke namen worden gebruikt zonder een artikel of dat eigennamen samen met artikelen worden gebruikt.
    In deze sectie zullen we informatie geven over enkele uitzonderingen.

    In het algemeen mogen artikelen met generieke namen in het Duits niet worden gebruikt in de volgende gevallen:

    - Om zinnen, adreszinnen, kranten of advertenties waar dan ook te bestellen,
    in krantenkoppen of nieuwskoppen, in artikelachtige artikelen, spreekwoordelijke en idiomatische artikelen
    Over het algemeen mogen artikelen niet worden gebruikt.

    In de volgende gevallen worden eigennamen gebruikt bij artikelen:

    -Sommige landnamen (die Türkei: Turkije, de die Vereinigte Staaten: US, die Niederlande Nederland, die Schweiz: Zwitserland)
    namen worden altijd gebruikt bij artikelen.
    Hoewel het een speciale naam is, straatnamen, berg, meer, zee, rivier enzovoort.
    namen kunnen ook worden gebruikt met artikelen.

    Ja, de zonde zinkt in het hart, maakt het zwart en verhardt totdat het het geloof blijkt te zijn. In elke zonde is er een weg naar ongeloof. Als die zonde niet snel door vergeving wordt vernietigd, kan ze het hart bijten als een kleine geestelijke slang, niet als een wolf. (Lemas)
    seytanxnumx
    deelnemer

    Van wat ik nu zie
    Ik heb artikelen ingevoerd en heb geen problemen ondervonden
    Ik hoop dat ik het niet tegenkom en dat ik het meteen begrijp.
    Toen ik deze informatie aan iemand vertelde, zei hij dat het moeilijk was (toen ik zei dat ik het wist)
    Ik denk dat iemand een beetje te veel overdrijft :)
    Hoe dan ook, ik weet zeker dat ik met moeilijkheden te maken zal krijgen
    en laat me verder gaan met les 14 :)
    Als ik klaar ben met de artikelen, begin ik met het maken van zinnen, dan leer ik woorden uit het online woordenboek met spraakpatronen, dan zal ik ze versterken en zal ik ze afdrukken als ik naar het buitenland ga.
    neem het later, we hebben Duits geleerd :) laten we eens kijken dat ik meer manieren heb

    Danke Schön Lara

    yazyagmuruxnumx
    deelnemer

    In feite, als je naar het ugur arikel-gedeelte kijkt, zeggen de solianen die echt in de war zijn, dat het heel correct is. De reden die we hier meteen leren is een correcte en mooie uitdrukking.

    seytanxnumx
    deelnemer

    Ja, je hebt gelijk. Lara heeft veel bijgedragen

    danke schön

    serhantuna
    deelnemer

    die Turkei oder der Turkei? Ich glaube dass Sie nicht richtig sagen

    nalanw
    deelnemer

    Die Türkei heeft gelijk, als de zin die je gaat gebruiken datief is, dan is het lidwoord nodig...

    aus der Türkei voor in Turkije

    pinefresh
    deelnemer

    Er stond eerder geschreven dat landnamen neutraal waren, maar in geen van de voorbeelden werd das gebruikt. Kunt u mij dat uitleggen? ???

    yazyagmuruxnumx
    deelnemer

    pinefresh toen we vanaf het allereerste begin Duits begonnen te leren, pleiten we plechtig dat er enkele uitzonderingen in het Duits zijn en dat dit een uitzonderlijke situatie is in de landen die we hebben gegeven. Dit artikel is een uitzonderlijke situatie.

    mS
    deelnemer

    Heel erg bedankt voor de informatie

    anoniem
    bezoeker

    Het begon me nu te duwen, maar niet wegrennen :)

    begummarra
    deelnemer

    Hallo.. Ik ben momenteel op het Goethe Instituut in Göttingen.. we leren voortdurend woorden, artikelen enz.. Omdat ik geen verbinding kan maken met Turkse woorden, blijven de meeste in de lucht:(wat kan ik doen????? ???????? Ik moet woorden leren.

    Derwisch
    deelnemer

    Hallo.. Ik ben momenteel op het Goethe Instituut in Göttingen.. we leren voortdurend woorden, artikelen enz.. Omdat ik geen verbinding kan maken met Turkse woorden, blijven de meeste in de lucht:(wat kan ik doen????? ???????? Ik moet woorden leren.

    hi,

    Ik denk dat het leren van woorden alleen niet voldoende is. Hoewel we bijvoorbeeld de woorden “nachdem, schule, ich, vater, zusammen, gehen, danach, essen, gehen” hebben geleerd, kunnen we geen krachtige zin maken of een vreemde taal spreken zonder veel andere noodzakelijke oefeningen uit te voeren.
    Zoals u zei, blijft er veel geleerde informatie in de lucht hangen. Maar de reden hiervoor is vooral te wijten aan het niet met elkaar verbinden van Duitse woorden. Zelfs het leren van het woord Post bij het artikel helpt bijvoorbeeld niet veel; “naar het postkantoor, van het postkantoor, op het postkantoor, op het postkantoor, op het postkantoor” enz. Hoe kun je deze dingen zeggen als je ze niet leert...
    Ik zeg nogmaals…
    Ik spreek niet zo goed Duits. Maar ik heb een bescheiden mening over dit onderwerp, ik heb onderzoek.
    We kunnen ideeën uitwisselen.
    Toegift…

    LG
    Derwsich

    jouw vreugde
    deelnemer

    Kunt u, indien mogelijk, praten over het gebruik van plusquamperfekt?

    teşekkürler

    Derwisch
    deelnemer

    Kunt u, indien mogelijk, praten over het gebruik van plusquamperfekt?
    teşekkürler

    U kunt dit probleem oplossen door de zoekbalk te gebruiken... Maar ik voeg hier nog steeds de links voor u toe...

    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=1219.0
    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=1681.msg8842#msg8842

    LG

    sedayld
    deelnemer

    Ik begin het zeker moeilijk te krijgen, maar... fcbarcelonaxnumx Er is geen ontsnapping mogelijk, zoals hij zei :D
    aan mijn vrienden die ons proberen te helpen ergkkkkkk dank je
    met mijn liefde youeeeeeeeeeeee

    serhatkosovali
    deelnemer

    het zal me niet in mijn hoofd krijgen, wat moet ik doen, vrienden help me alsjeblieft

Er worden 15 antwoorden weergegeven - 1 tot 15 (39 totaal)
  • Om op dit onderwerp te reageren moet u ingelogd zijn.